Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Paul van Druten
Level 5

Bedraade,  P1 Dongle van Youless als 'niet verbonden' (grijs) gezien in modem, maar werkt wel!

Ik heb sinds 2 dagen er last van dat mijn, bedraade,  P1 Dongle van Youless als 'niet verbonden' (grijs) wordt gezien.  Via DHCP krijg die een lease op 192.168.178.185 
De Youless is wel actief en werkt alleen smartwifi (app en web) zien hem niet als actief?
Ik heb een Sagecom modem Model: F3896LG-ZG

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos P
Level 9

@Paul van Druten 

Ik ben nog even aan het zoeken geweest. Blijkbaar is het wel een bekender probleem met die Youless dongle. Ik kwam dit in een ouder topic op tweakers tegen:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65488646#65488646

 

Ik heb hier thuis een YouLess LS120 Energy Monitor bekabeld in m'n netwerk hangen en dat apparaatje is ook altijd zichtbaar waarbij er soms wel en soms géén IP-Adres vermeld wordt in de controllersoftware. Ding is gelukkig wel altijd normaal te bereiken op 't gereserveerde adres in de scope wat daarnaast ook fixed in 't apparaatje is gezet.

Ik vermoed in mijn geval dat 't in de NIC van 't apparaatje zit. NIC is een 10Mbit/Half Duplex ding en daar lijkt de UI/UBNT apparatuur niet lekker mee te willen babbelen. Als ik 't ding via DHCP een adres wil laten verkrijgen dan kan ik wachten totdat ik een ons weeg

 

Dus mogelijk dat de ziggo software daar ook problemen mee heeft omdat deze geen IP adres teruggeeft en daardoor (onterecht) als offline wordt gezien.

 

Bekijk in context

0 Kudos
9 Reacties 9
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Wat gek dat hij bij het lijstje "Niet verbonden" staat @Paul van Druten Heb je de dongle en/of het modem al een herstart gegeven? Zo nee, zou je dat eens willen proberen?

Paul van Druten
Level 5
Topicstarter

Dongle herstart helpt niet.
Modem herstart kan nu ff niet...

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Zou je dat alsnog kunnen proberen zodra je in de gelegenheid bent? We horen de uitkomst graag!

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Paul van Druten  schreef:
..

De Youless is wel actief en werkt alleen smartwifi (app en web) zien hem niet als actief?
Ik heb een Sagecom modem Model: F3896LG-ZG


 

"...alleen smartwifi (app en web) zien hem niet als actief?...".

 

Het zou mij niets verbazen als dat een bugje is in de SagemCom. Er wordt hier wel vaker gemeld, dat apparaten op het netwerk, niet worden getoond in de Ziggo routers.

 

Ach, als de dongel goed werkt, dan zou ik er vooral vanaf blijven. Met Ziggo software weet je maar nooit ...

 

 

Paul van Druten
Level 5
Topicstarter

Dat was precies mijn gedachte!

Jos P
Level 9

@Pasi  schreef:

@Paul van Druten  schreef:
..

De Youless is wel actief en werkt alleen smartwifi (app en web) zien hem niet als actief?
Ik heb een Sagecom modem Model: F3896LG-ZG


 

"...alleen smartwifi (app en web) zien hem niet als actief?...".

 

Het zou mij niets verbazen als dat een bugje is in de SagemCom. Er wordt hier wel vaker gemeld, dat apparaten op het netwerk, niet worden getoond in de Ziggo routers.

 

Ach, als de dongel goed werkt, dan zou ik er vooral vanaf blijven. Met Ziggo software weet je maar nooit ...

 

 


Kan het zijn dat dit apparaten betreft die alleen via IPv6 praten?

Hij krijgt wel een IPv4 adres maar als hij verder alleen via IPv6 praat is dat 192.168.178.185 adres inactief. Nu heb ik geen youless dongle. Maar zie dit gedrag wel eens vaker.

Paul van Druten
Level 5
Topicstarter

Nee, dat lijkt me niet het geval te zijn.

0 Kudos
Jos P
Level 9

@Paul van Druten 

Ik ben nog even aan het zoeken geweest. Blijkbaar is het wel een bekender probleem met die Youless dongle. Ik kwam dit in een ouder topic op tweakers tegen:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/65488646#65488646

 

Ik heb hier thuis een YouLess LS120 Energy Monitor bekabeld in m'n netwerk hangen en dat apparaatje is ook altijd zichtbaar waarbij er soms wel en soms géén IP-Adres vermeld wordt in de controllersoftware. Ding is gelukkig wel altijd normaal te bereiken op 't gereserveerde adres in de scope wat daarnaast ook fixed in 't apparaatje is gezet.

Ik vermoed in mijn geval dat 't in de NIC van 't apparaatje zit. NIC is een 10Mbit/Half Duplex ding en daar lijkt de UI/UBNT apparatuur niet lekker mee te willen babbelen. Als ik 't ding via DHCP een adres wil laten verkrijgen dan kan ik wachten totdat ik een ons weeg

 

Dus mogelijk dat de ziggo software daar ook problemen mee heeft omdat deze geen IP adres teruggeeft en daardoor (onterecht) als offline wordt gezien.

 

0 Kudos
Paul van Druten
Level 5
Topicstarter

Kijk dat lijkt me het meest aannemelijk, dank voor je research!