1
Vraag
2
Reacties
SchutR

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bepaalde websites zijn niet bereikbaar

We hebben sinds vorige week het nieuwe modem van Ziggo die de oude verving op verzoek van Ziggo zelf. De afgelopen dagen hadden we daar geen enkel probleem mee, alle websites laden snel en prima. Sinds vandaag laden bepaalde websites niet meer. We krijgen dan de melding "Deze site is niet bereikbaar". Veel websites laden gewoon als altijd. Van unox.nl tot nos.nl of gmail. Maar als we bijvoorbeeld de website www.radboudumc.nl willen laden geeft ie de fout

"Deze site is niet bereikbaar. 

Het duurt te lang voordat radboudumc.nl reageert.

Probeer dit eens:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT"

We hebben al geverifieerd bij het Radboud of het aan hun kant lag en dat was niet het geval. Met onze 4G verbinding op onze telefoon komen we gewoon wel op de website.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?
26 Reacties 26
flyingpenguin

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank @tobiastheebe voor het meedenken en @Steefb  voor de suggestie om het aan de "andere "kant te zoeken.

Als hun firewall onze ziggo adressen niet lekker vindt, neem ik aan dat ze dat doen vanwege een of andere blacklist waar onze adressen op staan. Je zou dan verwachten dat ziggo daar meer aan kan doen om het op te lossen dan jan doedel (lees ondergetekende)..

familiepama

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi,

Sinds kort heeft mijn dochter dit probleem ook met de electronische leeromgeving van haar school. Wat kan ik hier aan doen om de blokkade te verhelpen?

Het gaat om elo.scholenaanzee.nl  . Via 4G wel te bereiken, maar via onze eigen Ziggo Modem niet.

Alles losgekoppelt van modem en RJ45 in poort 1, geen verbinding. Met een VPN verbinding lukt het wel. Lijkt op een ip-adres blokkade.

Wat kan ik hier aan doen om dit op te lossen?

familiepama

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoe kan ik dit met mijn verbinding controleren? @tobiastheebe?

Steefb

Level 20
  • 15225Posts
  • 2916Oplossingen
  • 6799Likes

@familiepama Neem contact op met elo.scholenaanzee.nl.

Vaak worden ip-adressen geblokkeerd door veel ongeldige inlogpogingen of andere onregelmatigheden.

Soms kan na verloop van tijd weer gebruik van de website gemaakt worden.

Ziggo kan en gaat dit zeer waarschijnlijk niet voor je oplossen.

familiepama

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ga ik doen! Ip-adres doorgestuurd naar de IT-afdeling.

familiepama

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helaas,

De it afdeling van school kon de fout niet oplossen. Nu heb ik sinds kort een nieuw abonnement van Ziggo en daar hoort een nieuw modem bij. Na het installeren van de nieuwe modem is het probleem opgelost.

Wel jammer dat het zolang heeft moeten duren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72635Posts
  • 5007Oplossingen
  • 20822Likes

@familiepama Je hebt met een nieuw modem een nieuw IP adres gekregen en die is niet geblokt bij elo.scholenaanzee.nl , jammer dat ze je IP adres niet vrij konden geven, zou moeten kunnen, want dit gebeurt vaker op allerlei webservers en dan wordt het opgelost door de eigenaar van de website.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic