Vw

Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beeldbellen slecht

Ik heb internet max (zwart technocolor modem ) met meerdere tplink deco’s. De hoofddeco staat in accespoint en kabel loopt naar een switch van waaruit de andere kabels worden gevoed. Elke verdieping heeft bekabelde deco. De verbinding is instabiel, beeldbellen /facetime hapert vaak. Wifi snelheid meten geeft vaak verschillende resultaten van 50 naar 350. Ping ligt tussen 14-20 ms. Basissnelheid moet 600 zijn. Wie heeft advies?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Vw, helder! Ik heb een monteursafspraak voor je ingepland voor donderdag 16 september tussen 12:00 en 18:00, mocht dit niet uitkomen kan je het altijd verplaatsen via Mijn Ziggo 🙂 

Bekijk in context

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hoi marijn, sorry voor mijn late reactie. De monteur stelde vast dat de downloadsnelheid vh modem alle kanten oo ging. Hij heeft het modem vervangen. Mijn problemen zijn een stuk verbeterd. Ik kijk even aan, het is nog niet weg, maar weet ook niet of een derde monteur nu veel gaat uitmaken. Het is in ieder geval  een stuk beter. Dank in iedergeval voor al je hulp

Bekijk in context

61 Reacties 61
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Technicolor modem kan eventueel omgeruild worden naar een Connect Box dat is het probleem niet.

 

Ik heb zelf ook TP-Link Deco's M4 ik heb de hoofd Deco aan het modem en er hangt 1 switch in de meterkast, waar een kabel naar de slaapkamer gaat met een switch weer van TP-Link naar de Deco 2 en ook een kabel via de switch vanuit de meterkast naar zolder naar Deco 3.

De Deco's als ze snelheid verliezen is misschien optie ze te bekabelen, maar je kan ze ook wat dichter op elkaar zetten, afstand tussen de 3 en 7 meter.

48119185-E28D-4189-B8B5-5148A9BC1F94.png

Zo kan je schema bekabeld zien, in dit topic Leidraad voor TP-Link DECO 

Vind je alle tips en truc's

 

Enige vraag als je de Deco App opent, staat volgende zo ingesteld.

 

IMG_7359.jpgIMG_7361.jpg

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Het Deco verhaal even gehad, kan je voor mij de aansluiting waar Ziggo het huis binnenkomt even een foto laten zien, een foto van de AOP

(Abonne Overname Punt) maar ook even de Upload en de Downloadstream waarde

 

Kan zijn dat bekabeling of ruis op het modem zit, dan kan hier naar gekeken worden, en Staat ook wifi uit als de Deco's worden gebruikt. Nu kan er gekeken worden wat er gedaan kan worden, laat voor de zekerheid ook even de gegevens achter in je profiel.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Dan kan een Moderator je met je gegevens en dit topic aan de slag..

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

EC9A9213-64D9-497C-B0E0-F3583D7DEF71.jpeg

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hierbij als het goed is een foto van de aon

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb idd de decos aangesloten zoals plaatje met switch. Instellingen staan hetzelfde

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik ga vragen of ze je verbinding kunnen bekijken en een modem wissel kunnen doen.

 

Ik meld hem door aan de moderators die komen topic morgen dan in.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Vw en een warm welkom op de Community! Wat jammer dat je problemen ervaart met de stabiliteit van je Deco netwerk 😞

Zo te lezen heeft @Dave! al wat belangrijke zaken met je gecontroleerd. 
In dit geval zou ik niet direct naar het modem wijzen als de boosdoener: deze zou het nog prima moeten doen. 

Bij gebruik van de deco's in access point zou ik aanraden om de wifi van het modem uit te schakelen. 

Klopt het dat je naast de M4 set van ons nog een ander type Deco gebruikt in je netwerk? 

Staat bij de geavanceerde instellingen ook de snelle roaming aan? 

Wat ik verder zie op je signaal is dat het er wel goed uit ziet, maar soms heb je qua ruis wel even een dipje. Ik laat daarom voor de komende drie dagen even een nauwkeurige meting lopen zodat we dit in de gaten kunnen houden. 

Hopelijk helpen bovenstaande zaken al een beetje om het een stuk stabieler voor je te krijgen 🙂 

 

 

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste marijn , ik heb inderdaad 6 decos ingebruik. 1 hoofddeco, twee bekabeld via switch naar elke verdieping en 3 als wireless satelliet zegmaar. Ik gebruik de wifi van de deco in mash stand. De wifi van technolor heb ik niet uitgezet dus deze zal nog aan staan denk ik 

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

1AD60C3F-7E0F-42F1-9FEB-7265EB9D897F.png

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

C2A567FB-CC1F-484F-ACDC-A38DC0A3363B.png

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Modem, cat 6 kabel naar deco accespoint

4BD752A0-64A8-4088-BF4A-8B944A580F2B.jpeg

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Accespoint cat 6 naar switch

26C252B6-1F11-4E07-9B19-A8A8127DB7ED.jpeg

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Tplink giga unmanaged switch verbinding met cat 5e kabel naar 1en 2 verdieping

BA06EFB0-FFEF-4CF1-9E8F-50B74C102A70.jpeg

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik merk 2 dingen op

Op je modem zit een Demper, is die er door een monteur opgezet of door jou wegens te hoog signaal, je zou deze er eventueel af kunnen halen.

Dan zie ik een Deco creatief op een Metalen kapstok staan, weet niet of ze gevoelig zijn voor Metaal/aluminium, misschien even andere plek.

 

Wat me ook opvalt de Switch gebruik je poort om poort waarom niet naast elkaar.

 

Wat ik wel goed zie is dat 1 deco bekabeling vanuit je modem naar de switch gaat, gaat er vanuit de switch een nieuwe kabel naar de volgende Deco en heb je tussen deco 3 ook een kabel van deco naar deco gedaan, die zou ik in de switch stoppen alle deco's 1 kabel via switch krijgen.

 

Mijn Deco M4 gaat als volgt.

Modem en poort 1 Deco

Modem en poort 2 UTP naar D-Link 8 Poort switch woonkamer

Modem en Poort 3 daar zit de WD Home Cloud (Nieuwe 4tb) in

Modem en Poort 4 zit kabel naar de TP Link Switch 10/100/1000 mbps van de Action

Hier zit 1 UTP Kabel 10 meter naar slaapkamer en weer TP Link Switch en vanuit daar de Deco Bekabeld

Poort 2 van de TP Link Meterkast gaat een 15 meter kabel naar Zolder Deco 3

En op poort 3 zit de andere WD MyCloud 4TB oude 

 

Misschien kan je het zo eens proberen, ze zijn bij action de switch € 9,95,- die prijs valt mee bij Ziggo betaal je dubbele en de Media Markt zit op 14,95 en Big Bazaar heeft ze niet.

Lange kabels kan je vaak via Kringloopwinkels al voor een euro a € 2,- aanschaffen en voilla.

 

Ik heb zelf mijn 30 meter UTP kabel nog van 20 jaar geleden toen ik bij Sonera Plaza en Quicknet begon bij de Alkmaarse Kabel. ( die kabel is niet in gebruik) 

 

Hoop dat je iets aan de informatie en schema hebt.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Ben wel benieuwd naar de signaal waarden die het modem aangeeft, en/of de metingen van @Marijn- . Zeker met die demper erop.

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb de demper die de monteur in het verleden heeft geplaatst verwijderd. In het begin was ik blij want snelheid was naar 220 download gestegen. Echter daarnet was het weer 80 en beeldbellen haperde weer.ik heb de stekkers in de switch ook naast elkaar gezet.

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

B1151EFB-FCD1-465E-B3D4-095B53F27F85.jpeg

Vw
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb de demper verwijderd, wist niet dat dit een demper was. Is ooit zo geinstalleerd door ziggo. Het is idd zo dat kabel van modem naar deco 1 gaat. Deze deco gaat met kabel naar switch. In deze swich gaat 2 kabels, 1 voor de 1e verdieping en 1 voor de tweede verdieping. Deco zijn daarop aangesloten. Een andere plek dan het rek heb ik al eerder geprobeerd maar maakte niets uit. Na verwijderen demper en kabels in switch naast elkaar verbeterde het signaal maar zakte later weer weg

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Probeer eens de deze Speedtest of deze Speedtest.nl deze worden ook aanbevolen door Ziggo medewerkers. de Speedtest van Ziggo 
is wel goed maar geeft niet 100% de juiste aan.

 

De Speedtest voer je deze bekabeld uit, of via Wifi, bekabeld geeft beste resultaat via het modem, dus geen deco's en switches, rechtstreeks van je modem bekabeld naar je PC.

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

We zijn wel benieuws naar de up- en downstreamwaardes van je modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen, heb idee dat er toch iets niet 100% zit in het modem.

Als je dat met ons wilt delen graag, van belang dan kan een moderator toch besluiten een nieuw modem te sturen.

Uitgelicht topic