@Marienowol Welkom op de Ziggo Community en bedankt voor de uitgebreide informatie.
@tobiastheebe Bedankt voor het meedenken! Er zijn inderdaad op 15-10 wat modems offline gegaan. Een signaalprobleem kon ik niet gauw ontdekken, daar het netwerk en het modem van @Marienowol verder prima online was over de afgelopen 7 dagen.
Ik denk dat het puur toeval is geweest, maar wel scherp van je! 😉
@Marienowol
Je geeft expliciet aan dat de bekabelde verbinding van je desktop wegvalt terwijl het ook met momenten perfect functioneert. In eerste instantie denk ik gelijk aan een intern netwerk/bekabeling probleem en jij denkt er volgens mij hetzelfde over.
Valt de verbinding op hetzelfde moment op andere apparaten ook weg? Dan moeten we zeker eerst naar de oorzaak van dat probleem zoeken. Maar voorlopig moeten we ons denk ik richten op de specifieke verbinding naar je computer.
De kabel vanaf de modem loopt de muur door naar een utp-aansluiting waarop ik de kabel dan aansluit naar mijn desktop.
Ik heb hieronder wat specifieke vragen waardoor we de situatie nog beter kunnen beoordelen.
- Zijn alle andere apparaten online op het moment dat je geen internet meer hebt op je desktop?
- Is het ook mogelijk dat je de computer rechtstreeks bekabeld aansluit en valt de verbinding dan ook nog steeds weg? Indien mogelijk, raad ik je dit als eerste stap aan zodat je de interne bekabeling tot aan je computer ook zo goed mogelijk hebt uitgesloten.
- Is de UTP kabel tussen de computer en de aansluitpunt op de muur al eens vervangen? Indien vraag 2 niet/moeizaam mogelijk, is het een idee om de kabel tussen je desktop en het aansluitpunt te vervangen. Dan sluit je in ieder geval een (klein) deel van de bekabelde keten uit.
- Was het moment dat je de screenshots nam, ook een moment dat je geen internet meer had op je desktop? Ik wil eigenlijk weten of je het modem nog wel kunt benaderen zodra je geen internetverbinding meer hebt op de desktop.
- Heb je specifieke wijzigingen aangebracht aan de bekabelde netwerkadapter, zoals bijv. het handmatig instellen van de snelheid van de bekabelde netwerkkaart?
- Waaraan merk je specifiek op dat je verbinding wegvalt? Krijg je op je desktop de melding dat de verbinding is verbroken of dat je wel verbonden bent maar geen internet melding krijgt? Kun je daar evt. ook nog een screenshot of toelichten hoe en wat je precies ziet?
- Kun je zien welk intern IP adres je op het moment hebt op de desktop op het moment dat deze wegvalt? Is dat nog een reeks in 192.168.X.X of zie je toevallig een 169 IP adres?
De specifieke vragen zijn ondertussen wel een kleine waslijst aan vragen geworden, sorry! 😉
Hoop dat je ze, of een deel alvast kunt beantwoorden zodat we nog beter met je mee kunnen denken.