1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Youri074

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bekabeld internet valt al maanden 50+ keer per dag weg, vooral 's avonds veel/vaak geen internet.

Hallo,

Wij hebben een 100mbit abonnement bij Ziggo.
TV kijken doen we niet (we hebben niet eens een TV, we vinden TV kijken letterlijk zonde van onze tijd).
WiFi gebruiken we voor de telefoons, laptops en tablet.
We gebruiken echter voornamelijk de vaste desktop PC's. Deze zijn bekabeld !

LET OP:
We hebben GEEN splitter tussen de muur en de router zitten. De kabel gaat rechtstreeks vanuit de muur naar de modem.

Ook hebben we geen switch, andere router, of iets anders geks eraan hangen. We hebben ook geen vaag thuisnetwerk, IPTV (want we kijken geen TV 😎) ding of SmartTV.

We zijn al maanden bezig (veelal gebeld, al tweemaal een monteur over de vloer gehad en de volgende afspraak staat voor aankomende donderdagavond) om onze verbinding goed te krijgen. Het drijft ons tot wanhoop, want we werken vanuit huis en één van de werkgevers dreigt nu met ontslag .. En Ziggo doet, vinden wij, te kortzichtig hun werk. Alle medewerkers die we tot nu toe aan de telefoon hebben gehad, weten te melden dat ze kunnen zien dat het signaal en dus de internetverbinding 'niet optimaal is buiten onze woning zelf'. Echter er iets aan doen is schijnbaar onmogelijk.

De verbinding valt meestal zo'n 50-100 keer per dag een flink aantal seconden weg, soms minuten, om vervolgens 'terug te keren alsof er niets aan de hands is'. 

Er staan hier twee desktop PC's. Eentje met W10 Pro, de ander met W11 Pro.
Verder staat er een laptop in de slaapkamer (we hebben een appartement van 40m², dus heel ver weg staat het allemaal niet), een Android tablet die elke ruimte wel aandoet, twee Android telefoons en een Macbook Pro.

Met WiFi hebben we eigenlijk geen problemen. Als de verbinding wegvalt, dan valt de WiFi ook weg, het zij zo.
De vaste, bekabelde verbinding valt gewoonweg uit.

De eerste keer dat er een monteur kwam, ergens midden september, is het AOP vervangen en de kabel vanuit de muur naar de modem. Deze zijn door de monteur door en door getest. Dit loste het probleem op voor de duur van, jawel, 12 minuten. De monteur was 12 minuten weg en toen begon het gezeur van vooraf aan. De tweede monteur kwam een week later. Deze bleek de sleutel van het appartementencomplex te hebben zodat hij bij het ZiggoPunt kon dat het signaal split naar alle appartementen hier. Er zijn zo'n 22 Ziggo-aansluitingen in dit complex, waarvan er 21 klagen over de snelheid en het wegvallen ervan. De andere is vrijwel nooit thuis, dus ik heb geen idee of hij er ook last van heeft. Dat op één na iedereen klaagt over exact hetzelfde probleem, bewijst wel dat het probleem zich bij Ziggo dan wel bij kabels in de grond (of kelderbox van het complex) bevindt.

De volgende afspraak met de monteur is aankomende donderdagavond.
Ik open dit draadje hier, omdat ik wat acties heb ondernomen om zelf maar eens te zien wat er mis gaat.
Veelal is mij abacadabra, maar in de bijlage vind je een rits aan gebeurtenissen die bij ons [Netwerk Historie] horen. Zo te zien, met veelal het woord 'critical' erin, lijkt het mij misse boel.

Wellicht hebben de gebruikers hier tips om voor te stellen aan de monteur donderdag aanstaande ?

Inmiddels hebben 17 van de 22 Ziggo-klanten aangegeven dat ze erover denken om over te stappen naar de concurrent. Zover zijn wij inmiddels ook. Niet omdat we dat perse willen, maar omdat we graag onze baan willen houden...

Een andere reden om te switchen naar de concurrent, is omdat één van ons beiden ook in de muziek zit en dit geregeld streamt naar het grote scherm (live tutorials). Dat gebeurt momenteel niet, omdat de verbinding gewoonlijk 80 keer per dag wegvalt. Dit laatste heet inkomstenderving 😪

Alvast dank.

MvG Youri
// Hengelo (Ov)

PS: Dit appartementencomplex stamt uit 1990, zo ook alle bekabeling. Niet al te oud dus..

20 Reacties 20
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34948Posts
  • 2573Oplossingen
  • 17570Likes

Het komt vaker voor dat de buitenkabel vanaf de meterkast is verlengd naar de woonkamer, het AOP wordt daarmee ook verplaatst. Zelfs met een contactdoos in zowel meterkast als woonkamer hoeft dat nog niet te betekenen dat de contactdoos in de meterkast het AOP is, al is dat bijna altijd wel het geval. Ik begrijp dat de monteur alleen de koppeling in de meterkast heeft vervangen en AOP + modem heeft verplaatst naar de meterkast? In elk geval fijn om te lezen dat het probleem lijkt te zijn opgelost.