Vandaag hadden we een probleem dat op zowel mijn vriendins telefoon (Samsung S8) als mijn Chromebook de inlogpagina van Mijn FBTO niet werkte. Er kwam dan een verbindingsfout. Op mijn telefoon (Samsung S10) werkte het wel. Allen verbonden met hetzelfde wifi-netwerk (via Ziggo dus).
Na een herstart van het modem leek het kort even wel te werken, maar vrij snel daarna niet meer. Ik heb dus eens gegoogled naar dit probleem en vanuit diverse bronnen leek het te maken te hebben met IPv6. In mijn modem (Ubee UBC1318ZG) heb ik toen 'Enable DHCPv6 server' uitgevinkt. Na opnieuw connecten met de wifi (nog steeds zelfde verbinding) werkte deze site nu wel.
Mijn vraag is of dit een bekend probleem is, of hier iets aan gedaan wordt en/of er een juiste oplossing hiervoor is? IPv6 uitzetten werkt voor nu natuurlijk wel, maar lijkt me nogal een lompe oplossing. Bovendien wil ik dit in de toekomst misschien wel gebruiken, maar als dat als consequentie heeft dat sommige sites op bepaalde apparaten niet werken dan zit er ergens iets niet goed.