1
Vraag
2
Reacties
pcleek

Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bekabeld internet word omgeleid door hacker of overheid .

Geachte m/v

 

Ik gebruik geen wifi en ook geen UpnP maar bekabelt linux mint met daarop virtualbox en daarin heb ik windows 10 .

 

Ongeveer 2 weken geleden ben ik gehackt . De hacker had de virtuele windows 10 als beheerder helemaal leeg gegooit en naar een leeg windows 10 gezet .
Daarna kreeg ik een Verificatie sms van gmail terwijl ik zelf niet aan het inloggen was .
Mijn gmail is beveilig is met Verificatie in twee stappen via sms , dus een vreemde probeerde in teloggen op mijn gmail .

Sins een week krijg ik als ik https://translate.yandex.com gebruikt dit te zien :

Unfortunately , it looks like the search requests sent from your IP address are automated.

en willen ze dat ik een code invult .


Ook kan ik niet meer likes of reacties geven bij

https://www.ninefornews.nl/


Dus ik denk dat mijn internet word omgeleid .

Ook als ik een andere laptop aansluit op de router krijg ik hetzelfde als bovenstaande .
Zelfs met een live Linux dvd krijg ik hetzelfde .
Alleen met VPN heb ik daar geen last van .


Ik heb dit al gedaan

Connectbox resetten naar fabrieks instelling , wachtwoord veranderen . Maar het heeft niets geholpen .

Ook andere browsers helpen niet .


Alleen ik gebruik de Connectbox modem /router hier.


Dus wat is er mis met mijn bekabelde internet ?
Hoe kunnen vreemde op mijn bekabelde netwerk komen ?
En hoe timmer ik dat dicht ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pcleek
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De overheid noemt zelfs jensen.nl radicaal- en extreemrechts wat hij helemaal niet is .
De overheid denk waarschijnlijk ook zo over zijn internet volgers waar ik er een van ben .

Iets met sleepwet ?

 

Als ik met mijn eigen IP naar ninefornews ga kan ik ook maar van bv  50 reacties , 40 reacties zien . Dat is sins een week zo .

Zet ik de VPN of Tor aan kan ik alle reacties lezen . Want dan heb ik een andere IP adres .

 

Mijn eigen IP weet ik wel en als je een live Linux mint DVD of USB  draait op de pc en je gaat naar internet dan heeft die hetzelfde IP adres met de zelfde problemen . Het is immers aangesloten op dezelfde mode/router .

 

Ik krijg nu een andere modem en de montuur gaat dat installeren . Daardoor krijg ik een andere IP adres .

Het kost mij niets want het valt nog binnen de garantie  .

 

Daarna ga ik zulke sites alleen nog maar bezoeken met VPN of Tor .

Dan hoop ik dat mijn probleem is opgelost .

 

Hier wordt gezegd dat Linux moeilijk is maar dat is tegenwoordig niet meer zo .

Je kan nu zelfs snapshots maken met Timeshift . Als er iets verkeert gaat kan je het terug zetten .

En het is Gratis .

Voor de geïnteresseerden

 

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/besturingssysteem 

 

https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html 

 

Wil je een gratis VPN dan moet je hier zijn.

 

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/protonvpn-beveiligde-anonieme-verbinding-privacy-geen-ip

 

Of gratis anoniem surfen met Tor .

 

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/tor-browser-internet-web-anoniem-surfen-ip-verbergen 

 

 

Nogmaals dank aan iedereen voor het meedenken .

 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je ook nog een eigen router in gebruik?

Zo ja, dan kan een hacker daar ook de omleiding hebben ingezet, zet de router terug naar de fabrieksinstellingen.

pcleek
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

P.s. Het gaat hier niet om Virtualbox .  Ook als Virtualbox uitstaat heb ik last van bovenstaande beschrijving .

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Dit is een klant helpt klant forum, waar Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben ‘Ziggo’ achter hun naam staan ) meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.


Mmmmmmmm "...linux mint met daarop virtualbox en daarin heb ik windows 10..."  en met een account van @ PcLeek  ?

 

Leest u dit eens: ESET ontdekt Linux-malware die via geïnfecteerde OpenSSH-client data steelt

Misschien toch ergens een 4rusje opgepakt vanaf een verkeerde website en/of zo een bewerkte host file gekregen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het probleem kan nog wel eens de standaard Mint instelling zijn.

Een Mint gebruiker moet namelijk zover ik dat kan achterhalen zelf de firewall aanzetten.

Als de Connectbox niet in bridge staat hoop ik dat hierin de Firewall aan staat. Wat weinig nut heeft als iemand op een andere manier toegang heeft gekregen.

 

Ik hoop dat de naam @pcleek een grap is, want als leek een Linux distro gebruiken kan ik niet goed combineren.

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Yandex, ninefornews 🤔, dan vraag je er ook wel om.......

pcleek
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee ik heb geen eigen router.

Ik heb wel pfSense een virtuele router op virtualbox staand . Die heb ik zo ingericht .

https://vorkbaard.nl/set-up-a-testlab-in-virtualbox-with-a-virtual-lan/

 

Maar ook al heb ik virtualbox uitstaan dan nog krijg ik op linux mint de bovenstaande problemen . het lijk wel of het gecensureerd word wand start ik de VPN dan heb ik daar geen last van .

 

Ook als ik een andere laptop aansluit op de connectbox hou ik bovenstaande problemen .

pcleek
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

pcleek is nog mijn naam van jaren geleden . Ik ben nu al iets verder .

 

Stel dat het een virus is , dan moet ik toch met een live linux dvd daar geen last van hebben ?

Daarom denk ik dat het van de modum/router komt .

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan zal je in het log een toegangs poging van buitenaf moeten terug vinden.

In een Connectbox de boel omleiden lijkt mij ook nagenoeg onmogelijk ook dat zal je dan in de web gui terug kunnen vinden. 

De pf sense verkeerd ingesteld is dan een eerdere verdachte.

pcleek
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat is geen antwoord .

ninefornews is politiek gevoelig . Het laat nieuws zien die je op de NOS niet hoort .

Ik weet dat bij facebook youtube twitter enz de boel wordt gesensureert en gespioneerd  . Daar maak ik geen gebruik meer van . Maar zou de regering zo ver gaan dat ze internet gaan censureren via mijn IP ?

Als dat zo is zijn we op weg naar een communistisch land .

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat laatste enkel als daar noodzaak voor is en mocht dat het geval zijn doen ze iets niet goed, daar hoor je niks van te merken. 

De kans is veel aannemelijker dat het een eigen fout betreft.

pcleek
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Connectbox staat niet in bridge . De Firewall staat aan in Connectbox  en in Lunux mint .

 

En pcleek is geen grapje . Toen ik na jaren weer inlogde om deze vraag te stellen stond mijn naam nog op pcleek . vandaar .

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Daar zou een hele lange discussie over gevoerd kunnen worden, maar dit is niet de plaats daarvoor. Uiteraard mag je surfen wat/waar je wilt, dit is een vrij land.😷

pcleek
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik kom hier niet uit en heb Ziggo gebeld . Die gaat deze week een monteur sturen .

Dan hoop ik dat het opgelost is .

 

In ieder geval Iedereen bedank voor het reageren .

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

je kan toch vrij eenvoudig kijken welk ip je ziet op whatsmyip.org? Als je verkeer werkelijk omgeleid zou worden, zou je hier iets vreemds zien. Linux mint is normaliter niet zomaar “te hacken”.  Wat je met die Windows in VB allemaal hebt gedaan weet ik niet. Windows is niet onkwetsbaar...

Met een linux live cd kan je zeker ook altijd proberen,  kijk dan ook even wat je externe WAN ip is. 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

@pcleek  schreef:

Ik kom hier niet uit en heb Ziggo gebeld . Die gaat deze week een monteur sturen .

Dan hoop ik dat het opgelost is .

Ik denk dat de gemiddelde Ziggo monteur hier ook niks aan kan doen. Dit is geen hardware en/of Ziggo probleem lijkt mij. Maar misschien heb je geluk 🙂.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik ben ook bang dat de monteur zijn spulletjes aansluit en zegt ''dat ziet er goed uit '' en daarna "dit is dan 50 eu'' en waarschijnlijk terecht.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als ik het start bericht nog eens lees heeft het kunnen geven van like's of reacties posten, zover ik kan zeggen weinig met een "vermeende" omleiding te maken.

De tip van Efok is wel een goede, dan zal wel eerst in de Connectbox het publieks IP achterhaald moeten worden.

pcleek
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De overheid noemt zelfs jensen.nl radicaal- en extreemrechts wat hij helemaal niet is .
De overheid denk waarschijnlijk ook zo over zijn internet volgers waar ik er een van ben .

Iets met sleepwet ?

 

Als ik met mijn eigen IP naar ninefornews ga kan ik ook maar van bv  50 reacties , 40 reacties zien . Dat is sins een week zo .

Zet ik de VPN of Tor aan kan ik alle reacties lezen . Want dan heb ik een andere IP adres .

 

Mijn eigen IP weet ik wel en als je een live Linux mint DVD of USB  draait op de pc en je gaat naar internet dan heeft die hetzelfde IP adres met de zelfde problemen . Het is immers aangesloten op dezelfde mode/router .

 

Ik krijg nu een andere modem en de montuur gaat dat installeren . Daardoor krijg ik een andere IP adres .

Het kost mij niets want het valt nog binnen de garantie  .

 

Daarna ga ik zulke sites alleen nog maar bezoeken met VPN of Tor .

Dan hoop ik dat mijn probleem is opgelost .

 

Hier wordt gezegd dat Linux moeilijk is maar dat is tegenwoordig niet meer zo .

Je kan nu zelfs snapshots maken met Timeshift . Als er iets verkeert gaat kan je het terug zetten .

En het is Gratis .

Voor de geïnteresseerden

 

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/besturingssysteem 

 

https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html 

 

Wil je een gratis VPN dan moet je hier zijn.

 

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/protonvpn-beveiligde-anonieme-verbinding-privacy-geen-ip

 

Of gratis anoniem surfen met Tor .

 

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/tor-browser-internet-web-anoniem-surfen-ip-verbergen 

 

 

Nogmaals dank aan iedereen voor het meedenken .

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

"Als ik met mijn eigen IP naar ninefornews ga kan ik ook maar van bv  50 reacties , 40 reacties zien . Dat is sins een week zo . Zet ik de VPN of Tor aan kan ik alle reacties lezen . Want dan heb ik een andere IP adres ."

Dat zegt meer over die website en de moderatoren daarvan, dan over andere zaken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic