AnsjeK

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bar slechte wifi met modem cisco EPC3925

Hallo,

 

Mijn wifi thuis is echt dramatisch, valt vaak weg, op random momenten. De eerste 4 lampjes van de modem staan gewoon aan, alleen de wireless knippert veel.

Wifi werkt dan geheel niet, op laptop niet, op telefoon niet.

Nu heb ik vandaag geprobeerd om de verbinding aan te passen naar 5ghz ipv 2.4, maar dat trekt deze laptop blijkbaar niet(Acer Aspire E 15), dus heb het noodgedwongen weer terug aan moeten passen.

Wat kan ik nu het beste doen?

 

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De EPC3925 is verouderd, je kunt het beste kosteloos een nieuw modem (Connect Box) aanvragen via een moderator (medewerk(st)er van Ziggo, komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic). Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

 

In tegenstelling tot de EPC3925, beschikt de Connect Box over dual-band WiFi: je kunt hiermee gelijktijdig 2.4 en 5 GHz gebruiken. De EPC3925 beschikt alleen over 2.4 GHz, jouw laptop is daarentegen slechts enkele jaren oud (hoogstens) en meer dan geschikt om 5 GHz te gebruiken.

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), signaalversterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @AnsjeK en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je wifi verbinding het op dit moment laat afweten! Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als de verbinding niet werkt zoals het hoort. Wat expert @tobiastheebe aangeeft klopt, het Cisco3925 modem is al een verouderd type modem en is door mij kosteloos te vervangen door een nieuw Connectbox modem. Maar los van een verouderd modem kan er ook sprake zijn van een probleem met het signaal of het aansluitpunt. Zou je een foto willen delen waarop de aansluiting te zie is? Dan kunnen we gelijk beoordelen fo het aansluitpunt (POA) al of niet verouderd is. In dat laatste geval is het handiger een monteur te plannen die dan ook gelijk het modem vervangt. Is het aansluitpunt goed, dan kan ik gelijk een nieuw modem regelen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @AnsjeK,

 

Heb je nog gekeken naar het bericht van mijn collega? Spelen de problemen nog? We horen graag van je!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@AnsjeK Is het nog gelukt met behulp van de tips die gegeven zijn?

Uitgelicht topic