Beste community,
Bij meerdere uitgevoerde speedtests op 01 juni 2022 (ook eerdere datums) zie ik dat mijn bekabelde download snelheid fluctureert tussen de ±780 Megabits per seconde en ± 88 Megabits per seconde.
Ik heb een GIGA (1gb) abonnement. Ik heb het zelf even een uur lang gechecked en het is duidelijk zichtbaar, zie ook de foto’s ( screenshot 1 t/m 8). Ik maak gebruik van Ziggo geschikt Technetix Cat6 UTP netwerkkabel (10 meter), gekocht op 13 mei 2022 en ik heb het ook getest op een nieuwe Cat.6(A) S-STP/PiMF, 500MHz, netwerkkabel (10 meter) die was gekocht op 15 mei 2022. Leden wat zou het kunnen zijn?
Groet, Lenny
Opgelost! Ga naar oplossing.
Klopt dat is een VPN, echter die staat uit. De foto is gemaakt vanuit mijn werklaptop, maar met de prive laptop heb ik hetzelfde probleem.
- Het witte kapje van de ziggo splitter heb ik ook er afgehaald, heeft niet geholpen.
- In opdracht van ziggo heb ik de fabrieksinstellingen uitgevoerd, heeft niet geholpen.
Na dit allemaal blijft het nog steeds niet hoger dan 350 mbs. Ik vind het gewoon raar dat het continue fluctueert, had meer verwacht van giganet en bij bekabeling (mijn situatie) moet ik echt wel tegen de 1000Mbps aan te zitten. Anders kan ik net zo goed een abbo lager gaan.
A.s woensdagmiddag komt een monteur van ZIggo langs, ben benieuwd!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goede vraag @ljmvandam
Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.
Om mogelijke oorzaken uit te sluiten; zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto? En als je tóch bezig bent; kun je de up- en downstreamwaarden van je modem hier plaatsen? Dat kun je doen door de tabellen vanuit je modem te selecteren, te kopiëren en dan in je bericht te plakken. Dat werkt makkelijker en leesbaarder dan bijvoorbeeld een screenshot.
Hier vind je de up- en downstreamwaarden van je modem.
Hierbij de plaats waar Ziggo in huis binnenkomt (AOP) en de modem. Ik maak geen gebruik van splitters e.d.
Hierbij de plaats waar Ziggo in mijn huis binnenkomt (AOP) en mijn giga modem. Ik maak geen gebruik van splitters e.d.
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
3 | 618000000 | 5.6 | 40.4 | QAM256 | 3 |
1 | 602000000 | 5.6 | 40.4 | QAM256 | 1 |
2 | 610000000 | 5.6 | 40.4 | QAM256 | 2 |
4 | 626000000 | 5.2 | 40.9 | QAM256 | 4 |
5 | 634000000 | 5.2 | 39 | QAM256 | 5 |
6 | 642000000 | 5.5 | 40.4 | QAM256 | 6 |
7 | 650000000 | 5.8 | 40.4 | QAM256 | 7 |
8 | 658000000 | 6.1 | 40.4 | QAM256 | 8 |
10 | 674000000 | 7 | 40.4 | QAM256 | 10 |
11 | 682000000 | 6.8 | 40.9 | QAM256 | 11 |
12 | 690000000 | 6.4 | 39 | QAM256 | 12 |
13 | 698000000 | 6 | 40.9 | QAM256 | 13 |
14 | 706000000 | 5.9 | 39 | QAM256 | 14 |
15 | 714000000 | 5.9 | 40.4 | QAM256 | 15 |
16 | 722000000 | 5.9 | 40.9 | QAM256 | 16 |
17 | 730000000 | 6 | 40.4 | QAM256 | 17 |
18 | 738000000 | 6.5 | 40.4 | QAM256 | 18 |
19 | 746000000 | 6.8 | 40.9 | QAM256 | 19 |
20 | 754000000 | 6.7 | 40.4 | QAM256 | 20 |
21 | 762000000 | 6.4 | 40.4 | QAM256 | 21 |
22 | 770000000 | 6.2 | 40.4 | QAM256 | 22 |
23 | 778000000 | 6 | 40.4 | QAM256 | 23 |
24 | 786000000 | 6.1 | 40.4 | QAM256 | 24 |
25 | 794000000 | 6.2 | 40.4 | QAM256 | 25 |
26 | 802000000 | 6.7 | 39 | QAM256 | 26 |
27 | 810000000 | 6.9 | 40.9 | QAM256 | 27 |
28 | 818000000 | 7.1 | 40.4 | QAM256 | 28 |
29 | 826000000 | 6.8 | 40.4 | QAM256 | 29 |
30 | 834000000 | 6.5 | 40.4 | QAM256 | 30 |
31 | 842000000 | 6.2 | 40.4 | QAM256 | 31 |
32 | 850000000 | 5.9 | 40.4 | QAM256 | 32 |
Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
3 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
1 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
2 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
4 | Locked | 40.946209 | 0 | 0 |
5 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
6 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
7 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
8 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
10 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
11 | Locked | 40.946209 | 0 | 0 |
12 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
13 | Locked | 40.946209 | 0 | 0 |
14 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
15 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
16 | Locked | 40.946209 | 0 | 0 |
17 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
18 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
19 | Locked | 40.946209 | 0 | 0 |
20 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
21 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
22 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
23 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
24 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
25 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
26 | Locked | 38.983261 | 0 | 0 |
27 | Locked | 40.946209 | 0 | 0 |
28 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
29 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
30 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
31 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
32 | Locked | 40.366287 | 0 | 0 |
33 | 96 | 4K | 1860 | QAM4096 | 879 |
33 | Locked | 42 | 4.9 | 522995706 | 0 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 38400000 | 45.8 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 16 |
2 | 58800000 | 47.5 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 13 |
3 | 52000000 | 47.3 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 14 |
4 | 45200000 | 46.3 | 5120 KSym/sec | 64QAM | 15 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | US_TYPE_STDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
Deze is van zojuist (zie groene markering) rechtonder.
Je signaal zier er perfect uit.
Waar doe je die speedtest?
Wat geeft deze aan? Speedtest Custom KPN - Test your internet speeds
Bij deze vers van de pers en mijn abbo is 1GB
Op wat voor apparaat test je?
Graag merk en model.
Via mijn werklaptop, Lenovo thinkpad T14 (core i5 vPRO)
en zojuist via ookla
Ik ben even uitgedacht, mogelijk heeft @Wim C. of @tobiastheebe nog een briljante inval.
Zij komen hier langs als / zodra ze online zijn.
Nou @Bert het enige waar ik nog aan zit te denken is het witte kapje van de splitter.
Doordat bij sommige splitters het witte kapje ervoor zorgt dat de splitter nèt niet ver genoeg op de aansluiting kan worden gedrukt, moet je het witte kapje van de splitter verwijderen. Bekijk hier hoe je dat eenvoudig oplost door het witte kapje eraf te halen.
Maar jij zag dat de signaalwaarden er perfect uitzien, dus zal dat witte kapje misschien niet de oorzaak zijn.
Wat nog wel eens wil helpen is het modem 30 sec. van de stroom halen. Het kàn zijn (en dat duurt meestal even) dat het modem na een frisse herstart de snelheid van het abonnement oppikt.
Een andere mogelijkheid is dat een moderator gaat kijken of er dieper in het systeem een probleem zit.
Ik zie ook geen bijzonderheden aan downstream of upstream. Misschien kan TS nog de log plaatsen.
Hier is overigens de nieuwe/verbeterde versie van het kapje in gebruik.
Hoi Wim ik zal dit even proberen en laat het jullie asap weten.
Ik zie in de screenshot bij je klok het pictogram van Cisco Anyconnect; niet toevallig de vpn aanstaan? Gebruik zelf geen Cisco meer dus weet niet meer de precieze betekenissen van de verschillende pictogrammen 🙂
Klopt dat is een VPN, echter die staat uit. De foto is gemaakt vanuit mijn werklaptop, maar met de prive laptop heb ik hetzelfde probleem.
- Het witte kapje van de ziggo splitter heb ik ook er afgehaald, heeft niet geholpen.
- In opdracht van ziggo heb ik de fabrieksinstellingen uitgevoerd, heeft niet geholpen.
Na dit allemaal blijft het nog steeds niet hoger dan 350 mbs. Ik vind het gewoon raar dat het continue fluctueert, had meer verwacht van giganet en bij bekabeling (mijn situatie) moet ik echt wel tegen de 1000Mbps aan te zitten. Anders kan ik net zo goed een abbo lager gaan.
A.s woensdagmiddag komt een monteur van ZIggo langs, ben benieuwd!
Goedemorgen @ljmvandam! Is de monteur inmiddels langs geweest? Zo ja, hoe is het bezoek verlopen? We horen graag van je 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.