1
Vraag
2
Reageer en help mee
Damin75

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bekabeld internet PC valt paar keer in een dag voor een paar seconden weg

Zoals de titel t al zegt, mijn internet op mijn pc (bekabeld) valt op willekeurige momenten op een dag voor een paar seconden weg en dan komt het weer. Disconnected staat er dan en paar seconden later, 5 a 10 komt het weer terug. Kabel is nog redelijk nieuw (paar maanden oud), als mijn internetreciever op pc kapot zou zijn, zou ik helemaal geen internet hebben denk ik ipv uitvallen af en toe??

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

 

Welk type modem gebruik je? Is er daarnaast nog andere netwerkapparatuur in gebruik, zoals een switch of eigen router? Hoe is de PC aangesloten, met welk soort kabel? Is de linksnelheid altijd 1 Gbps?

JaNieVo

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij ervaren precies hetzelfde. Ik heb een ping gedaan naar google.com vanaf mijn laptop (wifi versterker) en pc (bekabeld naar modem (kabel van ziggo), beide ervaren om de paar regels een request timed out, op hetzelfde moment. Ik heb de wifi van de modem zelf al uitgezet, omdat we op de versterkers zitten (muv pc). Modem herstart en dat helpt dan heel even. Maar na een tijdje is het weer terug. Ik kan hierdoor moeilijk online vergaderingen houden (haperend), ik word constant uit online games gegooid vanwege connectie issue, het nieuwe tv kastje is constant aan het bufferen. Dit lig echt aan het netwerk van de modem. Ik probeerde al een chat te starten met een specialist, maar dit werkt niet op jullie site. Bij storing krijg ik iets te zien wat de datum van september dit jaar heeft.  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

@JaNieVo Kun je een eigen topic aanmaken? Zo blijft dit topic overzichtelijk.

 

Er zijn diverse mogelijke oorzaken voor de problemen die jullie beschrijven, daarom is er geen eenduidig advies te geven in hetzelfde topic.

JaNieVo

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels gelukt, bedankt voor de tip

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

(Reactie niet meer relevant.)

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Damin75

We kijken graag even mee! Wil je daarvoor antwoord geven op de vragen die @tobiastheebe je eerder stuurde?

Damin75
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoofdaansluiting zit in de woonkamer en is een jaar terug vervangen. Ik gebruik geen splitter, modem of signaalversterkers. Ik heb verder de nieuwe witte Ziggo Connectbox en gebruik Cat5e kabels, mijn max download is 350mbit dacht ik vandaar geen cat6.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

De Connectbox is je modem. Cat 5e is in orde. Is de PC direct op het modem aangesloten? Wanneer de verbinding wegvalt, zie je dan ook de link/activiteit-LED's bij modem en PC niet meer oplichten/knipperen? Een UTP-kabel die slecht contact maakt met een RJ45-poort kan voor sporadische uitval zorgen, ook al is de kabel zelf in orde.

 

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic