1
Vraag
2
Reageer en help mee
NW84

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bestaande wifi-netwerken verwijderen

Op het moment dat Ziggo een nieuwe modem uitbracht is er binnenshuis een nieuw netwerk aangemaakt. Dit heeft er toe geleid dat we op het moment 4 netwerken hebben. Graag zou ik dit opschonen. Concreet heb ik de volgende 2 vragen:

 

1) Hoe verwijder ik alle bestaande netwerken, zodat ik met een schone lei kan beginnen?

2) Wat is de beste manier om 1 stabiel netwerk te creëren thuis?

 

Onlangs heb ik ook de nieuwe wifi-boosters thuis ontvangen. Dus ik hoop nu een stabiel en goed werkend netwerk te kunnen creëren. Graag hoor ik welke stappen te nemen. Alvast bedankt voor de reactie.

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als je 4 verschillende netwerken ziet, dan zie je waarschijnlijk de verschillende namen van de 2,4 en 5 GHz wifizenders en hebben ze allemaal een verschillende naam.

Als je meer wifipunten hebt, welke apparaten heb je in gebruik?

 

Je kunt de 2,4 en 5 GHz in ieder wifizender apparaat en modem een naam geven die je zelf wenst.

Voor je modem: Wifi-netwerknaam wijzigen | Klantenservice | Ziggo

 

Welke wifiboosters heb je precies ontvangen?

Want er zijn nogal wat verschillende wifiboosters.

 

De beste manier bestaat niet voor 1 stabiel netwerk, dat is afhankelijk van de apparatuur waarmee je een wifiverbinding wilt maken.

Het ene apparaat kan prima omgaan met alles 1 wifinaam, andere willen weer verschillende namen van 2,4 en 5 GHz.

Het is een kwestie van uitproberen wat in jou geval het beste werkt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@NW84 Welkom op de Ziggo Community, fijn dat je hier even komt kijken.

Heb je al iets gehad aan de tips en adviezen van @Bert? Mocht je het op een andere manier hebben aangevlogen: deel het gerust!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo, 

 

Vaak ontstaan meerdere wifi netwerken, doordat men ergens in huis slechte wifi ontvangst heeft en dit oplost door het bijplaatsen van een wifi-punt ( wat men daarvoor ook maar gebruikt ).

 

Maar tegenwoordig is er Mesh wifi, een systeem/optie waarmee meerdere wifi-punten tot één wifi netwerk te maken zijn.

 

Afhankelijk van welke wifi boosters u ontvangen heeft, zowel de 6 hoekige pods als de Deco's zijn Mesh systemen. Dus kan u dat wifi netwerk, ook uitbreiden met meer wifi-punten, om zo een beter/groter bereik te maken, terwijl het één netwerk ( met één naam ) blijft.


M.b.t. vraag 1: u kan natuurlijk gewoon alle wifi-punten verwijderen en/of uitzetten.

M.b.t. vraag 2: Een nieuw Mesh wifi systeem kopen/huren ( hier en hier ) en daarmee een nieuw wifi netwerk maken.

M.b.t. de Deco, leest u dit ook eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Voor de 6 hoekige pods, kan @Bert u prima helpen

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @NW84

Ik zie dat na @Bert zijn tips @Pasi ook nog een mooie bijdrage heeft geleverd. Kun je ons een update geven, kom je er eerst uit zo?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic