Op het moment dat Ziggo een nieuwe modem uitbracht is er binnenshuis een nieuw netwerk aangemaakt. Dit heeft er toe geleid dat we op het moment 4 netwerken hebben. Graag zou ik dit opschonen. Concreet heb ik de volgende 2 vragen:
1) Hoe verwijder ik alle bestaande netwerken, zodat ik met een schone lei kan beginnen?
2) Wat is de beste manier om 1 stabiel netwerk te creëren thuis?
Onlangs heb ik ook de nieuwe wifi-boosters thuis ontvangen. Dus ik hoop nu een stabiel en goed werkend netwerk te kunnen creëren. Graag hoor ik welke stappen te nemen. Alvast bedankt voor de reactie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je 4 verschillende netwerken ziet, dan zie je waarschijnlijk de verschillende namen van de 2,4 en 5 GHz wifizenders en hebben ze allemaal een verschillende naam.
Als je meer wifipunten hebt, welke apparaten heb je in gebruik?
Je kunt de 2,4 en 5 GHz in ieder wifizender apparaat en modem een naam geven die je zelf wenst.
Voor je modem: Wifi-netwerknaam wijzigen | Klantenservice | Ziggo
Welke wifiboosters heb je precies ontvangen?
Want er zijn nogal wat verschillende wifiboosters.
De beste manier bestaat niet voor 1 stabiel netwerk, dat is afhankelijk van de apparatuur waarmee je een wifiverbinding wilt maken.
Het ene apparaat kan prima omgaan met alles 1 wifinaam, andere willen weer verschillende namen van 2,4 en 5 GHz.
Het is een kwestie van uitproberen wat in jou geval het beste werkt.
Hallo,
Vaak ontstaan meerdere wifi netwerken, doordat men ergens in huis slechte wifi ontvangst heeft en dit oplost door het bijplaatsen van een wifi-punt ( wat men daarvoor ook maar gebruikt ).
Maar tegenwoordig is er Mesh wifi, een systeem/optie waarmee meerdere wifi-punten tot één wifi netwerk te maken zijn.
Afhankelijk van welke wifi boosters u ontvangen heeft, zowel de 6 hoekige pods als de Deco's zijn Mesh systemen. Dus kan u dat wifi netwerk, ook uitbreiden met meer wifi-punten, om zo een beter/groter bereik te maken, terwijl het één netwerk ( met één naam ) blijft.
M.b.t. vraag 1: u kan natuurlijk gewoon alle wifi-punten verwijderen en/of uitzetten.
M.b.t. vraag 2: Een nieuw Mesh wifi systeem kopen/huren ( hier en hier ) en daarmee een nieuw wifi netwerk maken.
M.b.t. de Deco, leest u dit ook eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community
Voor de 6 hoekige pods, kan @Bert u prima helpen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.