bvdb10

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beperkte verbinding op één van de twee (WCD) Wifi-boosters

Beste allemaal,

 

Ik heb op de beganegrond mijn draadloze modem/router staan (Connectbox) en op beide verdiepingen een Wifi-booster via het stopcontact. Nu is het zo dat de booster op de tweede verdieping afwijkend gedrag vertoont en het internet op mijn (Android) telefoon beperkt.

 

Zo openen games als Mariokart Tour en Microsoft Solitaire op mijn telefoon niet (blijven hangen in het 'laden-scherm'), verstuurt de Gmail-app geen emails (blijven hangen in de outbox) en laden foto's in de Nu.nl-app niet. Zodra ik wifi uitzet en terugval op 4G, dan werkt alles gewoon.

 

Bij verbinding met de Connectbox, of met de booster op de eerste verdieping, speelt dit probleem niet!

 

Wie weet hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt!

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
bvdb10
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bert!, 

Ik heb de optie gewijzigd in mijn Connectbox, maar ik zie nergens een optie hiervoor in mijn Wifibooster zelf. Het probleem is er daardoor helaas nog steeds (ik heb dus geen problemen bij verbinding met de Connectbox if booster 1, alleen bij booster 2). 

 

Wat zou dit nog meer kunnen zijn?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
bvdb10
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bert!,

 

Ik kom dus prima in mijn Wifibooster, maar er is geen optie voor (stateful/stateless) IPV6...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Die is er niet in de wifibooster en hoeft ook niet, die volgt het modem.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @bvdb10

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Ik zie dat @Bert al met je mee heeft gedacht. Heb je inmiddels het antwoord op je vraag gekregen? Of zijn er nog andere vragen waarmee we zouden kunnen helpen? 🙂 

bvdb10
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Gianna,

 

Helaas heeft de suggestie van Bert! niet tot een oplossing geleid. Één van mijn twee wifiboosters beperkt mijn internet nog steeds, op de wijze die ik eerder heb beschreven.

 

Heeft u een suggestie?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Wat rot om te lezen dat dit nog niet voor de oplossing heeft gezorgd. Heb je al eens gekeken of het verschil maakt als je de booster waar je de problemen mee ervaart aansluit in een ander stopcontact? Of op een hele andere plaats in de woning? 

bvdb10
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Mariska,

 

Ik heb de booster al eens op een ander stopcontact gehad en ook de 2 boosters omgewisseld. Dit heeft het probleem niet opgelost, maar ik zie ook niet goed in hoe dat tot een oplossing zou kunnen leiden.

Ik heb het idee dat er iets mis gaat met DNS, maar weet niet precies wat.

 

Ik krijg dus wél internetverbinding op de betreffende booster, alleen bepaalde zaken laden niet goed en alles is trager. Het lijkt overigens ook niet áltijd te gebeuren, maar in ongeveer 3 van de 4 keren dat ik verbinding maak met de booster. Het is ook alleen op mijn mobiel. Mijn laptop, die met dezelfde booster verbindt (ook draadloos) heeft er geen last van...

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Jammer dat het niet heeft geholpen. Nog even voor mijn beeld. Op verdieping 1 met booster 1 werkt de telefoon wel goed? Heb je de DNS instellingen op je telefoon al eens aangepast? En wil je eens testen of het opsplitsen van de 2.4 en 5 ghz wifi verbinding van je booster verschil maakt voor je telefoon? 

Uitgelicht topic