Elke dag log ik voor Outlook Postvak In eerst in op Ziggo mail om te kijken wat er in de spam map zit. Voordat ik de ongewenste afzenders in die map verwijder ga ik eerst alle afzenders tegelijk selecteren. Daarna kies ik via de 3 streepjes knop Blokkeer afzender. Voor vandaag werden alle nieuwe ongewenste afzenders aan de lijst van Geblokkeerde afzenders toegevoegd. Echter vandaag kreeg ik de melding via Ziggo mail:
De lijst van geblokkeerde afzenders is te lang om nieuwe adressen toe te voegen. Verwijder adressen en probeer het opnieuw.
Ik heb het aantal geblokkeerde afzenders 1 keer geteld. Ik kom daarin tot 259 afzenders. Het is het laatste jaar schering en inslag dat allerlei spam mails binnen komen. Een aantal komt rechtstreeks in de spam map van Ziggo terecht. Echter telkens komen weer nieuwe spam mails in Postvak in terecht. Via mijn mobiele telefoon selecteer ik de spam mails van dat Postvak in en verplaats die naar de spam mails. Want als als ik de e-mails in Postvak in Outlook laat komen dan moet je allerlei gegevens van een te blokkeren afzender op de site van Ziggo mail ingeven.
Gezien het aantal spam mails wat ik ontvang, dat in Ziggo mail in de lijst van geblokkeerde afzenders geen datum opname is vermeld, dat na de opname in de lijst Geblokkeerde afzenders toch nog spam mails daarvan in de map Spam terecht komen (zonder blokkade ervan) wordt het beheer van spam mails via Ziggo mail op de computer onbeheersbaar voor mij. Ik vind dat ik van Ziggo daarbij onvoldoende ondersteuning krijg.
Mijns inziens zou het aantal Geblokkeerde afzenders in Ziggo mail onbeperkt moeten zijn omdat de huidige software van Ziggo ontoereikend is. Hopelijk dat iemand van jullie een oplossing weet. Omdat ik zelf toch voorzichtig omga met alle ontvangen e-mails moeten toch veel meer klanten van Ziggo problemen hebben met het signaal van Ziggo dat er teveel afzenders in Ziggo mail geblokkeerd zijn. Een nieuw emailadres bij Ziggo is voor mij geen optie want dan moet je een gigantische operatie inzetten om alle wel gewenste afzenders daarvan op te hoogte te stellen. Gezien mijn ervaring met mijn huidig emailadres kun je de huidige spam problemen ook te zijner tijd met een nieuw e-mail adres verwachten.
Wie weet een oplossing om de spam mails wel beheersbaar te houden? Of zou Ziggo een betere tool daarvoor moeten aanreiken om dit beheersbaar te kunnen houden?