Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Reuvertjes
Level 1

Bericht mailserver: 550 melding

Weet iemand wat dit betekent en hoe op te lossen? Wij hebben Ziggo zakelijk.

Reporting-MTA: dns;mail.afas.online
X-PowerMTA-VirtualMTA: mail
Received-From-MTA: dns;XENAPPP06020 (10.20.8.68)
Arrival-Date: Thu, 17 Jan 2019 11:07:24 +0100

Final-Recipient: rfc822;*******@casema.nl
Action: failed
Status: 5.3.2 (system not accepting network messages)
Remote-MTA: dns;mx.tb.mail.iss.as9143.net (212.54.42.8)
Diagnostic-Code: smtp;550 mx5.tb.mail.iss.as9143.net mx5.tb.mail.iss.as9143.net logid=SMTPRC 550 MXIN103 Your IP 185.46.182.203 is in RBL. Please see http://csi.cloudmark.com/reset-request/?ip=185.46.182.203 ;id=k4a4g0MgI6wk9;sid=k4a4g0MgI6wk9;mta=mx5.tb;d=20190117;t=110724[CET];ipsrc=185.46.182.203;
X-PowerMTA-BounceCategory: spam-related
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik zou om te beginnen even het mailadres weghalen, dit is een openbaar forum, rechtsonder op de 3 puntjes en bewerk kiezen
Steefb
Level 20
Gebounced omdat de mailserver denkt dat het spam is?
0 Kudos
Reuvertjes
Level 1
Topicstarter
Oké maar hoe moet ik dat oplossen? Toevoegen aan veilige afzender?
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi Reuvertjes,

Ben je wat wijzer geworden door het door Bert gestuurde stappenplan?
0 Kudos
Reuvertjes
Level 1
Topicstarter
Michael Ziggo Sorry Michael ik heb er nog niet naar kunnen kijken. Ik ga dat deze week doen.
0 Kudos
efok
Level 17
Reuvertjes

We kunnen heel ingewikkeld doen, maar het antwoord staat er gewoon in:

Your IP 185.46.182.203 is in RBL


Het IP van afas.online staat dus op een blacklist. Afas maar even bellen dat ze actie ondernemen, om die eraf te krijgen.
0 Kudos
Reuvertjes
Level 1
Topicstarter
We zijn er mee bezig. Bedankt voor alle reacties. De topic kan gesloten worden.
0 Kudos