Is er ook een mogelijkheid om de SmartWifi-router via een commandoregel in te stellen?
Bijvoorbeeld 192.168.178.1?pw=*****&portforward=45 212 212 212 212 tcp actief om poort 212/tcp te forwarden naar 192.168.178.45?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
lees ik het goed dat je met deze regel de setup van het modem wil uitvoeren?
Als dat zo wilt noemen, ja. Maar niet de hele setup hoor.
voor zover ik weet is dat niet mogelijk aangezien het modem geen snmp ondersteunt
misschien weer @tobiastheebe hier meer over ?
Dan wacht ik zijn reactie even af.
Die mogelijkheid is er wel, maar alleen via HTTP en bijvoorbeeld cURL, uiteraard niet officieel ondersteund. Welk type modem gebruik je precies?
Voor de CH7465 en UBC1318 heb ik destijds PHP-scripts geschreven t.b.v. 24/7 monitoring via Nagios.
Dat is wel wat ik bedoel. Maar wel modem ik nu precies heb? Het gaat denk ik om het meest recente model SmartWifi-modem (voorheen Connectbox). Is dat voldoende?
Dat is nog niet voldoende informatie, er zijn inmiddels vier verschillende typen SmartWifi modems.
Het komt erop neer, dat je in de browser de requests moet volgen via de developer tools en deze (in een script) nabootst met cURL, inclusief inloggen en uitloggen.
onderop vind je de exacte model/versie op de sticker
als het goed is, werken al die modem's op dezelfde smartwifi/modem omgeving, dan zou het toch ook niet heel veel verschil moetem maken met hoe je de pagina's oproept
Dat is helaas niet het geval, Arris gebruikt een totaal andere webserver backend dan Compal.
ah ok , dat wist ik niet
Ik snap de techniek alleen is de developer tool mij niet bekend. In de adresbalk van de browser zie ik nu alleen het IP-adres, soms nog met index.html erachter. Maar meer ook niet.
Met CTRL+SHIFT+I kun je de developer tools openen en zie je de achterliggende requests die de browser uitvoert naar de webserver van het modem.
Nou, dat is wat anders dan een simpel HTTP-regeltje zoals ik had gehoopt. Misschien ga ik me daar nog wel eens in verdiepen.
Er is inderdaad ook de nodige authenticatie en autorisatie nodig. Bij de CH7465 was dat nog wel lastig tijdens het ontwikkelen van mijn script, omdat er zowel met een statische session ID als een token wordt gewerkt, die token verandert bij elke request en moet steeds in de volgende request worden meegestuurd.
Hier en daar zijn wel kleine projectjes te vinden van anderen, maar ze zijn (vrijwel) allemaal geschreven in Python, terwijl ik zelf liever met PHP werk, ik moest dus vanaf 0 beginnen.
Je hebt nog niet laten welk type modem je gebruikt, dus ik kan je vooralsnog alleen algemene informatie geven.
Bij Softwareversie staat bij mij ook CH7465. Ik had niet in de peiling, dat dat het type was.
Hoewel ik meer met PHP heb gedaan snap ik ook wel een beetje van Python. Dus als daar voorbeelden van zijn?
Daar kan wel mee aan de slag. Bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.