1
Vraag
2
Reacties
RickHendriks

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bekabeld internet probleem

Hoi!

Dit weekend een nieuw modem ontvangen omdat de oude niet meer goed functioneerde.. Hier was donderdag een monteur voor geweest. Had een Technicolor is nu de Connect Box geworden.

Modem aangesloten, duurde even voordat alles werkte maar het werkt. Op 1 ding na.

Ik heb een vaste desktop pc aangesloten via de kabel boven staan. Deze blijft me vertellen dat er geen netwerkkabel aangesloten zit. Dus ik heb het volgende geprobeerd:

- Nieuwe UTP kabels(meerdere)
- Kabels op andere poorten aangesloten op het modem
- Laptop aangesloten op de aansluiting in de muur, dit werkt gewoon, de laptop heeft direct bekabeld internet.
- Netwerkadapter drivers geupdate. Verwijdert en opnieuw geinstaleerd.
- Laptop verbonden via wifi, en een UTP kabel tussen de laptop en pc. Dit werkt, en heeft de desktop gewoon internet. Dus de aansluiting op het moederbord werkt ook naar behoren.

Er zit ook nog een TV op de kabel aangesloten, deze werkt wel gewoon naar behoren.

Iemand nog enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RickHendriks
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Opgelost.

Bleek dat er een draadje van de kabel naar de WCD geen goed contact maakte.

Bekijk in context

5 Reacties 5
RickHendriks
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
UPDATE:

Als ik in de eigenschappen van de Netwerkadapter de instelling Speed & Duplex op 10mbps zet, werkt het wel. Maar dan knijpt hij dus het internet af op 10mbps..
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
En op 100 mbps? Werkt het dan wel?
Ik heb hier een popcorn hour mediaspeler, die werkte ook niet toen ik hem rechtstreeks op de (gigabit) aansluiting van de connectbox aansloot (dat was een bekend probleem). Ik heb toen een 100 mbit switch tussen gezet.
Aan de andere kant, de Technicolor heeft volgens mij ook een Gigabit poort (als het een 7210 was).
RickHendriks
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Opgelost.

Bleek dat er een draadje van de kabel naar de WCD geen goed contact maakte.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76847Posts
  • 5225Oplossingen
  • 22726Likes
Dank voor het melden van je oplossing, kunnen anderen ook weer verder mee.
hanhoo

Level 1
  • 102Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Het ene merk/type modem is minder vergeeflijk met het afspreken van de verbindingsvoorwaarden bij het aansluiten van de kabel (duplex/speed voor techneuten). Ik heb gemerkt dat de Connectbox kritischer is dan de Ubee of Cisco variant. Dus als de netwerkkabel niet helemaal goed is, zul je bij vervanging door een Connectbox hier meer last mee hebben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic