Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen problemen met de WiFi, meerdere apparaten lijken moeite te hebben met bepaalde apps te laden. Google home bijv wil niet meer antwoorden en bepaalde apps werken niet op mijn telefoon, PostNL, Disney en nog een paar anderen. deze werken wel op 5G. Nu zag ik op eerdere topics van dit forum dat dit aan de Ipv6 kan liggen? kunnen jullie dit uitschakelen of is er een andere oplossing?
Ik heb een nieuwe Smartwifi modem (zwart) en de wifi wordt geregeld door de Deco M4 set.
Wifi op de modem zelf is dus uitgeschakeld
Opgelost! Ga naar oplossing.
IPv6 laten uitschakelen is niet meer mogelijk.
Na inloggen op het modem via 192.168.178.1:
Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.
Kun je tevens de MTU aanpassen naar 1499? Zie de Pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, MTU-grootte.
Start het modem opnieuw op na bovenstaande wijzigingen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
IPv6 laten uitschakelen is niet meer mogelijk.
Na inloggen op het modem via 192.168.178.1:
Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.
Kun je tevens de MTU aanpassen naar 1499? Zie de Pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, MTU-grootte.
Start het modem opnieuw op na bovenstaande wijzigingen.
Dit lijkt het probleem opgelost te hebben voor nu, ik zal het de komende dagen even aankijken of het weer gebeurt.
Bedankt!
@hessel98 schreef:...Ik heb sinds een paar dagen problemen met de WiFi, meerdere apparaten lijken moeite te hebben met bepaalde apps te laden. Google home bijv wil niet meer antwoorden en bepaalde apps werken niet op mijn telefoon, PostNL, Disney en nog een paar anderen. deze werken wel op 5G. Nu zag ik op eerdere topics van dit forum dat dit aan de Ipv6 kan liggen? kunnen jullie dit uitschakelen of is er een andere oplossing?
Ik heb een nieuwe Smartwifi modem (zwart) en de wifi wordt geregeld door de Deco M4 set.
Wifi op de modem zelf is dus uitgeschakeld
Hallo,
Zo te lezen is dit probleem al opgelost 👍.
Maar dit soort 'vreemde' problemen ( wanneer is een probleem niet vreemd 😉 ? ) zou misschien ook kunnen worden veroorzaakt door b.v. 2 routers achter elkaar. In welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).
Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.
De deco's staan in AP mode sinds installatie, maar bedankt voor de pagina met tips! :]
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.