1
Vraag
2
Reacties
ljmvandam

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bekabelde internet fluctureert

Beste community,

 

Bij meerdere uitgevoerde speedtests op 01 juni 2022 (ook eerdere datums) zie ik dat mijn bekabelde download snelheid fluctureert tussen de ±780 Megabits per seconde en ± 88 Megabits per seconde.

 

Ik heb een GIGA (1gb) abonnement. Ik heb het zelf even een uur lang gechecked en het is duidelijk zichtbaar, zie ook de foto’s ( screenshot 1 t/m 8). Ik maak gebruik van Ziggo geschikt Technetix Cat6 UTP netwerkkabel (10 meter), gekocht op 13 mei 2022 en ik heb het ook getest op een nieuwe Cat.6(A) S-STP/PiMF, 500MHz, netwerkkabel (10 meter) die was gekocht op 15 mei 2022. Leden wat zou het kunnen zijn?

 

Groet, Lenny

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ljmvandam
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Klopt dat is een VPN, echter die staat uit. De foto is gemaakt vanuit mijn werklaptop, maar met de prive laptop heb ik hetzelfde probleem.  

- Het witte kapje van de ziggo splitter heb ik ook er afgehaald, heeft niet geholpen.

- In opdracht van ziggo heb ik de fabrieksinstellingen uitgevoerd, heeft niet geholpen. 

 

Na dit allemaal blijft het nog steeds niet hoger dan 350 mbs. Ik vind het gewoon raar dat het continue fluctueert, had meer verwacht van giganet en bij bekabeling (mijn situatie) moet ik echt wel tegen de 1000Mbps aan te zitten. Anders kan ik net zo goed een abbo lager gaan.

 

A.s woensdagmiddag komt een monteur van ZIggo langs, ben benieuwd!

Bekijk in context

18 Reacties 18
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goede vraag @ljmvandam 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten; zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto? En als je tóch bezig bent; kun je de up- en downstreamwaarden van je modem hier plaatsen? Dat kun je doen door de tabellen vanuit je modem te selecteren, te kopiëren en dan in je bericht te plakken. Dat werkt makkelijker en leesbaarder dan bijvoorbeeld een screenshot.

Hier vind je de up- en downstreamwaarden van je modem.

 

 

ljmvandam
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hierbij de plaats waar Ziggo in huis binnenkomt (AOP) en de modem. Ik maak geen gebruik van splitters e.d.

ljmvandam
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hierbij de plaats waar Ziggo in mijn huis binnenkomt (AOP) en mijn giga modem. Ik maak geen gebruik van splitters e.d.

ljmvandam
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

36180000005.640.4QAM2563
16020000005.640.4QAM2561
26100000005.640.4QAM2562
46260000005.240.9QAM2564
56340000005.239QAM2565
66420000005.540.4QAM2566
76500000005.840.4QAM2567
86580000006.140.4QAM2568
10674000000740.4QAM25610
116820000006.840.9QAM25611
126900000006.439QAM25612
13698000000640.9QAM25613
147060000005.939QAM25614
157140000005.940.4QAM25615
167220000005.940.9QAM25616
17730000000640.4QAM25617
187380000006.540.4QAM25618
197460000006.840.9QAM25619
207540000006.740.4QAM25620
217620000006.440.4QAM25621
227700000006.240.4QAM25622
23778000000640.4QAM25623
247860000006.140.4QAM25624
257940000006.240.4QAM25625
268020000006.739QAM25626
278100000006.940.9QAM25627
288180000007.140.4QAM25628
298260000006.840.4QAM25629
308340000006.540.4QAM25630
318420000006.240.4QAM25631
328500000005.940.4QAM25632



ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

3Locked40.36628700
1Locked40.36628700
2Locked40.36628700
4Locked40.94620900
5Locked38.98326100
6Locked40.36628700
7Locked40.36628700
8Locked40.36628700
10Locked40.36628700
11Locked40.94620900
12Locked38.98326100
13Locked40.94620900
14Locked38.98326100
15Locked40.36628700
16Locked40.94620900
17Locked40.36628700
18Locked40.36628700
19Locked40.94620900
20Locked40.36628700
21Locked40.36628700
22Locked40.36628700
23Locked40.36628700
24Locked40.36628700
25Locked40.36628700
26Locked38.98326100
27Locked40.94620900
28Locked40.36628700
29Locked40.36628700
30Locked40.36628700
31Locked40.36628700
32Locked40.36628700



D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33964K1860QAM4096879


D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33Locked424.95229957060
ljmvandam
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

13840000045.85120 KSym/sec64QAM16
25880000047.55120 KSym/sec64QAM13
35200000047.35120 KSym/sec64QAM14
44520000046.35120 KSym/sec64QAM15



ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1US_TYPE_STDMA0000
2US_TYPE_STDMA0000
3US_TYPE_STDMA0000
4US_TYPE_STDMA0000
ljmvandam
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

ljmvandam_0-1654087039859.png

Deze is van zojuist (zie groene markering) rechtonder.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je signaal zier er perfect uit.

Waar doe je die speedtest?

 

Wat geeft deze aan? Speedtest Custom KPN - Test your internet speeds

ljmvandam
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bij deze vers van de pers en mijn abbo is 1GB

ljmvandam_0-1654088533882.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Op wat voor apparaat test je?

Graag merk en model.

ljmvandam
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Via mijn werklaptop, Lenovo thinkpad T14 (core i5 vPRO)

ljmvandam
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

en zojuist via ookla

ljmvandam_0-1654090140777.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ben even uitgedacht, mogelijk heeft @Wim C. of @tobiastheebe nog een briljante inval.

Zij komen hier langs als / zodra ze online zijn.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Nou @Bert het enige waar ik nog aan zit te denken is het witte kapje van de splitter. 

Doordat bij sommige splitters het witte kapje ervoor zorgt dat de splitter nèt niet ver genoeg op de aansluiting kan worden gedrukt, moet je het witte kapje van de splitter verwijderen. Bekijk hier hoe je dat eenvoudig oplost door het witte kapje eraf te halen.
Maar jij zag dat de signaalwaarden er perfect uitzien, dus zal dat witte kapje misschien niet de oorzaak zijn.

Wat nog wel eens wil helpen is het modem 30 sec. van de stroom halen. Het kàn zijn (en dat duurt meestal even) dat het modem na een frisse herstart de snelheid van het abonnement oppikt.

Een andere mogelijkheid is dat een moderator gaat kijken of er dieper in het systeem een probleem zit.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie ook geen bijzonderheden aan downstream of upstream. Misschien kan TS nog de log plaatsen.

 

Hier is overigens de nieuwe/verbeterde versie van het kapje in gebruik.

ljmvandam
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoi Wim ik zal dit even proberen en laat het jullie asap weten.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Ik zie in de screenshot bij je klok het pictogram van Cisco Anyconnect; niet toevallig de vpn aanstaan? Gebruik zelf geen Cisco meer dus weet niet meer de precieze betekenissen van de verschillende pictogrammen 🙂

ljmvandam
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Klopt dat is een VPN, echter die staat uit. De foto is gemaakt vanuit mijn werklaptop, maar met de prive laptop heb ik hetzelfde probleem.  

- Het witte kapje van de ziggo splitter heb ik ook er afgehaald, heeft niet geholpen.

- In opdracht van ziggo heb ik de fabrieksinstellingen uitgevoerd, heeft niet geholpen. 

 

Na dit allemaal blijft het nog steeds niet hoger dan 350 mbs. Ik vind het gewoon raar dat het continue fluctueert, had meer verwacht van giganet en bij bekabeling (mijn situatie) moet ik echt wel tegen de 1000Mbps aan te zitten. Anders kan ik net zo goed een abbo lager gaan.

 

A.s woensdagmiddag komt een monteur van ZIggo langs, ben benieuwd!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @ljmvandam! Is de monteur inmiddels langs geweest? Zo ja, hoe is het bezoek verlopen? We horen graag van je 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic