Ik heb sinds 2 dagen er last van dat mijn, bedraade, P1 Dongle van Youless als 'niet verbonden' (grijs) wordt gezien. Via DHCP krijg die een lease op 192.168.178.185
De Youless is wel actief en werkt alleen smartwifi (app en web) zien hem niet als actief?
Ik heb een Sagecom modem Model: F3896LG-ZG
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ben nog even aan het zoeken geweest. Blijkbaar is het wel een bekender probleem met die Youless dongle. Ik kwam dit in een ouder topic op tweakers tegen:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65488646#65488646
Ik heb hier thuis een YouLess LS120 Energy Monitor bekabeld in m'n netwerk hangen en dat apparaatje is ook altijd zichtbaar waarbij er soms wel en soms géén IP-Adres vermeld wordt in de controllersoftware. Ding is gelukkig wel altijd normaal te bereiken op 't gereserveerde adres in de scope wat daarnaast ook fixed in 't apparaatje is gezet.
Ik vermoed in mijn geval dat 't in de NIC van 't apparaatje zit. NIC is een 10Mbit/Half Duplex ding en daar lijkt de UI/UBNT apparatuur niet lekker mee te willen babbelen. Als ik 't ding via DHCP een adres wil laten verkrijgen dan kan ik wachten totdat ik een ons weeg
Dus mogelijk dat de ziggo software daar ook problemen mee heeft omdat deze geen IP adres teruggeeft en daardoor (onterecht) als offline wordt gezien.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat gek dat hij bij het lijstje "Niet verbonden" staat @Paul van Druten Heb je de dongle en/of het modem al een herstart gegeven? Zo nee, zou je dat eens willen proberen?
Dongle herstart helpt niet.
Modem herstart kan nu ff niet...
Zou je dat alsnog kunnen proberen zodra je in de gelegenheid bent? We horen de uitkomst graag!
@Paul van Druten schreef:
..De Youless is wel actief en werkt alleen smartwifi (app en web) zien hem niet als actief?
"...alleen smartwifi (app en web) zien hem niet als actief?...".
Het zou mij niets verbazen als dat een bugje is in de SagemCom. Er wordt hier wel vaker gemeld, dat apparaten op het netwerk, niet worden getoond in de Ziggo routers.
Ach, als de dongel goed werkt, dan zou ik er vooral vanaf blijven. Met Ziggo software weet je maar nooit ...
Dat was precies mijn gedachte!
@Pasi schreef:
@Paul van Druten schreef:
..De Youless is wel actief en werkt alleen smartwifi (app en web) zien hem niet als actief?
"...alleen smartwifi (app en web) zien hem niet als actief?...".
Het zou mij niets verbazen als dat een bugje is in de SagemCom. Er wordt hier wel vaker gemeld, dat apparaten op het netwerk, niet worden getoond in de Ziggo routers.
Ach, als de dongel goed werkt, dan zou ik er vooral vanaf blijven. Met Ziggo software weet je maar nooit ...
Kan het zijn dat dit apparaten betreft die alleen via IPv6 praten?
Hij krijgt wel een IPv4 adres maar als hij verder alleen via IPv6 praat is dat 192.168.178.185 adres inactief. Nu heb ik geen youless dongle. Maar zie dit gedrag wel eens vaker.
Nee, dat lijkt me niet het geval te zijn.
Ik ben nog even aan het zoeken geweest. Blijkbaar is het wel een bekender probleem met die Youless dongle. Ik kwam dit in een ouder topic op tweakers tegen:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65488646#65488646
Ik heb hier thuis een YouLess LS120 Energy Monitor bekabeld in m'n netwerk hangen en dat apparaatje is ook altijd zichtbaar waarbij er soms wel en soms géén IP-Adres vermeld wordt in de controllersoftware. Ding is gelukkig wel altijd normaal te bereiken op 't gereserveerde adres in de scope wat daarnaast ook fixed in 't apparaatje is gezet.
Ik vermoed in mijn geval dat 't in de NIC van 't apparaatje zit. NIC is een 10Mbit/Half Duplex ding en daar lijkt de UI/UBNT apparatuur niet lekker mee te willen babbelen. Als ik 't ding via DHCP een adres wil laten verkrijgen dan kan ik wachten totdat ik een ons weeg
Dus mogelijk dat de ziggo software daar ook problemen mee heeft omdat deze geen IP adres teruggeeft en daardoor (onterecht) als offline wordt gezien.
Kijk dat lijkt me het meest aannemelijk, dank voor je research!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.