Vraag
Reacties
Oplossing
marcelkooijman
Level 1

Bepaalde sites niet bereikbaar via Ziggo netwerk, wel via telefoon netwerk

Het overkomt mij regelmatig dat een bepaalde site niet bereikbaar is met mijn Ziggo-verbinding, maar wel als ik mijn laptop via mijn telefoon verbind met internet. Nu bijvoorbeeld kom ik al een paar dagen via Ziggo niet bij www.snsbank.nl. Als ik deze site ping krijg ik vier keer "Request timed out". Een trace-call laat zien dat de route vastloopt na 84.116.244.33, kennelijk een server in aorta.net.
Zie bijgaande afbeelding voor meer details.
Als ik mijn laptop via mijn telefoon (als wifi-hotspot) laat internetten loopt alles gesmeerd.
Het ligt dus niet aan de site zelf en ook niet aan mijn firewall, virusscanner, dns-cache of iets dergelijks.
Er gaat kennelijk diep in het Ziggo-netwerk ergens iets verkeerd in de routering.
Ziggo-chat en de klantenservice kunnen mij niet helpen en hebben mij naar dit forum doorverwezen.
Wie weet raad?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Misschien heb je dit al gedaan, maar dan is het voor anderen die hier langskomen.
McAffee zie ik de laatste tijd meer problemen geven, te fel blokken van allerlei zaken.

Als je die volledig verwijderd met de McAfee Consumer Product Removal-tool (MCRP)
https://service.mcafee.com/webcenter/portal/cp/home/articleview?locale=nl-NL&articleId=TS101331

Dit werkt het beste, soms blijft er toch wat hangen.
Zijn de problemen voorbij?

Bekijk in context

0 Kudos
9 Reacties 9
efok
Level 17
Ik kan de site van de SNS gewoon bereiken, hoewel pings bij mij ook niet worden beantwoord. Waarschijnlijk worden ICMP echo request geblokkeerd door de site, wat me niet verbaast voor een bank. Je plaatje zegt daarom eigenlijk niks.
Krijg je ook een melding in je browser? Welke sites werken er nog meer niet.
0 Kudos
gebruikers-naam
Level 1
Kun je het een testen met je eerste dns op 8.8.8.8

Het kan ook zijn dat je Ziggo IP in de firewall van de aanbieder is geblokkeerd!
0 Kudos
efok
Level 17
DNS resolved gewoon, dat blijkt wel uit zijn plaatje, en lijkt me dus niet het probleem. Dat marcelkooijman op een blacklist staat kan idd natuurlijk wel. Probeer het dan eens via een VPN.
0 Kudos
marcelkooijman
Level 1
Topicstarter
Allereerst: bedankt voor jullie antwoorden!
Ping en tracert zijn inderdaad nietszeggend begrijp ik nu.
Als ik in probeer te loggen op SNS zakelijk krijg is na enige tijd de melding: "Deze site is niet bereikbaar" en "ERR_CONNECTION_RESET". Zie bijgaand plaatje.
Heb dit ook meegemaakt bij www.energie-nederland.nl.
Dns op Google (8.8.8.8) helpt niet.
Dat van die blacklist zou kunnen. Dat zou ook verklaren dat ik als ik de internetverbinding van mijn telefoon gebruik wel binnenkom. Hoe kan ik dat controleren en eventueel corrigeren?

0 Kudos
efok
Level 17
Hmm, maak je gebruik van een enthousiaste virusscanner? Een search op err_connection_reset geeft aan dat dit wel eens het een probleem kan geven. Maar deze fout kan door meerdere oorzaken worden veroorzaakt.

Treed het ook op een andere PC/laptop in je netwerk? Als je externe IP op een blacklist zou staan, zou je daar dus ook problemen mee moeten hebben.
0 Kudos
marcelkooijman
Level 1
Topicstarter
Virusscanner is McAffee LiveSafe, werd standaard geleverd bij mijn Dell XP 13.
Heb even geprobeerd in te loggen via een oude laptop en warempel, daar doet hij het wel zonder problemen. Het probleem zit dus toch in mijn laptop! Had ik niet gedacht.

Nog suggesties?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Misschien heb je dit al gedaan, maar dan is het voor anderen die hier langskomen.
McAffee zie ik de laatste tijd meer problemen geven, te fel blokken van allerlei zaken.

Als je die volledig verwijderd met de McAfee Consumer Product Removal-tool (MCRP)
https://service.mcafee.com/webcenter/portal/cp/home/articleview?locale=nl-NL&articleId=TS101331

Dit werkt het beste, soms blijft er toch wat hangen.
Zijn de problemen voorbij?
0 Kudos
marcelkooijman
Level 1
Topicstarter
Dank je wel Bert. Ik heb McAffee zojuist helemaal verwijderd en op het eerste gezicht heb ik inderdaad geen problemen meer! Ik kan in ieder geval weer normaal inloggen op SNS-Bank zakelijk.
Ik hou dit in de gaten en als de problemen terugkeren dan meld ik dat op dit forum.

[Als dit klopt is het wel een slechte beurt voor McAffee zeg].

Marcel
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Tip:
De huidige Windows Defender Security Center is meer dan genoeg voor een goede standaard beveiliging.

(Ik gebruik dit al 12 jaar, was eerder onder andere namen met mpcmdrun.exe als basis,
deze is te personaliseren via de command prompt en daarmee met opdrachten in taakplanner. b.v. mogelijke updates instellen van de definities, hij kijkt hier ieder uur en haalt ze op als ze beschikbaar zijn, van 4 tot 12 keer per dag, afhankelijk van het aantal virussen an andere malware wat nieuw uitkomt en de gevaarzetting hiervan.)
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/security/threat-protection/windows-defender-antivirus/command-line-arguments-windows-defender-antivirus
0 Kudos