HenkHteH

Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedraad internet dropt (nog steeds) bij het gebruik van een Compal CH7465LG-ZG

Hallo,

 

Hierbij een vervolg op het vorige topic "Bedraad internet dropt bij een "Illegal - Dropped INPUT packet" op een Compal CH7465LG-ZG". Vorige topic heeft men voor mij gesloten (alhoewel het probleem natuurlijk nog steeds niet is opgelost) en het lijkt er niet op alsof ik dit zelf opnieuw kan openen dus dan maar op deze wijze.

 

Nog steeds ongeveer elke dag een T3 melding en een behoorlijk aantal "Post RS Errors" op een aantal kanalen.

 

Vandaag moest de meterkast toch leeg, dus meteen maar een aantal foto's gemaakt (was bij het vorige topic om gevraagd).

 

Groeten, Henk

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Gezien je een Compal-modem gebruikt, zijn 'Post RS Errors', correctable errors. Eén T3 timeout per dag is acceptabel.

 

Kun je downstream/upstream/historie-gegevens plaatsen?

 

Het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, kun je dit verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

 

De stekker op de tweede TV-kabel is verouderd en moet vervangen worden. Stekkers met plastic kapjes zijn al een aantal jaar afgekeurd omdat ze geen enkele vorm van afscherming bieden. Ook andere dergelijke stekkers in huis moeten vervangen worden.

 

Als test kun je ook het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten, om de stabiliteit te controleren.

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Gezien je een Compal-modem gebruikt, zijn 'Post RS Errors', correctable errors. Eén T3 timeout per dag is acceptabel.

 

Kun je downstream/upstream/historie-gegevens plaatsen?

 

Het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, kun je dit verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

 

De stekker op de tweede TV-kabel is verouderd en moet vervangen worden. Stekkers met plastic kapjes zijn al een aantal jaar afgekeurd omdat ze geen enkele vorm van afscherming bieden. Ook andere dergelijke stekkers in huis moeten vervangen worden.

 

Als test kun je ook het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten, om de stabiliteit te controleren.

HenkHteH
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het kapje van de splitter verwijderd. Vervolgens het modem gereset.

Dit is het resultaat na iets meer dan 18h uptime.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Er lijkt 's nachts vrij langdurige signaaluitval te zijn geweest, tussen 1:55 en 2:27. Aan de actuele downstream- en upstream-waarden zie ik geen bijzonderheden.

 

Het lijkt mij verstandig als een moderator het signaal verder onderzoekt en eventueel een meerdaagse meting naar het modem opstart.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @HenkHteH,

Goed dat je d.m.v. dit topic opnieuw aan de bel trekt! Ik heb opnieuw een blik geworpen op de verbinding en zo op het oog zie ik geen bijzonderheden terug. Om beter in kaart te krijgen wat er aan de hand is heb ik een meting gestart om de komende dagen het signaal nauwkeurig te monitoren. Kun jij op jouw beurt eventuele storingsmomenten bijhouden en hiervan de datum en tijd noteren? Dan kan ik dit naderhand vergelijken met de data uit onze meting. Op basis van de uitkomst kunnen we dan bepalen wat de verdere vervolgstappen zijn. 

HenkHteH
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Paul,

 

Ik zit de komende 2 weken voor het werk in het buitenland. Mogelijk handiger om de meting pas vanaf de 14e te starten?

 

Groeten, Henk

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@HenkHteH Dat is helemaal goed! Dan start ik op 14 november 2022 een nieuwe meting van een aantal dagen. We houden dan even contact via dit topic. Alvast een veilige reis naar het buitenland en succes met je werk gewenst!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@HenkHteH Wat zijn tot dusver jouw bevindingen m.b.t. de verbinding? Heb je de afgelopen dagen nog problemen geconstateerd?

HenkHteH
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Paul,

 

Sinds dat ik het kunststof kapje van de connector heb gehaald, is de verbinding een stuk stabieler. Ik heb sinds de laatste week geen enkel maal meer gehad dat alle verbindingen er ter gelijker tijd uit klappen. Ik overweeg nog wel om hem in de bridge-modus te laten zetten, aangezien er als enige apparaat mijn eigen router achter hangt en ik zaken als WiFi etc. op de Connect Box allemaal uit heb staan. Verstandig om hem in bridge-modus te laten zetten?

 

Groeten, Henk

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen. Bridge mode wordt altijd aanbevolen bij gebruik van een eigen router. Dit kan Paul voor je regelen, of je kunt dit formulier invullen.

HenkHteH
Topicstarter
Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bridge-mode aangevraagd.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@HenkHteH  Dankejwel voor de terugkoppeling. Super dat de verbinding nu stabieler werkt en top dat je nu een verzoek hebt ingediend om het modem in bridged modus te zetten. Laat anders maar weten wat je bevindingen zijn na deze aanpassing. 

Uitgelicht topic