hi, ik heb al jaren hetzelfde mailadres [naam]@ziggo.nl - eerst bij een privé-account van Ziggo, later werd dat een zakelijk account en nu ga ik weer terug naar een privé-account. Tot mijn schrik krijg ik een mail waarin staat dat mijn mailbox met dat betreffende adres gaat sluiten.
Ik blijf bij ziggo, is er een mogelijkheid om gewoon mijn eigen Ziggo-adres te houden? Als ik dit had geweten, had ik het nooit veranderd. Alvast dank!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij een abonnement voor particulieren blijft (óók na opzegging) een e-mailadres via Ziggo nog minstens zes maanden actief. Dat geeft opstappende abonnees in elk geval voldoende ruimte om over te stappen naar een ander e-mailaccount. Maar omdat u een zakelijk abonnement had, heeft u wellicht andere voorwaarden.
Dank Wim. Ik had liever gezien dat het adres gewoon blijft zoals het is. Het is toch Ziggo, in beide gevallen. En ik heb het abonnement vaker veranderd, maar altijd bij Ziggo gebleven en het was nooit een probleem...
@SaarS schreef:Dank Wim. Ik had liever gezien dat het adres gewoon blijft zoals het is. Het is toch Ziggo, in beide gevallen. En ik heb het abonnement vaker veranderd, maar altijd bij Ziggo gebleven en het was nooit een probleem...
Bij het aanpassen van een abonnement veranderd er niets m.b.t. de betreffende klant ( -nummer ). Maar als u van zakelijk overstapt naar particulier, dan krijgt u o.a. ook een ander klantnummer, want voor Ziggo bent u dan gewoon een ander persoon. Zakelijk is 100% gescheiden van particulier.
Maar hebt u misschien een nieuwkomers bonus/korting ontvangen, want dát is natuurlijk dán ook mogelijk. Wat ook aangeeft dat u als particuliere klant een ander persoon bent, dan als zakelijke klant.
U zakelijke mailbox zal zo'n 6 maanden actief blijven, waarna Ziggo deze verwijderd en als u de mail daarvoor niet veilig hebt gesteld, is alles weg.
@PrikkelBaar schreef:
@SaarS schreef:Dank Wim. Ik had liever gezien dat het adres gewoon blijft zoals het is. Het is toch Ziggo, in beide gevallen. En ik heb het abonnement vaker veranderd, maar altijd bij Ziggo gebleven en het was nooit een probleem...
Bij het aanpassen van een abonnement veranderd er niets m.b.t. de betreffende klant ( -nummer ). Maar als u van zakelijk overstapt naar particulier, dan krijgt u o.a. ook een ander klantnummer, want voor Ziggo bent u dan gewoon een ander persoon. Zakelijk is 100% gescheiden van particulier.
Maar hebt u misschien een nieuwkomers bonus/korting ontvangen, want dát is natuurlijk dán ook mogelijk. Wat ook aangeeft dat u als particuliere klant een ander persoon bent, dan als zakelijke klant.
U zakelijke mailbox zal zo'n 6 maanden actief blijven, waarna Ziggo deze verwijderd en als u de mail daarvoor niet veilig hebt gesteld, is alles weg.
waar haal je deze (on)zin weg? voor zover ik weet behoud je bij overstap tussen particulier en klein zakelijk gewoon hetzelfde klantnummer. Alleen als je voor een MKB pakket gaat krijg je een ander nummer.
@Tjeerd85 schreef:
@PrikkelBaar schreef:
waar haal je deze (on)zin weg? voor zover ik weet behoud je bij overstap tussen particulier en klein zakelijk gewoon hetzelfde klantnummer. Alleen als je voor een MKB pakket gaat krijg je een ander nummer.
Zo ver ik weet veranderd o.a. het klantnummer, maar u zelf maakt al een onderscheid wanneer wel of niet, dus zo onzinnig is mijn opmerking ook weer niet !
Misschien had u beter "Alleen als je voor een MKB pakket gaat krijg je een ander nummer" als aanvulling kunnen aanvoeren ! Dan hadden we samen het 100% correcte/juiste antwoord ! Dat is altijd beter dan verklaren dat iemand onzin uitkraamt, waarbij u wel gelijk een mits/maar aan uw standpunt toevoegt, terwijl diezelfde mits/maar ook voor mijn antwoord geld.
Ik ben enkele jaren geleden overgestapt van particulier naar zakelijk. Ik heb toen toen hetzelfde e-mail adres en klantnummer gehouden. Geen enkel probleem. Waarom zou dat niet andersom kunnen? Ik zou persoonlijk ook wel graag willen hoe zit, mocht ik nog eens in zo’n situatie komen.
@bburgg schreef:Ik ben enkele jaren geleden overgestapt van particulier naar zakelijk. Ik heb toen toen hetzelfde e-mail adres en klantnummer gehouden. Geen enkel probleem. Waarom zou dat niet andersom kunnen? Ik zou persoonlijk ook wel graag willen hoe zit, mocht ik nog eens in zo’n situatie komen.
Inderdaad.
En ondanks dat deze vraag m.i. ( en volgens anderen ) makkelijk te beantwoorden is, duurt het ondertussen wel een dag voordat er iemand van Ziggo langs komt.
Natuurlijk heeft deze vraag geen haast of spoed, maar zo veel werk is er nu ook weer niet op dit forum voor moderators.
Hey @SaarS ik heb er een blik voor je op geworpen. Je zakelijke account is niet omgezet, maar opgezegd en daarbij is een particulier account aangemaakt. Omdat dus zakelijk opgezegd is, kan het mailadres niet overgeheven worden. Vandaar het berichtje dat het mailadres gaat sluiten.
@PrikkelBaar was hierin correct. Je wisselt dan van klantnummer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.