De werkgever heeft mij een telefoon van de zaak meegegeven, deze dient echter op ons eigen modem/router te worden aangesloten.
Gaat dit compleet over onze eigen data van ons ziggo abonnement of hoe werkt dit?
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Z51/Hom_18 Als ik op Avaya j100 ga zoeken dan zie ik dat dit een uitbreidingsmodule is voor IP gebaseerde telefoons. Waarom zou een werkgever deze meegeven voor thuis? Is het wellicht een iets ander model? Of heeft de werkgever ook instellingen meegegeven/de telefoon voor geconfigureerd om er via een internet verbinding mee te kunnen bellen. In dat laatste geval zou ik denken dat er gebruik wordt gemaakt van de internetverbinding, maar dat de belkosten via de werkgever lopen.
Dat gaat volledig via je eigen data via Ziggo, maar dat zou geen problemen op hoeven te leveren, want zoveel data gebruiken deze telefoons niet.
Mocht je problemen ervaren, laat het hier even weten, mogelijk moet er een aanpassing in je modem gedaan worden om de data stream niet onderbroken te laten worden.
Zet de Firewall instellingen in ieder geval als volgt:
Bedankt alvast. Het is een Avaya J100 maar er zit een wachtwoord overheen om aan te melden en is geconfigureerd door het bedrijf. We gaan er vanuit dat er voor ons geen extra kosten aan verbonden zijn.
De Avaya is op dit moment aangesloten via Wifi op een TP link deco 4.
@ Super Expert. Welke instelling dien ik te veranderen in het modem mocht dit problemen opleveren?
er staat binnen Firewall meer aangevinkt, beschadigde Ip pakketten en beide flood detectie
@Z51/Hom_18 wat Bert bedoelt is dat in de modeminstellingen de instellingen van het plaatje overgenomen dienen te worden en dan opgeslagen/toegepast moeten worden.
Hallo, heeft dat verder geen gevolgen voor eigen configuratie?
@Z51/Hom_18 Het werkt zelfs een stuk beter, ook voor je eigen configuratie.
Dit zijn oude instellingen die vroeger bepaalde hackstreams tegenhielden, maar aangezien tegenwoordig allerlei streams gebruikt worden als VPN, IP telefonie, videostreams, Teams, Teamviewer en dergelijke, slaat die beveiliging daar ook vaak op aan en ben je ineens je verbinding kwijt.
Ik zet de instellingen al uit sinds 2004, in alle routers die ik installeer en dat zijn er honderden+ sinds die tijd, om uitval bij streams te voorkomen.
Er staat bij mij iets meer in dacht ik straks gezien te hebben. 2 keer een flood regel.
Daarna nog ern getal in een veld. Weet zo even niet meer. Niet ingelogd nu
Het kan zijn dat er ook instellingen staan voor IPv6.
Nee aan de linkerkant dus voor ip4 staat er meer. Ip6 heeft soortgelijk iets.
Kan morgen nog eens kijken
Screenshot van Firewall instellingen.
Vink alles uit behalve Firewall beveiliging @Z51/Hom_18
Getal 15 kan blijven staan of ook weg?
Werkt toch niet.
Als de flood detectie uitstaat, dan heeft het getal geen werking.
Hartelijk dank voor alle info.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.