Hoi,
Sinds kort is mijn bekabelde internet van 250mb/s naar 80mb/s gegaan op de site dlsreports.com terwijl ik een 250mb/s abonnement heb bij Ziggo. Ik heb mijn laptop al rechtstreeks op de modem aangesloten en toen had ik wel 250mb/s. De kabel die van het modem naar boven naar mijn pc loopt is in de tussentijd nooit vervangen wat het raar maakt dat het internet ineens een stuk trager is geworden.
Belangrijk om te vermelden is dat ik een netwerkswitch gebruik tussen het modem en mijn pc.
schema ziet er als volgt uit: Modem → netwerkswitch → pc
Dingen die ik al geprobeerd heb:
Ik zou verder niet weten waar het aan zou kunnen liggen aangezien de kabel tussen het modem en de switch nooit is vervangen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een kabelbreukje of slecht contact kan dit verklaren, misschien dat een van je kabels soms wel en soms geen contact maakt.
Hi @Mathijsdw!
Dat is nogal een verlaging van de snelheid zeg! Heel erg jammer dit.
Goed dat je al zoveel hebt getest!
Wat je eens mag proberen is het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen! Dit doe je door het reset knopje voor 30 seconden ingedrukt te houden. Hierna gaat hij opnieuw opstarten met de standaard gegevens en instellingen! Dit proces kan tot 30 minuten duren.
Mocht dit geen verandering brengen, dan ontvang ik graag een foto van de hoofdaansluiting (eerste aansluitpunt Ziggo in je woning) met daarop de eventuele splitter/versterker en hoe dit is aangesloten op de switch en het modem. Dan kan ik even met je mee kijken wat er loos is!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.