1
Vraag
2
Reacties
Marienowol

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bekabeld internet valt regelmatig uit

Sinds enkele tijd valt de bedrade connectie van mijn modem naar mijn desktop af en toe weg. Mijn internet is dan periodes heel goed werkend, lees enkele uren, en valt daarna compleet weg voor soms enkele minuten/uren. Ik heb kabels vervangen en de driver van mijn netwerkkaart geupdate, maar het probleem blijft aanhouden. Wifi ondervindt geen problemen.

 

De kabel vanaf de modem loopt de muur door naar een utp-aansluiting waarop ik de kabel dan aansluit naar mijn desktop.

 

Iemand ideeën? Ik heb de down- en upstream toegevoegd. Dit zag ik in andere topics voorbij komen.

 

Alvast bedankt!

 

 

Marienowol_2-1634326993071.png

 

Marienowol_1-1634326966948.png

Marienowol_3-1634327031641.png

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Marienowol

Wij kunnen je wél een 10 meter lange UTP kabel toesturen. Helaas heb ik geen 15 meter beschikbaar.

Als 10 meter voldoende is, sturen we je deze graag toe.


Zoals jij het omschrijft en @tobiastheebe ook vermoed, denk ik ook dat het in de interne bekabeling moet zitten. 
Het kan de UTP-connector zijn die naar de muur aansluiting gaat, de kabel zelf, of de aansluiting op de muur zijn.

 

Is de UTP connector die op het modem aangesloten is al uitgesloten? Indien ja, dan blijven er nog 2 opties over. Of de kabel, of de aansluiting op de muur.. 

 

Met een directe UTP kabel en een directe verbinding heb je in ieder geval het antwoord op de belangrijkste vraag of je het probleem in de interne bekabeling moet zoeken.. Ik denk voorlopig nog van wel, maar wordt het beste beantwoord zodra je hem rechtstreeks test :-).

Bekijk in context

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Marienowol 

De UTP kabel van 10 meter komt jouw kant op!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Marienowol
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

15/10/2021 21:06:20noticeLAN login Success;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 15:09:53criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:49:23Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d5;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:49:18criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d5;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:48:33Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:48:29criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:46:48Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:46:48criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:46:48Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:46:26criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:45:33Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:45:29Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:45:29criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:45:29Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:45:29criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:45:29Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:44:21criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:43:40Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:43:34Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15/10/2021 02:43:34criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:19:19:d3;CMTS-MAC=00:a2:89:27:19:d6;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ik zie dat er vandaag (15-10) tussen 2:43 en 2:49 flinke signaalproblemen waren in de downstream. Hierdoor verloor het modem de verbinding met Ziggo. Alle apparaten in het LAN, ongeacht via ethernet of WiFi verbonden, ondervinden hierdoor problemen met hun internetverbinding.

 

Mogelijk heeft een splitter/kabel/stekker tussen AOP en modem sporadisch slecht contact.


Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Marienowol Welkom op de Ziggo Community en bedankt voor de uitgebreide informatie.

 

@tobiastheebe Bedankt voor het meedenken! Er zijn inderdaad op 15-10 wat modems offline gegaan. Een signaalprobleem kon ik niet gauw ontdekken, daar het netwerk en het modem van @Marienowol verder prima online was over de afgelopen 7 dagen.

Ik denk dat het puur toeval is geweest, maar wel scherp van je! 😉

 

@Marienowol 

Je geeft expliciet aan dat de bekabelde verbinding van je desktop wegvalt terwijl het ook met momenten perfect functioneert. In eerste instantie denk ik gelijk aan een intern netwerk/bekabeling probleem en jij denkt er volgens mij hetzelfde over.

 

Valt de verbinding op hetzelfde moment op andere apparaten ook weg? Dan moeten we zeker eerst naar de oorzaak van dat probleem zoeken. Maar voorlopig moeten we ons denk ik richten op de specifieke verbinding naar je computer.

 

De kabel vanaf de modem loopt de muur door naar een utp-aansluiting waarop ik de kabel dan aansluit naar mijn desktop.

 

Ik heb hieronder wat specifieke vragen waardoor we de situatie nog beter kunnen beoordelen.

 

  1. Zijn alle andere apparaten online op het moment dat je geen internet meer hebt op je desktop?
  2. Is het ook mogelijk dat je de computer rechtstreeks bekabeld aansluit en valt de verbinding dan ook nog steeds weg? Indien mogelijk, raad ik je dit als eerste stap aan zodat je de interne bekabeling tot aan je computer ook zo goed mogelijk hebt uitgesloten.
  3. Is de UTP kabel tussen de computer en de aansluitpunt op de muur al eens vervangen? Indien vraag 2 niet/moeizaam mogelijk, is het een idee om de kabel tussen je desktop en het aansluitpunt te vervangen. Dan sluit je in ieder geval een (klein) deel van de bekabelde keten uit.
  4. Was het moment dat je de screenshots nam, ook een moment dat je geen internet meer had op je desktop? Ik wil eigenlijk weten of je het modem nog wel kunt benaderen zodra je geen internetverbinding meer hebt op de desktop.
  5. Heb je specifieke wijzigingen aangebracht aan de bekabelde netwerkadapter, zoals bijv. het handmatig instellen van de snelheid van de bekabelde netwerkkaart? 
  6. Waaraan merk je specifiek op dat je verbinding wegvalt? Krijg je op je desktop de melding dat de verbinding is verbroken of dat je wel verbonden bent maar geen internet melding krijgt? Kun je daar evt. ook nog een screenshot of toelichten hoe en wat je precies ziet?
  7. Kun je zien welk intern IP adres je op het moment hebt op de desktop op het moment dat deze wegvalt? Is dat nog een reeks in 192.168.X.X of zie je toevallig een 169 IP adres?

 

De specifieke vragen zijn ondertussen wel een kleine waslijst aan vragen geworden, sorry! 😉

Hoop dat je ze, of een deel alvast kunt beantwoorden zodat we nog beter met je mee kunnen denken.

 

 

Marienowol
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jullie reactie en moeite.

 

Tobias: ik ben nu niet thuis, dus foto's zijn nu even niet mogelijk.

 

Serkan:

1. Alle andere apparaten blijven online.

2. Dat kan ik even proberen. Dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik geen kabel van 10/15 meter in huis heb. En langer termijn niet ideaal.

3. Ja is vervangen. Alleen de kabel die de muur in gaat van de modem niet. Ik heb al wel eens de kabel ingekort en een nieuwe aansluiting op gezet. Maar dat had slechts enkele dagen effect.

4. De modem is niet benaderbaar als ik problemen heb. Alleen van een ander apparaat. De problemen deden zich kort voor de screenshots voor.

5. Nee. Alleen de driver geüpdate in de hoop de problemen op te lossen.

6. Ik krijg geen melding. Bij mijn browser krijg ik terug geen verbinding. Rechtsonder krijg ik dan een wereldbol te zien ipv een kabel met een computer. En geeft dan aan geen internet verbinding als ik op de wereldbol klik.

7. Weet ik niet, moet ik even kijken wanneer er weer problemen zijn.

 

Ik hoop dat dit voldoende inzicht geeft 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Vrijwel zeker speelt het probleem alleen binnen het LAN en heeft het niets met de internetverbinding te maken. De kabel tussen RJ45-doos en Connect Box lijkt de boosdoener (mogelijk één van de 8 aders die soms slecht contact maakt).

 

Als je weer thuis bent, misschien kun je dan foto's plaatsen van de kabel zoals deze afgemonteerd op de RJ45-doos in de muur en aan de andere kant bij de CB?

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Marienowol

Wij kunnen je wél een 10 meter lange UTP kabel toesturen. Helaas heb ik geen 15 meter beschikbaar.

Als 10 meter voldoende is, sturen we je deze graag toe.


Zoals jij het omschrijft en @tobiastheebe ook vermoed, denk ik ook dat het in de interne bekabeling moet zitten. 
Het kan de UTP-connector zijn die naar de muur aansluiting gaat, de kabel zelf, of de aansluiting op de muur zijn.

 

Is de UTP connector die op het modem aangesloten is al uitgesloten? Indien ja, dan blijven er nog 2 opties over. Of de kabel, of de aansluiting op de muur.. 

 

Met een directe UTP kabel en een directe verbinding heb je in ieder geval het antwoord op de belangrijkste vraag of je het probleem in de interne bekabeling moet zoeken.. Ik denk voorlopig nog van wel, maar wordt het beste beantwoord zodra je hem rechtstreeks test :-).

Marienowol
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Serkan Dat zou helemaal top zijn. Dat maakt het wel makkelijk testen.

 

Die UTP connector van de muur naar de modem heb ik zelf al twee keer vervangen omdat ik daar het probleem vermoedde. Dus dat stuk vermoed ik niet. Of het probleem moet verder de kabel in liggen, maar dan moet de hele kabel in de muur vervangen worden.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Marienowol 

De UTP kabel van 10 meter komt jouw kant op!

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Marienowol, Heb je de nieuwe UTP kabel al binnen en heb je het kunnen testen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic