Beheer spam map na inloggen via computer op Ziggo Mail

Elke dag log ik voor Outlook Postvak In eerst in op Ziggo mail om te kijken wat er in de spam map zit. Voordat ik de ongewenste afzenders in die map verwijder ga ik eerst alle afzenders tegelijk selecteren. Daarna kies ik via de 3 streepjes knop Blokkeer afzender. Voor vandaag werden alle nieuwe ongewenste afzenders aan de lijst van Geblokkeerde afzenders toegevoegd. Echter vandaag kreeg ik de melding via Ziggo mail: 

De lijst van geblokkeerde afzenders is te lang om nieuwe adressen toe te voegen. Verwijder adressen en probeer het opnieuw.

Ik heb het aantal geblokkeerde afzenders 1 keer geteld. Ik kom daarin tot 259 afzenders. Het is het laatste jaar schering en inslag dat allerlei spam mails binnen komen. Een aantal komt rechtstreeks in de spam map van Ziggo terecht. Echter telkens komen weer nieuwe spam mails in Postvak in terecht. Via mijn mobiele telefoon selecteer ik de spam mails van dat Postvak in en verplaats die naar de spam mails. Want als als ik de e-mails in Postvak in Outlook laat komen dan moet je allerlei gegevens van een te blokkeren afzender op de site van Ziggo mail ingeven. 

Gezien het aantal spam mails wat ik ontvang, dat in Ziggo mail in de lijst van geblokkeerde afzenders geen datum opname is vermeld, dat na de opname in de lijst Geblokkeerde afzenders toch nog spam mails daarvan in de map Spam terecht komen (zonder blokkade ervan) wordt het beheer van spam mails via Ziggo mail op de computer onbeheersbaar voor mij. Ik vind dat ik van Ziggo daarbij onvoldoende ondersteuning krijg. 

Mijns inziens zou het aantal Geblokkeerde afzenders in Ziggo mail onbeperkt moeten zijn omdat de huidige software van Ziggo ontoereikend is. Hopelijk dat iemand van jullie een oplossing weet. Omdat ik zelf toch voorzichtig omga met alle ontvangen e-mails moeten toch veel meer klanten van Ziggo problemen hebben met het signaal van Ziggo dat er teveel afzenders in Ziggo mail geblokkeerd zijn. Een nieuw emailadres bij Ziggo is voor mij geen optie want dan moet je een gigantische operatie inzetten om alle wel gewenste afzenders daarvan op te hoogte te stellen. Gezien mijn ervaring met mijn huidig emailadres kun je de huidige spam problemen ook te zijner tijd met een nieuw e-mail adres verwachten.

Wie weet een oplossing om de spam mails wel beheersbaar te houden? Of zou Ziggo een betere tool daarvoor moeten aanreiken om dit beheersbaar te kunnen houden?

Harrie uit Twen
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
5 Reacties 5

@LyckeZiggo, weet jij meer over dit onderwerp?”

Harrie uit Twen
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hier loopt al een lange discussie over, spam is een wereldwijd probleem  en niemand heeft een sluitende oplossing.

 

Spam en phishing - wat moet ik ermee? | Ziggo Community

 

Het blokkeren van afzenders werkt maar zeer beperkt, spammers kunnen ieder email adres aanmaken. (spoofen)

Steefb
Expert
Expert
  • 7716Reacties
  • 1341Oplossingen
  • 2146Likes

Wat heeft het dan nog voor zin om in Ziggo mail de lijst van Geblokkeerde afzenders te gebruiken als het blokkeren van afzenders maar beperkt werkt en het aantal te blokkeren afzenders door Ziggo gemaximaliseerd wordt ? Dit zonder dat je kunt zien welke de oudste daarin opgenomen zijn om eventueel te verwijderen om plaats te maken voor nieuwe afzenders? Waarom maakt Ziggo niet bekend hoeveel afzenders je maximaal in de Geblokkeerde afzenders kunt opnemen?

Harrie uit Twen
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@LyckeZiggo, kun jij deze vraag beantwoorden?”

Harrie uit Twen
topicstarter
Meedenker
  • 15Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag @Harrie uit Twente,

Super frustrerend dat je zoveel spamberichten ontvangt.
Logisch dat je hier wat tegen wil doen!

Fijn dat je ook al een reactie van @Steefb heb gekregen.
Ik begrijp dat je niet heel blij wordt van het nieuws, maar het is denk ik wel het juiste antwoord.
Er nu eenmaal een limiet op afzenders blokkeren en de werking ervan is door de opkomst van spoofen beperkt.

Gelukkig is dit niet het enige dat je tegen spam kunt doen.
In dit topic staan nog meer handvatten waarmee je uit de voeten kunt.
Een goed bedoeld advies is om vooral punt 4 en punt 6 door te nemen..

 

Erik P Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1445Reacties
  • 236Oplossingen
  • 223Likes

Uitgelicht topic