1
Vraag
2
Reacties
thenewmakers

Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Bekabeld netwerk werkt niet meer na storing

Beste lezer,

na een storing op het netwerk van Ziggo vanmorgen (zoals aangegeven op de storingspagina van Ziggo) werken onze accesss points niet meer en kunnen laptops geen verbinding meer maken met WIFI. Rebooten van de router en access points heeft geen effect.

Het gekke is dat mobiele telefoons wel op het netwerk lijken te kunnen, maar (moderne, >2020) laptops niet

Heeft iemand suggesties?

mvg, Tim Castelijn

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
thenewmakers
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Beste @tobiastheebe @Bert,

Het probleem is inmiddels opgelost. De klantenservice gaf aan dat na de storing op ons adres er geen andere oplossing was dan Connectbox modem volledig te resetten.

In elk geval dank voor jullie hulp

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In je eerste topic schreef je het volgende:

 


Ik heb zelf een TP-link T1600G-28PS Gigabit switch en daarop aangesloten 3 wifi access points (TP-Link Omada SDN EAP620).

Is er nog een link tussen de router en de (managed) switch c.q. kan de switch de router bereiken via ICMP/ping?

thenewmakers
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Beste @tobiastheebe , 

er zit wel een fysieke kabel tussen, maar de managed switch is niet te bereiken van buitenaf

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik bedoelde: kun je op de switch (via webinterface/telnet/SSH) een ping-test uitvoeren naar de router?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Soms wil het helpen om alles uit te zetten en het modem als 1e op te laten starten, daarna stap voor stap de volgende apparaten en als laatste de laptops.

thenewmakers
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

beste @tobiastheebe

ik weet niet hoe ik dat zou kunnen doen. Normaal gesproken is de switch bereikbaar via een cloud applicatie, maar deze is nu niet bereikbaar. 
Als ik mijn laptop rechtstreeks op de netwerkpoort op de router aansluit zie ik ''unidentified network" staan en heb ik geen internetverbinding. Ik kan ook de router configuratie niet bereiken via 192.168.178.1

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dan gaat het al fout op de interne switch van de modemrouter. Zo te lezen is de DHCP-server van de router onbereikbaar. Kun je de suggestie van Bert hierboven uitvoeren?

thenewmakers
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

beste @Bert @tobiastheebe ,

ik heb alle apparaten losgekoppeld. Het modem gereboot door >10min uit te zetten en weer aan. Ik kan via wifi verbinding maken met het modem, maar er is geen internetverbinding (wifi dialog van windows geeft aan "no internet connection"). Hebben jullie nog andere tips?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Configuratie op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

thenewmakers
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Ik kan nog steeds niet op de router inloggen op 192.168.178.1. Ik heb ook nog 192.168.0.1 geprobeerd, maar ook niets

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

En als je tijdelijk een statisch IP-adres (bijvoorbeeld 192.168.178.2) instelt op jouw PC? Je kunt ook 192.168.100.1 nog proberen.

thenewmakers
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes

Beste @tobiastheebe @Bert,

Het probleem is inmiddels opgelost. De klantenservice gaf aan dat na de storing op ons adres er geen andere oplossing was dan Connectbox modem volledig te resetten.

In elk geval dank voor jullie hulp

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic