Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Sintanna
Level 1

Bedraad internet werkt niet op pc - valt regelmatig uit

In het verleden heb ik vaak problemen gehad met de zowel bedraad als draadloos internet, waarbij ik wil ontvangst had, maar geen verbinding. Dit lijkt steeds minder vaak voor te komen, maar er is een nieuw probleem ontstaan. Zo nu en dan (recent steeds frequenter) werkt draadloos internet perfect, maar bedraad internet niet. Voorheen gebeurde dit zodra de computer opstartte, maar laatst kreeg ik ook een disconnect, terwijl het 3 uur lang wel gewoon werkte. Meestal is het probleem na een reset van de router verholpen, maar soms ook niet. Ook heb ik het soms kunnen verhelpen door mijn netwerkkaart in Windows te disablen en daarna weer te enablen. Het vreemde is dat mijn computer wel bijna altijd (behalve bij de dc van laatst) het netwerk herkent. Echter doen alle applicaties het niet, behalve chrome. In chrome Kan ik wel op Google iets opzoeken, maar alle andere sites behalve YouTube en Facebook (???) doen het niet. Ik ben er laatst achter gekomen dat mijn pc geen ipv4 verbinding herkende, maar wel ipv6. Ik heb naar verschillende settings gekeken in zowel mijn pc als de door Ziggo geleverde connect box, maar heb geen oplossing kunnen vinden. Ook op Google kon ik niet veel wijzer worden. Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
0 Kudos
21 Reacties 21
Meldingen
Aan Uit
Sintanna
Level 1
Topicstarter
Klopt inderdaad! De Belkin is getraceerd en is blijkbaar een wifi versterker van een huisgenoot. Moeten alleen nu nog even kijken hoe we de wifi versterker kunnen behouden zonder dat het netwerk eronder lijdt.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Sintanna Is het gelukt om de DHCP server uit te zetten op de Belkin?
De Belkin kan volgens mij als een Acces Point fungeren zonder zijn DHCP server actief.
0 Kudos