1
Vraag
2
Reacties
StephanH

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bepaalde mails worden niet ontvangen op main ziggo e-mail

De laatste tijd (ik weet niet hoe lang) krijg ik bepaalde mails niet (dus ook niet in de spam box).

Een schilder stuurde me de eindfactuur en die komt niet aan. (hij had me ook de offerte gestuurd dus het e-mail adres klopt).

Nu hebben we ook lekage op het dak, dak dekker maakte foto's met zijn telefoon, en stuurde deze naar het e-mail adres dat ik zelf heb ingetypt op zijn telefoon...er kwam niets aan....

 

Hoe is dit mogelijk ? En is er een manier om die mail toch te zien ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Als mails totaal verdwijnen, dan is het vaak een spamfilter wat dit veroorzaakt. De waarde is dan zo hoog dat ie naar /dev/null verdwijnt en daar zie je dus niets van, afzender ook niet.

Of de afzender(s) domeinen (of ip's van servers) staan op RBL's om welke reden dan ook.

Daarvoor zou je de domeinnamen moeten controleren van de afzenders.

 

Sterker nog, beter is dat de afzenders hun zaakjes dan even controleren.

Bezoekje brengen aan https://www.mail-tester.com en dan dat even doen wat daar staat. Je moet minimaal een 9/10 halen anders loop je risico voor in de spamfolder te komen ergens.

 

Een andere oplossing is om contact op te nemen met abuse@ziggo.nl met de mail adressen van deze afzenders om te vragen of zij kunnen kijken waarom die mail niet aan komt. Dat moet normaliter wel in de logs terug te vinden zijn, wat er mee gebeurt is en waarom.

Bekijk in context

4 Reacties 4
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

ga bij de verzender eens vragen welke melding hij terug krijgt.....

StephanH
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helemaal niets, dat is het vreemde.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ook niet in de webmail te vinden in de inbox of spam map? Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Als mails totaal verdwijnen, dan is het vaak een spamfilter wat dit veroorzaakt. De waarde is dan zo hoog dat ie naar /dev/null verdwijnt en daar zie je dus niets van, afzender ook niet.

Of de afzender(s) domeinen (of ip's van servers) staan op RBL's om welke reden dan ook.

Daarvoor zou je de domeinnamen moeten controleren van de afzenders.

 

Sterker nog, beter is dat de afzenders hun zaakjes dan even controleren.

Bezoekje brengen aan https://www.mail-tester.com en dan dat even doen wat daar staat. Je moet minimaal een 9/10 halen anders loop je risico voor in de spamfolder te komen ergens.

 

Een andere oplossing is om contact op te nemen met abuse@ziggo.nl met de mail adressen van deze afzenders om te vragen of zij kunnen kijken waarom die mail niet aan komt. Dat moet normaliter wel in de logs terug te vinden zijn, wat er mee gebeurt is en waarom.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic