1
Vraag
2
Reacties
Fboeren

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bericht ontvangen dat mail box vol is.

Ik krijg regelmatig van Ziggo dat mijn mail box vol is. Terwijl in Mijn Ziggo staat weergegeven dat ik 2,37 GB van de 5 GB in gebruik heb. Nu kan ik dit bericht wel negeren. Maar elke keer als ik dat bericht ontvang in Outlook365 dam moet ik Outlook365 opnieuw opstarten met als gevolg dat er diverse gegevens in Outlook365 zijn verdwenen zoals o.a. de email contacten en alle afspraken die ik in Outlook365 heb gepland. 

Gelukkig ben ik door schade en schande wijzer geworden en heb ik van de gegevens uit mijn Oulook365 een export gemaakt die ik vervolgens weer kan importen. En voor agenda gegevens heb ik deze bij gehouden in mijn Google agenda zodat ik deze gegevens vanuit Google weer kan importeren. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik heb al eens hierover met Ziggo een chat gesprek gehad maar deze medewerkers kunnen dit ook niet verklaren. Zojuist het telefoonnummer van de klantenservice gemeld zoals vermeld op hun site 030-2004909. Tot mijn verbazing krijg ik op dit telefoonnummer te horen dat dit telefoonnummer niet meer bestaat. Wie oh Wie, kan mijn bovenstaand probleem uitleggen en aangeven hoe ik kan voorkomen dat ik telkens mijn boven vermelde kwijt raak? Zelf heb ik wel een oplossing. Overstappen naar een andere provider maar dit brengt ook weer ongemakken met zich weer. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Fboeren

Ik zie dat er de 18e meteen contact met je geweest is en het een en ander aan instellingen is doorgenomen. Hoe gaat het nu? 🙂 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Hebt u bij Ziggo zelf ( via de webmail ) al eens in uw Ziggo mailbox gekeken? Wat wordt daar aangeven qua mailbox grote?

"...Maar elke keer als ik dat bericht ontvang in Outlook365 dam moet ik Outlook365 opnieuw opstarten met als gevolg dat er diverse gegevens in Outlook365 zijn verdwenen zoals o.a. de email contacten en alle afspraken die ik in Outlook365 heb gepland..."
-Ik snap/begrijp overigens niet wat Ziggo's quota melding te maken heeft met verdwijnende contacten/afspraken die in Outlook365 zelf staan.

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@FboerenLeeg je de prullenbak, spamfolder en Junk wel regelmatig?

Die tellen namelijk ook mee.

Dat er agenda dingen verdwijnen ligt niet aan Ziggo, maar zal je lokaal moeten zoeken, denk ik zomaar...

Fboeren
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Pasi,

 

Ik heb inderdaad in mijn webmail gekeken en daar wordt aangegeven dat ik 2,37 GB in gebruik heb van de totale beschikbare 5 GB. Ik begrijp ook niet wat dit te maken heeft mijn Outllok365. Maar het is een feit dat tekens als ik de melding van Ziggo ontvang dat de mail box vol is, dat ik daarna mijn gegevens in Outlook365 kwijt ben. Er zal wel sprake zijn habra cadabra en/of hogere machten?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Toch vreemd dat er aangegeven wordt dat er 'maar' 2,37 GB in uw mailbox zit, terwijl er wel een meldingen verschijnen, dat de mailbox vol zit.

Hebt u nog andere Ziggo mailboxen, lopen die misschien over?

Een Ziggo moderator kan een Ziggo techneut aansturen, die uw mailbox kan controleren. Misschien dat hij/zij dan iets ontdekt.


Ps. Overigens is een mailbox van 2,37 GB een 'beest'. Als u daarin wat wilt bewaren en dat beheersbaar wilt houden, dan is enig opschonen beslist noodzakelijk. Misschien is het nu nog werkbaar, maar zonder onderhoud ( o.a. schonen en indelen ) groeit zo'n box snel en wordt het steeds meer werk/moeilijker om e.e.a. te schonen. B.v. een simpele email regel om binnenkomende mails gelijk in een betreffende mail folder/map te plaatsen, helpt al. Of een email regel die mail van een bepaalde afzender, of bepaald onderwerp in een aparte folder/map plaatst helpt veel.
U zou b.v. regelmatige reclame mails, met een regel, direct in uw prullenbak kunnen plaatsen. Is er na b.v. een maand nog niets interessants binnen gekomen, dan de prullenbak legen en weg zijn de reclame mails.

Een email regel stelt u in, bij de instellingen in de Ziggo mailbox.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Fboeren

 

Wat ontzettend vervelend dat je steeds een melding krijgt dat je mailbox vol is, terwijl dit niet het geval is. Ik kan mij voorstellen dat dit erg frustrerend is. 
Heb je zoals @Pasi voorstelde al gekeken of je andere mailboxen (zoals Ongewenst en Verwijderd) ook leeg zijn en geen ruimte meer innemen? 😮 

Fboeren
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste @ Mary, ik heb alle prullenbakken, ongewenste mail en de spammap volledig leeg gemaakt, deze bevatten nauwelijks inhoud. En dat kan m.i. niet het probleem zijn dat ik de melding van Ziggo ontvang dat de mailbox bijna vol is. Zojuist een bericht ontvangen in de community dat het mogelijk is dat een Ziggo techneut dit onderzoekt. Ik weet alleen niet hoe ik ik zo een dergelijke techneut kan bereiken. Kan jij als Ziggo moderator hiervoor opdracht geven?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de terugkoppeling! Hoewel ik zie dat er 2 mailadressen in gebruik zijn, lijkt het mij inderdaad verstandig dat dit verder wordt onderzocht.
Dit heb ik daarom doorgezet naar een achterliggende afdeling. Het kan zijn dat er binnenkort met een onbekend nummer over wordt gebeld.

Wordt vervolgd!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Fboeren

Ik zie dat er de 18e meteen contact met je geweest is en het een en ander aan instellingen is doorgenomen. Hoe gaat het nu? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic