Heb een vermoeden welke app het is. Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. Hiervoor heb ik een Android mobiel nodig, die ik op fabrieksinstellingen kan zetten. En vervolgens installeer ik alleen die ene app. Helaas staat op korte termijn geen nieuwe mobiel op de planning. En mijn huidige mobiel resetten, kost mij te veel tijd.
Dat er een externe poort wordt geopend, gebeurde ook op mijn werk mobiel, waarbij het poort nummer met 1 was opgehoogd. Mijn werk mobiel is ook een Android, maar dan met een werk profiel. Buiten het werkprofiel heb ik de app Hik-Connect geïnstalleerd.
Mijn vermoeden is dat het om Hik-Connect gaat. Mijn Engels is niet voldoende om te kunnen lezen en vervolgens ook te begrijpen, dat deze app een externe poort open zet. Ook kan ik het zelf ingesteld hebben, maar het poort nummer waar het om gaat 34001, vind ik nergens terug in mijn instellingen, zie ook bijlage. De Hikvision camera's worden alleen buiten gebruikt. Heb er geen problemen mee, als er wordt meegekeken. Maar ze kunnen niet binnen komen in mijn thuis netwerk toch???
Hik-Connect app is NIET vanaf Playstore geïnstalleerd. Alleen te downloaden vanaf https://www.hik-connect.com/ .
Zijn er toevallig ook andere Hik-Connect app gebruikers die hier ook "last" van hebben, zodra ze UpNp aanzetten?