Goedemiddag,
Sinds enkele dagen hebben we op elk apparaat (gsm, ipad, laptops) in huis "Belgisch" internet. Op basis van ons IP-adres krijgen we Belgische zoekresultaten op google.nl en op diverse apps zoals YouTube kunnen we bepaalde video's niet meer bekijken vanwege ons Belgisch ip-adres.
We wonen in Zuid-Limburg, ongeveer 10 km van de Belgische grens, en hebben hier nog nooit Belgisch netwerk etc. gehad.
Bepaalde vpn programma's gebruiken we niet en tevens hebben we dit probleem op elk apparaat.
Het inschakelen van onze locatie helpt bij bepaalde apps ook niet, omdat het schijnbaar Belgische ip-adres bepalend is.
Bij het inschakelen van ons 4g netwerk konden we alles weer bekijken, maar via onze wifi/kabel helaas niet.
Ziggo kon ons simpelweg niet verder helpen en een mogelijke oorzaak wisten zij ook niet.
Hopelijk kan iemand anders ons verder te helpen.
Bedankt en beste groet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik vermoed dat dit adres in Belgie geregistreerd heeft gestaan. Misschien dat Liberty Global wat adressen heeft overgeheveld naar Nederland.
Dat is inderdaad, nagenoeg de enige logische verklaring.
"Afgelopen nacht kreeg ik toevallig twee smsjes met de bekende tekst 'welkom in België' en een sms met 'welkom in Duitsland' van mijn provider. Zulke smsjes krijgen we hier normaal nooit, dus vond het wel opvallend. "
Ik hoorde zojuist op de radio dat er meer mensen zijn die dit soort SMSjes hebben gekregen en verbindingsproblemen hebben.
Een Ziggo moderator kan eens dieper in de systemen kijken en mogelijk meer meldingen zien en/of dat er meer verbindingsproblemen zijn.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@Bert schreef:"Afgelopen nacht kreeg ik toevallig twee smsjes met de bekende tekst 'welkom in België' en een sms met 'welkom in Duitsland' van mijn provider. Zulke smsjes krijgen we hier normaal nooit, dus vond het wel opvallend. "
Ik hoorde zojuist op de radio dat er meer mensen zijn die dit soort SMSjes hebben gekregen en verbindingsproblemen hebben.
Voor wat meer info.
Nederlandse gebruikers van providers op het T-Mobile-netwerk ontvingen afgelopen nacht sms-berichten van hun telco's waarin ze welkom geheten werden in het buitenland, terwijl ze daar niet waren. T-Mobile zegt dat het door werkzaamheden kwam en is de zaak aan het onderzoeken.
SMS T-Mobile buitenland
Beeld via @tavenier op Twitter
Het gaat om T-Mobile, Tele2, Ben en Simpel, afgaande op meldingen op Twitter.
Desgevraagd meldt T-Mobile-woordvoerder Klaas Jan Lageschaar dat klanten zich niet zorgen hoeven te maken over eventuele hogere tarieven als gevolg van het bericht. Al met al mag de sms dus genegeerd worden.
Dat staat dus volledig los van Vodafone en Ziggo en dit topic.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik hoop inderdaad dat google, youtube, etc. het ip-adres snel weer als Nederlands gaan herkennen.
Wellicht heeft Ziggo ook nog een oplossing, na het lezen van deze berichten.
Je leest op het internet ook wel vaker over problemen met IP-adressen of het gebruik van buitenlandse IP-adressen door niet welwillende mensen op het web. Vandaar dat ik dit probleem aan jullie heb voorgelegd. Maar zoals uit jullie reacties blijkt, gaat het waarschijnlijk gewoon om een foutieve afstelling dieper in het systeem van Ziggo of een onnauwkeurige bepaling van google e.d.
Goedemorgen @JoostWW en een warm welkom op de Community,
Vervelend dat je op dit moment problemen ervaart met je IP adres i.c.m. de diverse online services (zoekmachines, Youtube)! Ik zie dat de hier aanwezige experts al flink met je meegeanalyseerd hebben om een en ander uit te sluiten. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op jouw verbinding en ik zie dat jouw IP4 en IPV6 adres een Nederlands IP adres hebben. Beide adressen staan ook in de europese databank voor IP Adressen. Alle IP adressen van heel Europa horen hierin te staan. Zowel het IPV4 als IPV6 adres staan hier zo te zien al jaren gelinkt aan Ziggo. Dus van het schuiven met IP blokken door LIberty Global (LGI) is hier dus geen sprake.
Om even een en ander uit te sluiten wil ik vragen om op Google te controleren welke IP locatie er aangegeven wordt. Zie jij kans dit te controleren? Je kan IP problemen via deze link rapporteren zodat de juiste Geolocatie aan de IP adressen gekoppeld wordt door de bekende zoekmachines.
@Paul, bedankt voor je reactie en het nakijken!
Wat betreft de locatie van het IP adres op Google, heb ik twee foto's van Google op verschillende apparaten bijgevoegd. Zoals je kunt zien, wordt het internet telkens op België afgestemd. Is dit wat je bedoelde met het controleren van de IP locatie op Google of moet ik iets anders doen?
Ik heb het IP probleem ook bij google gerapporteerd. Dank voor de link.
Apart de postcode zal vermoed ik bij benadering kloppen, en toch op basis van het IP België.
Hoe staan de locatie en privacy instellingen, dat kan ook nog meespelen.
Sinds vandaag is alles (ook google en youtube) weer afgestemd op Nederland.
Mij is nog altijd onduidelijk wat precies de oorzaak is geweest. Misschien heeft het rapporteren bij Google geholpen. Het blijft natuurlijk vreemd dat zich dit probleem opeens heeft voorgedaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.