Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat kan heel goed de reden zijn, standaard bij Ziggo modems begint de range met 192.168.178…. Op deze paginas wordt genoemd hoe je het statisch IP adres terug zet op DHCP, door de reset button zo’n 10 sec in te drukken.
https://community.wd.com/t/how-do-i-reset-the-ip/57478
https://community.wd.com/t/wd-my-book-no-network-access-how-to-reset/191267
Als dat lukt krijgt de WD schijf een IP adres van het modem in het eigen subnet. Daarna zou je de WD schijf weer een nieuw fixed IP adres kunnen geven middels een DHCP reservering in je modem in plaats van van in je WD schijf zelf.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo ik heb hetzelfde probleem maar deze actie heeft bij mij geen resultaat
@Renata ik ga het proberen, maar @jan555 heb je de stappen van @Beeblebrox al geprobeerd
@Beeblebrox de WD Discoverytool wordt niet meer ondersteund en is op eigen risico nu met installeren.
beeblebrox zn stappen heb ik geprobeerd,blijft onvindbaar zowel met WD discovery als met IP scanner
kan het komen door het vaste IPadres in de schijf wat in de range van 192.168.2? was
Dat kan heel goed de reden zijn, standaard bij Ziggo modems begint de range met 192.168.178…. Op deze paginas wordt genoemd hoe je het statisch IP adres terug zet op DHCP, door de reset button zo’n 10 sec in te drukken.
https://community.wd.com/t/how-do-i-reset-the-ip/57478
https://community.wd.com/t/wd-my-book-no-network-access-how-to-reset/191267
Als dat lukt krijgt de WD schijf een IP adres van het modem in het eigen subnet. Daarna zou je de WD schijf weer een nieuw fixed IP adres kunnen geven middels een DHCP reservering in je modem in plaats van van in je WD schijf zelf.
Karel bedankt de 10 sec reset heeft de schijf weer vrij gegeven
Nu maar gaan bedenken voor een 2e backup
gr.jan
Goed om te horen dat het weer beschikbaar is. Zeker verstandig om een backup op minimaal twee plekken (verschillende hardware) te hebben.
@jan555 schreef:....kan het komen door het vaste IPadres in de schijf wat in de range van 192.168.2? was
Hallo,
fijn dat het probleem ondertussen is opgelost, want de IP-range 192.168.2.xxx is niet hetzelfde als die van Ziggo, waardoor de apparaten elkaar gewoon niet kunnen zien en dus ook niet met elkaar kunnen communiceren.
Maar als u wilt dat de schijf een vast IP-nummer heeft ( dat zou inderdaad handig zijn ), dan moet u daarvoor een IP nummer reserveren in de DHCP van de Ziggo modem/Router. Door die reservering geeft de DHCP altijd hetzelfde IP nummer aan het hetzelfde/betreffende apparaat.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.