Caste018

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Azure active directory van Ziggo Work/School account

Ik heb een trial versie genomen van Azure Microsoft. Nu blijkt dat niet helemaal naar behoren te werken, dus zit ik al 3,5 week met de helpdesk te mailen en gisteren een remote session gedaan.

Wat blijkt dat mijn prive email adres in De Azure Active Directory van Ziggo staat., en ik dus weinig rechten heb op mijn eigen subscription omdat die onder de subscription valt van Ziggo.

Dus is mijn prive email aangegeven als Work/School Account, aangezien ik deze nooit gebruikt heb dus wel Personal, kan ik ook niet met Work/School inloggen. Ook heb ik nooit bij Ziggo gewerkt..

Kreeg ik te horen van De Microsoft helpdesk dat ik de IT department van Ziggo maar moest gaan benaderen aangezien ik bij Ziggo in de Active directory sta en ik zelf dus verder geen rechten heb. Of de Global Administrators van Ziggo maar moest gaan mailen of bellen.

Het is heel frustrerend aan het worden, aangezien ik ze al een aantal keer heb uitgelegd dat het een persoonlijk privé account is en geen werk.school.

 

Iemand een idee wat ik kan doen of bij wie of wat ik kan zijn bij Ziggo, want aan Microsoft Helpdesk heb ik niets.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

 

Ik hoop dat dit de goede categorie is..

55 Reacties 55
caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Caste018 

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat, om een of andere merkwaardige reden, Ziggo alle klanten in een active directory heeft opgenomen.

Als dat niet het geval is, en het gaat om Ziggo personeel, dan zou die active directory service moeten filteren op office.ziggo.nl (?) , en niet op ziggo.nl.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
caesar wrote:

Beste Mark, de vraag is eigenlijk of Ziggo klanten wel in die active directory moeten staan. Is die active directory wellicht bedoeld voor Ziggo personeel, en lopen klanten nu tegen het probleem aan dat het lijkt alsof ze door de ziggo.nl domain naam bij het Ziggo personeel horen.



Het zou natuurlijk kunnen zijn dat, om een of andere merkwaardige reden, Ziggo alle klanten in een active directory heeft opgenomen.



Als dat niet het geval is, en het gaat om Ziggo personeel, dan zou die active directory service moeten filteren op office.ziggo.nl (?) , en niet op ziggo.nl.



Dat is ook deels de vraag natuurlijk, of er überhaupt wel zo'n active directory bestaat (bij Ziggo) waar dit adres in staat of dat Microsoft de extensie @ziggo.nl botweg heeft gefilterd.



 



Voorheen eindigden de e-mailadressen van het personeel inderdaad op @office.ziggo.nl, maar die zijn een tijd geleden al veranderd (weet niet exact wanneer maar zeker langer dan een jaar terug).

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Mark Ziggo 



Als de zakelijke e-mail adressen van het Ziggo personeel nu gewoon op ziggo.nl eindigen, dan heeft Ziggo inderdaad een fiks probleem voor zichzelf en zijn klanten gecreëerd.



Het is duidelijk dat Microsoft alle adressen die op ziggo.nl eindigen nu als zakelijke adressen van Ziggo personeel interpreteert.



Het is de taak van jullie IT afdeling om de zo ontstane verwarring omgedaan te maken. Je kunt dit niet afwentelen op de klanten.



 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Ik denk niet dat de mailadressen vam het Ziggo personeel op @ziggo.nl eindigen. Die worden al jaren voor klanten gebruikt en veel namen zullen dan al in gebruik zijn. Vodafone-Ziggo zal nog wel meer domeinen in gebruik hebben die bijvoorbeeld voor het personeel gebruikt kunnen worden.

Groeten, Christiaan 

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Huizinga 

Het was in ieder geval @office.ziggo.nl, wat het nu is weet ik ook niet.

In ieder geval is er dan nog steeds geen verklaring voor het feit dat @ziggo.nl als zakelijk e-mail adres gezien wordt, als het Ziggo personeel een andere domeinnaam gebruikt.

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

Ik ook niet. Misschien even de reactie van @Mark Ziggo afwachten? 

Caste018
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen allemaal,

Is er al wat meer bekend, zodat ik dat kan doorgeven aan de Azure helpdesk, voordat ze mijn supportticket gaan afsluiten.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Caste018 Reken er maar niet op dat dit snel opgelost gaat worden (als het al ooit opgelost wordt).

 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Caste018 & @caesar 

Dit gaat simpel weg niet 1.2.3. worden opgelost aangezien alles op de schop moet aan beide zijde. De oplossing houdt namelijk in dat of klant email extensies of corporate email extensies gewijzigd moeten worden. Verwacht zeker niet dat dit binnen afzienbare tijd gaat gebeuren.

Er dient namelijk een sub-domein of ander domein ingezet te worden voor corporate of klanten. 

Of er moet een admin zijn die zin heeft om accounts in groepen te zetten en hiervoor aparte policies aan te maken echter is het risico op fouten & verwarring hierin te groot.

Misschien ooit als *****@vodafoneziggo.nl groot ingezet wordt, maar zelfs dan, naast hele email adres verandering gedoe, zal er ongetwijfeld belangrijke infra gekoppeld zijn aan *****@ziggo.nl dus is het een immens grote operatie en vereist een migratie plan.

Dit is het gevolg van gebruik van 1 domein naam voor klanten & corporate, microsoft's beredenering is dan ook juist in mijn ogen.

Het is handiger om een ander email adres te gebruiken zoals @Henno & @Huizinga opperen en dit te wijzigen bij de andere services.

Er dient wel contact met de Ziggo admins opgenomen te worden om uw betaal gegevens te verwijderen & account te sluiten zodat u later niet onbedoeld in een nog vreemdere situatie terecht komt, misschien dat @Mark Ziggo hier iets voor je kan betekenen.

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Jonathan-458 

Ziggo had een sub-domein in gebruik, @corporate.ziggo.nl . Blijkbaar hebben ze dat subdomein ongedaan gemaakt ongeveer een jaar geleden.

Ik zie nu wel een adres als contact.ziggo@ziggo.nl. Mogelijk hebben ze nu alle corporate adressen opgezet als xxxx.ziggo@ziggo.nl.

Dan is dus de vraag of je kunt filteren op *.ziggo@ziggo.nl .

Eén ding is duidelijk, Ziggo heeft er een rommeltje van gemaakt.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@caesar

klopt, zoals @Mark Ziggo heeft aangegeven is dit ergens vorig jaar ofzo gebeurt, waarschijnlijk voor gemak van medewerkers en limiteren van subdomein en dus ook het management hiervan eenvoudiger maken waardoor de veiligheid ook weer toeneemt.

Alleen niet echt handig dat nu zowel clients als corporate de zelfde extensie gebruiken.

Het filteren wat je voorstelt en wat ik eerder noemde houdt dan alsnog in dat je individuele accounts in aparte groepen moeten worden opgenomen en hiervoor aparte policies gemaakt dienen te worden. Alles behalve handig i.v.m. mixen client & corporate policies op zelfde domein en het management hiervan.

Zelfs als dat dan lukt is het de vraag of je een gebruiker genoeg rechten kan toekennen om alles in zijn/haar azure te mogen doen zonder dat deze wijzingen kan plegen in corporate azure omgeving. Zo ver ik weet heeft namelijk alleen een admin role de volledige rechten om alles in jouw eigen azure omgeving aan te kunnen passen, maar dat is dan niet beperkt tot jouw omgeving.

caesar

Level 17
  • 4140Posts
  • 70Oplossingen
  • 1327Likes

@Jonathan-458 

De vraag is eigenlijk of je de Ziggo klanten volledig buiten enige azure omgeving van Ziggo corporate kunt houden. Met andere woorden, of je de deelnemers van de corporate azure omgeving van Ziggo zo duidelijk kunt definiëren, dat de Ziggo klanten er automatisch buiten vallen.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Waar halen jullie de wetenschap vandaan dat medewerkers van Ziggo nu een @ziggo.nl e-mailadres hebben? De conclusies die n.a.v. die aanname getrokken worden zijn simpelweg onjuist.

Net als onze community mailbox eindigen e-mailadressen van medewerkers tegenwoordig op @vodafoneziggo.nl.

 

Helaas heb ik nog geen contact kunnen krijgen met de juiste persoon/afdeling, dat is even een zoektocht.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@Mark Ziggo ,

excuses, zie inmiddels dat het voor veel zaken al @vodafoneziggo.nl is geworden.

Had misschien beter kunnen aangeven dat het domein @ziggo.nl ook in een Microsoft cloud product voor corporate use wordt gebruikt.

 

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Nog geen nieuws helaas, ik heb nog niemand aan de haak die me meer kan vertellen over onze Azure Active Directory en hoe dit allemaal ingericht is.

Glitterglory

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste mensen,

Helaas zit ik met het zelfde probleem. Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.

Als ik de voorafgaande berichten zo lees in deze community, dan kan ik op dit moment uitsluitend hopen dat ziggo snel haar verantwoordelijkheden neemt tot een juiste vermelding kan komen in de active directory.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Even een korte update, ik ken in ieder geval weer een paar afdelingen die hier niets van weten. Ik blijf verder zoeken.

 

(door opruimdrift bij collega's was dit topic even gearchiveerd, was niet de bedoeling)

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes

We wachten af 😛

h.kanbier

Level 7
  • 165Posts
  • 3Oplossingen
  • 47Likes

@Mark Ziggo  Hierbij de reactie van Microsoft. De bal ligt dus bij Ziggo.

Beste Hans,

Bedankt dat je contact opneemt met Microsoft-account support.

Als je deze melding krijgt, dan betekent het dat het domein gereserveerd is voor bedrijfs- of schoolservices en het is niet mogelijk om persoonlijke accounts aan te maken met e-mailadressen van dat domein. Aangezien het hier gaat om e-mailadressen van een internet provider, raad ik aan om contact op te nemen met Ziggo. Hun administrator kan contact opnemen met onze collega's van de zakelijke ondersteuning om dit probleem op te lossen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je toch nog verdere vragen hebben of problemen ondervinden met een persoonlijk Microsoft-account, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Pascal
Microsoft-account support

Hoop dat Ziggo dit snel oplost.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit blijft een soort kip ei verhaal. Feit is dat microsoft blokkeert en wel heel makkelijk naar de provider wijst.

Googelen levert op dat meer providers dit probleem hebben.

Uitgelicht topic