1
Vraag
2
Reacties
Hein Hansen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Berichten worden automatisch gewist uit Ziggo Webmail

Mail berichten verdwijnen eens in de maand vanzelf uit Ziggo-webmail en gelijktijdig uit mijn outlook-account van de desktop.   Blijven wel in mijn laptop staan en  in mijn I phone.  Toen ik gisteren een mailtje van webmail verwijderde verdween het ook uit outlook.  Ik wil niet dat berichten automatisch worden gewist uit het Ziggo account.  Wat kan ik doen.   

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Hein Hansen
 

Als alle e-mailprogramma's IMAP ondersteunen dan is het advies om deze allemaal in te stellen met IMAP.  Zie voor meer informatie over IMAP deze pagina
Bij de POP instellingen is er ook een mogelijkheid om aan te geven dat berichten bewaard moeten worden op de server, maar dit is afhankelijk van het programma dat wordt gebruikt. Vandaar het advies om als het mogelijk is alles in te stellen met IMAP. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Hein Hansen ,

Vinkje weghalen bij “verwijderde emailberichten permanent wissen” in de webmail.

In Outlook de instellingen controleren, daar staat waarschijnlijk ergens ingesteld om berichten te verwijderen na een bepaalde tijd.

Succes.

 

Hein Hansen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat laatste heb ik vorige maand al veranderd in langst mogelijke periode maar deze maand blijkt dat niet helpt 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Hein Hansen Welkom hier op de Community! 
Ook voor problemen met e-mail helpen we je hier graag een handje.
Ik vermoed dat je jouw Outlook account hebt ingesteld op een POP server in plaats van IMAP.
Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan. Stel je Outlook eens opnieuw in met de juiste IMAP gegevens: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen
Laat je het weten zodra het is gelukt?

Hein Hansen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Daar staat echter: Gebruik de POP-instellingen alleen als je e-mailprogramma geen IMAP ondersteunt en je e-mails maar op één apparaat wilt lezen. In alle andere gevallen raden we je aan om IMAP te gebruiken. Gebruik POP en IMAP niet door elkaar op verschillende apparaten. Je e-mails blijven dan alleen op het apparaat met de POP-instellingen zichtbaar.

En ik wil ze wel op meerdere apparaten kunnen lezen en het apparaat ondersteund ook I map. 

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Bij pop staat ook ergens een instelling die je mail op de server laat staan.

 

Je e-mails blijven dan alleen op het apparaat met de POP-instellingen zichtbaar.

Lijkt me dan ook niet helemaal juiste info.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Hein Hansen
 

Als alle e-mailprogramma's IMAP ondersteunen dan is het advies om deze allemaal in te stellen met IMAP.  Zie voor meer informatie over IMAP deze pagina
Bij de POP instellingen is er ook een mogelijkheid om aan te geven dat berichten bewaard moeten worden op de server, maar dit is afhankelijk van het programma dat wordt gebruikt. Vandaar het advies om als het mogelijk is alles in te stellen met IMAP. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic