1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Hans-18

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Backup schijf maakt geen contact met Connect box

Op mijn Western Digital (My Book world edition netwerk storage) staat alle Backup (foto's, bestanden, video etc..
Na het verkrijgen van de nieuwe next media box en een losse connect box voor de internetverbindingen, maakt deze WD Harde schijf geen contact meer. Heb hem al een vast ip-adres toegewezen (aan het mac adres), maar zonder resultaat. Voorheen werkte hij prima.
Heb ook al een andere kabel gebruikt, maar zonder rsultaat. Hij wordt gewoonweg niet gezien en herkend.
is er iemand die mij kan helpen hoe deze schijf weer bereikbaar te krijgen?
Verder werkt alles prima.
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 152Likes
Hoi,

Ms vind je hier meer info.

Bekijk in context

Karel.

Level 16
  • 2244Posts
  • 283Oplossingen
  • 1565Likes

@jan555 

Dat kan heel goed de reden zijn, standaard bij Ziggo modems begint de range met 192.168.178…. Op deze paginas wordt genoemd hoe je het statisch IP adres terug zet op DHCP, door de reset button zo’n 10 sec in te drukken.

https://community.wd.com/t/how-do-i-reset-the-ip/57478

https://community.wd.com/t/wd-my-book-no-network-access-how-to-reset/191267

Als dat lukt krijgt de WD schijf een IP adres van het modem in het eigen subnet. Daarna zou je de WD schijf weer een nieuw fixed IP adres kunnen geven middels een DHCP reservering in je modem in plaats van van in je WD schijf zelf.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 152Likes
Hoi,

Ms vind je hier meer info.
Hans-18
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel voor de hulp.
Het is me gelukt om hem weer te bereiken.
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 152Likes
Geen dank en suc6.
jan555

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo ik heb hetzelfde probleem maar deze actie heeft bij mij geen resultaat

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Ah, wat een vervelend probleem @jan555 😞 En balen dat de tip die hier genoemd wordt voor jou geen oplossing bleek te zijn.
Heb jij misschien nog tips @Dave ?

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24594Posts
  • 1067Oplossingen
  • 7990Likes

@Renata ik ga het proberen, maar @jan555  heb je de stappen van @Beeblebrox  al geprobeerd

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24594Posts
  • 1067Oplossingen
  • 7990Likes

@Beeblebrox de WD Discoverytool wordt niet meer ondersteund en is op eigen risico nu met installeren.

jan555

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

beeblebrox zn stappen heb ik geprobeerd,blijft onvindbaar zowel met WD discovery als met IP scanner

kan het komen door het vaste IPadres in de schijf wat in de range van 192.168.2? was

Karel.

Level 16
  • 2244Posts
  • 283Oplossingen
  • 1565Likes

@jan555 

Dat kan heel goed de reden zijn, standaard bij Ziggo modems begint de range met 192.168.178…. Op deze paginas wordt genoemd hoe je het statisch IP adres terug zet op DHCP, door de reset button zo’n 10 sec in te drukken.

https://community.wd.com/t/how-do-i-reset-the-ip/57478

https://community.wd.com/t/wd-my-book-no-network-access-how-to-reset/191267

Als dat lukt krijgt de WD schijf een IP adres van het modem in het eigen subnet. Daarna zou je de WD schijf weer een nieuw fixed IP adres kunnen geven middels een DHCP reservering in je modem in plaats van van in je WD schijf zelf.

jan555

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Karel bedankt de 10 sec reset heeft de schijf weer vrij gegeven

Nu maar gaan bedenken voor een 2e backup

gr.jan

Karel.

Level 16
  • 2244Posts
  • 283Oplossingen
  • 1565Likes

Goed om te horen dat het weer beschikbaar is. Zeker verstandig om een backup op minimaal twee plekken (verschillende hardware) te hebben. 

Pasi

Level 19
  • 10559Posts
  • 508Oplossingen
  • 5834Likes

@jan555  schreef:

....kan het komen door het vaste IPadres in de schijf wat in de range van 192.168.2? was

Hallo,

fijn dat het probleem ondertussen is opgelost, want de IP-range 192.168.2.xxx is niet hetzelfde als die van Ziggo, waardoor de apparaten elkaar gewoon niet kunnen zien en dus ook niet met elkaar kunnen communiceren.

Maar als u wilt dat de schijf een vast IP-nummer heeft ( dat zou inderdaad handig zijn ), dan moet u daarvoor een IP nummer reserveren in de DHCP van de Ziggo modem/Router. Door die reservering geeft de DHCP altijd hetzelfde IP nummer aan het hetzelfde/betreffende apparaat.