1
Vraag
2
Reacties
MarkWinters

Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Benaderbaarheid Plex i.c.m. Ziggo SmartWifi-modem

Sinds vervanging van mijn oude modem door het SmartWifi-modem kan ik via de browser geen verbinding meer maken met mijn Plex-server, die draait op mijn NAS. Ook via de Plex-app is mijn server onbereikbaar. Ik heb de vereiste poort wel opengezet via port-triggering, maar dit helpt niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MarkWinters
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Er bleek diep in de firewall van mijn NAS nog een regel te staan die toegang van alle adressen buiten mijn oude IP-scope uitsloot. Opgelost dus!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Het kan zijn dat de NAS van je nieuwe modem een nieuw LAN IP adres heeft gekregen als deze op DHCP is ingesteld.

Je webbrowser en app proberen daardoor op het oude IP adres verbinding te maken naar de PLEX server.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

port triggering is de verkeerde wijze

hier voor moet je port forwarding gebruiken

robinjoo19_0-1668015848692.png

 

robinjoo19_1-1668015891404.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Portforwarding is enkel nodig voor een verbinding van buiten naar binnen. Het is mij op basis van het start bericht niet duidelijk wat de bedoeling is.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

excuus ik ging uit van een verbinding naar buiten misschien iets te voorbarig 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

dit is een intern ip adres foutje.

vorige modem zal op 192.168.1.x gezeten hebben en nu op 192.168.178.x

Plex zal waarschijnlijk op een synologu nas draaien.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@puppie  schreef:

dit is een intern ip adres foutje.

vorige modem zal op 192.168.1.x gezeten hebben en nu op 192.168.178.x

Plex zal waarschijnlijk op een synologu nas draaien.


Ook dat andere ziggo modem/router zal bijna zeker op 192.168.178.xxx hebben gewerkt.

MarkWinters
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

daar was ik mee begonnen, maar dat werkte initieel al niet

MarkWinters
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Nee, daarvan kon ik de scope zelf aanpassen (naar 192.168.2.xxx)

MarkWinters
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Dat klopt min of meer. Impliceer je hiermee dat als de DHCP-scope wordt aangepast (dat gaat Ziggo voor me doen) Plex gewoon wel weer gaat weken? Wat is dan de beperking van 192.168.178.x op dit vlak?

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

zodra jij het nieuwe modem in de oude reeks kunt zetten zal alles weer werken zoals voorheen.

MarkWinters
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

ik hoop het van harte. Maar blijf het dan wel vreemd vinden dat het nieuwe IP-adres van mijn NAS problemen geeft bij met name Plex. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MarkWinters  schreef:

ik hoop het van harte. Maar blijf het dan wel vreemd vinden dat het nieuwe IP-adres van mijn NAS problemen geeft bij met name Plex. 


Dat heeft te maken met de instelling van Plex. Elke mediaserver zoals Kodi zou ditzelfde probleem hebben. Als je in de app aangeeft dat de server nu bereikbaar is via 192.168.178.x zal het ook weer werken, het is dan wel handig de nas een vast IP te geven. Het standaard IP bereik heeft binnen mijn netwerk kennis geen beperkingen ten opzichte van een ander bereik.

MarkWinters
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Nog niet vermeld, maar vanzelfsprekend hebben veel van mijn apparaten een vast IP-adres. En bij de meeste apparaten kan ik ze na de wijziging gemakkelijk aanpassen zodat de client-apps blijven werken. Dat lukt me alleen met Plex niet. 

MarkWinters
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Er bleek diep in de firewall van mijn NAS nog een regel te staan die toegang van alle adressen buiten mijn oude IP-scope uitsloot. Opgelost dus!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic