Zoals de titel t al zegt, mijn internet op mijn pc (bekabeld) valt op willekeurige momenten op een dag voor een paar seconden weg en dan komt het weer. Disconnected staat er dan en paar seconden later, 5 a 10 komt het weer terug. Kabel is nog redelijk nieuw (paar maanden oud), als mijn internetreciever op pc kapot zou zijn, zou ik helemaal geen internet hebben denk ik ipv uitvallen af en toe??
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Welk type modem gebruik je? Is er daarnaast nog andere netwerkapparatuur in gebruik, zoals een switch of eigen router? Hoe is de PC aangesloten, met welk soort kabel? Is de linksnelheid altijd 1 Gbps?
Wij ervaren precies hetzelfde. Ik heb een ping gedaan naar google.com vanaf mijn laptop (wifi versterker) en pc (bekabeld naar modem (kabel van ziggo), beide ervaren om de paar regels een request timed out, op hetzelfde moment. Ik heb de wifi van de modem zelf al uitgezet, omdat we op de versterkers zitten (muv pc). Modem herstart en dat helpt dan heel even. Maar na een tijdje is het weer terug. Ik kan hierdoor moeilijk online vergaderingen houden (haperend), ik word constant uit online games gegooid vanwege connectie issue, het nieuwe tv kastje is constant aan het bufferen. Dit lig echt aan het netwerk van de modem. Ik probeerde al een chat te starten met een specialist, maar dit werkt niet op jullie site. Bij storing krijg ik iets te zien wat de datum van september dit jaar heeft.
@JaNieVo Kun je een eigen topic aanmaken? Zo blijft dit topic overzichtelijk.
Er zijn diverse mogelijke oorzaken voor de problemen die jullie beschrijven, daarom is er geen eenduidig advies te geven in hetzelfde topic.
Inmiddels gelukt, bedankt voor de tip
(Reactie niet meer relevant.)
Hoi @Damin75,
We kijken graag even mee! Wil je daarvoor antwoord geven op de vragen die @tobiastheebe je eerder stuurde?
Hoofdaansluiting zit in de woonkamer en is een jaar terug vervangen. Ik gebruik geen splitter, modem of signaalversterkers. Ik heb verder de nieuwe witte Ziggo Connectbox en gebruik Cat5e kabels, mijn max download is 350mbit dacht ik vandaar geen cat6.
De Connectbox is je modem. Cat 5e is in orde. Is de PC direct op het modem aangesloten? Wanneer de verbinding wegvalt, zie je dan ook de link/activiteit-LED's bij modem en PC niet meer oplichten/knipperen? Een UTP-kabel die slecht contact maakt met een RJ45-poort kan voor sporadische uitval zorgen, ook al is de kabel zelf in orde.
Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.