1
Vraag
2
Reacties
djessy94

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bandwith limiteren op een laptop

Hi all,

Sinds een tijdje hebben wij naast een desktop waarop wordt gegamed ook een laptop waar op kan worden gegamed. De desktop hangt aan een UTP-kabel en de laptop gaat over wi-fi.

Wij hebben hier 300Mbit. Nou is het zo dat als zowel de laptop als desktop aan het gamen zijn er enige latency te merken is in online gaming. 
Hoe kan ik een bandwith limit instellen per appraat? Ik heb al geprobeerd via properties op de netwerkkaart de speed&duplex aan te passen naar 100Mb/s, maar als ik inlog op de modem zie ik allebei de apparaten nog steeds rond de 650Mb/s zitten. Is het mogelijk binnen de Ziggo Connect Box apparaten te limiteren? Of is hier een stukje software voor dat makkelijker in gebuik is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Limiteren per apparaat gaat het best via een router die die functie in zich heeft en die heet Quality of Service (of QoS), die functie hebben de Ziggo modem/routers niet.

 

De modems van Ziggo zijn geschikt voor 95% van de klanten zonder tig overbodige functies die allerlei verwarring en verkeerde instellingen teweeg kunnen brengen.

 

Wil je meer bepaalde functies in een router, zoek een router die heel precies geschikt is voor waar je je netwerk voor wilt gebruiken en laat dan het Ziggo modem/router in bridge zetten, dan vervalt de router van Ziggo en je kunt met je eigen router je eigen netwerk volledig beheren zonder begrenzingen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Limiteren per apparaat gaat het best via een router die die functie in zich heeft en die heet Quality of Service (of QoS), die functie hebben de Ziggo modem/routers niet.

 

De modems van Ziggo zijn geschikt voor 95% van de klanten zonder tig overbodige functies die allerlei verwarring en verkeerde instellingen teweeg kunnen brengen.

 

Wil je meer bepaalde functies in een router, zoek een router die heel precies geschikt is voor waar je je netwerk voor wilt gebruiken en laat dan het Ziggo modem/router in bridge zetten, dan vervalt de router van Ziggo en je kunt met je eigen router je eigen netwerk volledig beheren zonder begrenzingen.

djessy94
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Bert,

Bedankt voor de uitleg. Is het verder dus ook niet op te lossen door middel van een software applicatie?

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Je zou het ook nog via een firewall in kunnen stellen (zie pfsense) , maar of dat mogelijk is op het modem van ziggo, vast? Anders kan je ook een switch kopen die beperkter is qua doorgifte: bijvoorbeeld max 100mbps en daar de pc op aansluiten.  Daarnaast kan je je wifi netwerk scheiden (2,4 en 5 Ghz,) als je de laptop alleen op de 2,4 gooit haalt hij ook een lagere snelheid ( volgens mij tot 54mbps).

Birdman5

Level 5
  • 59Posts
  • 4Oplossingen
  • 25Likes

Een bekende (betaalde) applicatie voor Windows is Netlimiter, daarmee kun je de bandwidth limit instellen op een apparaat.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik vermoed dat het limiteren niet helpt, de bottleneck zit in het via wifi gamen, dat wordt altijd afgeraden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic