1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
R.J. Zaagsma

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Azure File Share

Ziggo,

 

Bij het zoeken naar het issue dat outbound port 445 geblokkeerd wordt door Ziggo, stuit ik alleen op ge-archiveerde post waarin geen oplossing wordt geboden.

 

Kan ziggo aangeven waarom ze bij hun statement blijven dat dit geblokkeerd moet worden ?

 

Ik heb een azure file share verbinding dringend nodig om bepaalde werkzaamheden te kunnen doen.

 

Gebruik maken van een VPN is hierbij geen optie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78745Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23512Likes

Volgens Ziggo zijn deze poorten gesloten uit veiligheidsoverweging:

 

25: Geblokkeerd voor verkeer met een andere destination dan de Ziggo SMTP server
135: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
136: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
137: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
138: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
139: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
445: Geblokkeerd voor TCP verkeer
520: Geblokkeerd voor UDP verkeer

 

Wat doet poort 443?

Problemen met Azure-bestanden oplossen in Windows | Microsoft Docs

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78745Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23512Likes

Volgens Ziggo zijn deze poorten gesloten uit veiligheidsoverweging:

 

25: Geblokkeerd voor verkeer met een andere destination dan de Ziggo SMTP server
135: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
136: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
137: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
138: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
139: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
445: Geblokkeerd voor TCP verkeer
520: Geblokkeerd voor UDP verkeer

 

Wat doet poort 443?

Problemen met Azure-bestanden oplossen in Windows | Microsoft Docs

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78745Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23512Likes

@R.J. Zaagsma is het al gelukt?

Anders kan ik nog aan een ICTer en Microsoft kenner vragen om mee te kijken met je.

Hij weet precies wat er mogelijk en niet mogelijk is.

Hdh

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bert,

dat dit vroeger een probleem en onveilig was oke, maar sinds smb3.1 kan dit gewoon. Ik loop er ook in het dagelijk leven tegenaan voor mijn werk. Het is dat er nog geen fatsoenlijk snel alternatief is voor ziggo hier. Anders was ik zeker voor dit punt overgestapt. Het lijkt mij verstandig dat jullie bij ziggo maar eens desnoods alleen de Microsoft azure ip,'s hier voor zouden moeten vrijgeven.

 

Gr, 

Henry

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78745Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23512Likes

@Hdh "Het lijkt mij verstandig dat jullie bij ziggo"

Je schrijft jullie, dit is een klant helpt klant forum, Ziggo medewerkers hebben Ziggo voor hun naam staan.

Karel.

Level 16
  • 2373Posts
  • 291Oplossingen
  • 1634Likes

Best wel prettig dat port 445 nog steeds geblokkeerd wordt. Diverse apparaten werkend op firmware, IoT hardware of niet bijgewerkte OS’en kunnen nog oudere SMB versies gebruiken en is het soms niet eens bij te werken. En voor de meeste consumenten is SMB abracabra.

digibaro

Level 8
  • 222Posts
  • 0Oplossingen
  • 145Likes

@Karel.  schreef:

Best wel prettig dat port 445 nog steeds geblokkeerd wordt. Diverse apparaten werkend op firmware, IoT hardware of niet bijgewerkte OS’en kunnen nog oudere SMB versies gebruiken en is het soms niet eens bij te werken. En voor de meeste consumenten is SMB abracabra.


Bepaalde kwaliteitsprovider(s) lossen dit op door een gebruiker te laten kiezen uit een outbound/inbound filter profiel :

- Standaard filter voor de leek (maximale beveiliging)
- Open filter voor de expert gebruiker (minimale beveiliging).

Bij de laatste is de klant "meer" verantwoordelijk. Bij misbruik zet je zo'n klant in quarantaine of in het leek profiel.