Goedemiddag,
Sinds enkele dagen hebben we op elk apparaat (gsm, ipad, laptops) in huis "Belgisch" internet. Op basis van ons IP-adres krijgen we Belgische zoekresultaten op google.nl en op diverse apps zoals YouTube kunnen we bepaalde video's niet meer bekijken vanwege ons Belgisch ip-adres.
We wonen in Zuid-Limburg, ongeveer 10 km van de Belgische grens, en hebben hier nog nooit Belgisch netwerk etc. gehad.
Bepaalde vpn programma's gebruiken we niet en tevens hebben we dit probleem op elk apparaat.
Het inschakelen van onze locatie helpt bij bepaalde apps ook niet, omdat het schijnbaar Belgische ip-adres bepalend is.
Bij het inschakelen van ons 4g netwerk konden we alles weer bekijken, maar via onze wifi/kabel helaas niet.
Ziggo kon ons simpelweg niet verder helpen en een mogelijke oorzaak wisten zij ook niet.
Hopelijk kan iemand anders ons verder te helpen.
Bedankt en beste groet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Sinds vandaag is alles (ook google en youtube) weer afgestemd op Nederland.
Mij is nog altijd onduidelijk wat precies de oorzaak is geweest. Misschien heeft het rapporteren bij Google geholpen. Het blijft natuurlijk vreemd dat zich dit probleem opeens heeft voorgedaan.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Probeer eens via icloud instellingen ergens bij prive doorgifte de locatie op Nederland te zetten?
Nogal kort door de bocht van Ziggo om te melden dat ze niet kunnen helpen!!!!! Het is ten slotte hun netwerk waar je gebruik van maakt en waar mogelijk een fout in zit!
In het menu van je modem kun je je IP-adres vinden en dat vergelijken met een site als myip.com om te zien of je je eigen IP-adres daadwerkelijk wel gebruikt (ik neem aan van wel).
Een mogelijklheid om een ander IP-adres te krijgen is je modem voor een lange periode uit te zetten.
Andre en Pieter, bedankt voor jullie reacties!
Ik heb de Windowstoets + R ingedrukt en vervolgens cmd en daarna ipconfig ingevuld. Het daar aangegeven IPv4 adres verschilt ten opzichte van het adres wat ik te zien krijg bij de Connect Box informatie bij Ziggo. Op andere websites zoals ip-adres.nl is het adres wel hetzelfde als op de mijnziggo website. Als ik naar het IPv6 adres kijk, zie ik op myip.com een ander adres ten opzichte van de Connect Box informatie bij Ziggo.
Ik weet niet wat deze verschillen betekenen. Op alle websites wordt wel aangegeven dat het een Nederlands adres betreft.
Ik heb het modem al teruggezet naar de fabrieksinstellingen en vervolgens opnieuw ingesteld, maar dit mocht helaas ook niet baten.
gebruik je een vpn ?
Twee oorzaken of de fout zit bij Ziggo en jouw publiek IP adres is ooit van een Belgische provider geweest. Dan heeft Ziggo dit gekocht maar administratief nooit goed geregistreerd.
De andere oorzaak is toch echt een VPN zonder dat je dit weet.
@JoostWW IPconfig laat je interne netwerk zien en niet je externe IP adres.
Kun je de eerste drie blokken weergeven van het IPv4 adres wat je hier ziet? What Is My IP?
Het vierde blok niet hier weergeven.
@PieterBoes schreef:
Nogal kort door de bocht van Ziggo om te melden dat ze niet kunnen helpen!!!!! Het is ten slotte hun netwerk waar je gebruik van maakt en waar mogelijk een fout in zit!
In het menu van je modem kun je je IP-adres vinden en dat vergelijken met een site als myip.com om te zien of je je eigen IP-adres daadwerkelijk wel gebruikt (ik neem aan van wel).
Een mogelijklheid om een ander IP-adres te krijgen is je modem voor een lange periode uit te zetten.
Als er geen duidelijk beeld is, dan kan de standaard Ziggo helpdesk niet helpen, helaas.
Hier op het forum kan men dieper in de systemen en/of de juiste mensen bereiken.
Een modem voor een langere periode uitzetten geeft niet zeker een nieuw IP adres, blijkt uit de meldingen van velen die dat al geprobeerd hebben.
Bedankt voor jullie reacties!
Zo ver ik weet, gebruikt niemand een vpn programma. Op bijv. mijn mobiele telefoon staat na het zoeken naar VPN bij instellingen: geen vpn’s. Tevens hebben we dit probleem pas sinds enkele dagen en op al onze apparaten.
Door mijn locatie aan te zetten krijg ik weer Nederlandse zoekresultaten, maar op apps zoals YouTube krijg ik bijv. nog altijd Belgische reclames en worden video’s geblokkeerd. Na het uitschakelen van mijn locatie wordt er op Google weer overgeschakeld naar België op basis van het IP-adres.
Ziggo heb ik vandaag 4x gebeld, maar helaas telkens zonder resultaat.
Dag Bert, dat ga ik even opzoeken.
In principe is het publieke IP adres ook vindbaar via de Connectbox via beheer - informatie dat moet overeenkomen met wat je via de gegeven link vindt.
IPv4 adres 001.002.003.004
Dat het IPV6 niet overeenkomt kan kloppen dan is dat waarschijnlijk het IPV6 adres van het apparaat waarmee je die website bezoekt. Als je bij locatie Limburg ziet en een Nederlandse plaats in je regio zal er bij Ziggo intern een en ander moeten worden uitgezocht.
Even een dubbele controle als je deze site bezoekt zie je dan bij ISP VodafoneZiggo?
De eerste drie blokken zijn 217.62.86
@JoostWW schreef:De eerste drie blokken zijn 217.62.86
Dat is in ieder geval een door Vodafone geregisteerd bereik, de AS is gelokaliseerd in Schimmert dat klopt ook, tot zover in mijn ogen nog geen duidelijke reden, om dat Belgische IP gedoe te verklaren.
@JoostWW die smsjes houd in ieder geval in dat je via een mast in Duitsland of Belgie bent verbonden geweest niet met een Nederlandse Vodafone mast.
Als ISP staat bij de IPv4 Vodafone Libertel en bij de IPv6 inderdaad Vodafone Ziggo.
Op de site van Bert (https://www.whatismyip.com/) staat als IP locatie Utrecht en op diverse andere sites betreft het een Limburgse locatie in de buurt van onze woonplaats.
Afgelopen nacht kreeg ik toevallig twee smsjes met de bekende tekst 'welkom in België' en een sms met 'welkom in Duitsland' van mijn provider. Zulke smsjes krijgen we hier normaal nooit, dus vond het wel opvallend.
Ik zie overigens dat ik Nederlandse video's nu wel kan bekijken. Op NOS bijvoorbeeld: "Bekijk de samenvatting van PSV - FC Twente. Deze video is alleen in Nederland te bekijken." Hierbij heb ik geen problemen.
Echter blijft Google en ook Youtube op basis van het IP-Adres op België afgestemd. Misschien zit bij deze organisaties het probleem?
Adviseren jullie om dan toch nog eens contact op te nemen met Ziggo?
Google en veel andere websites zo ook https://www.whatismyip.com baseren de locatie op basis van een schatting.
Er kan enige tijd overheen gaan voordat deze nauwkeurig is.
Bij een veranderd ip adres kan de oude locatie van dat adres nog lang in hun systemen staan.
Dat hangt ook van diverse instellingen af, zelfs met nagenoeg alle locatie services uit is mijn locatie tot op de wijk nauwkeurig.
Dat hele België verhaal blijft hoe dan ook vreemd. Een IP adres wat in Nederland is geregistreerd zo ruim in schatten dat het dit effect heeft klinkt vreemd, maar inderdaad niet onmogelijk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.