reddish
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Authenticatie credentials voor SMTP server

Ik probeer SMTP in te stellen om naar email te kunnen scannen. Ik wil hiervoor de Ziggo SMTP server gebruiken.

Ik lees hiertoe de volgende pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Daar staat dat ik “mijn volledige email adres” moet gebruiken ter authenticatie.

Nou heb ik verschillende email addressen, en het adres wat volgens mij bij Ziggo bekend is lijkt niet te werken.

Hoe kom ik erachter wel email adres de SMTP server daar ter authenticatie precies verwacht? Komt dat overeen met een email adres wat ik ergens in Mijn Ziggo kan vinden?

M.vr.gr., Sidney

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bburgg
Gedreven Raadgever
  • 725Posts
  • 78Oplossingen
  • 144Likes
reddish wrote:

Dat is dus feitelijk mijn vraag: wat wordt bedoeld met “gewoon een ziggo mail adres” ? Ik ben mij er niet van bewust van dat ik een Ziggo email adres heb; ik gebruik het in elk geval nooit.

Waar kan ik zien of ik dat heb en zoja welke dat is?

Gr., Sidney

Je e-mail adres kun je vinden in Mijn Ziggo → Producten → Internet → E-mail adressen. Je kan hier ook (nieuwe) e-mailadressen aanmaken.

Bekijk in context

5 Reacties 5
efok
Expert
Expert
  • 3158Posts
  • 170Oplossingen
  • 1033Likes

smtp is niet bedoeld om mail “te scannen”, maar om te verzenden. Wat ben je aan het instellen?

om te verzenden zou je gewoon een ziggo mail adres moeten gebruiken. Weet je zeker dat je het goede wachtwoord hebt?

reddish
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik bedoel niet “mail scannen”, ik bedoel dat ik een multifunction printer heb thuis, met scan-to-email functionaliteit. Om dat te laten werken moet ik uiteraard een SMTP server instellen op de printer. Excuses voor de onduidelijkheid.

> om te verzenden zou je gewoon een ziggo mail adres moeten gebruiken.

Dat is dus feitelijk mijn vraag: wat wordt bedoeld met “gewoon een ziggo mail adres” ? Ik ben mij er niet van bewust van dat ik een Ziggo email adres heb; ik gebruik het in elk geval nooit.

Gr., Sidney

bburgg
Gedreven Raadgever
  • 725Posts
  • 78Oplossingen
  • 144Likes
reddish wrote:

Gr., Sidney

Je e-mail adres kun je vinden in Mijn Ziggo → Producten → Internet → E-mail adressen. Je kan hier ook (nieuwe) e-mailadressen aanmaken.

Bekijk in context

reddish
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aha! Ik had daar inderdaad een email adres blijkt, eindigt nog op casema.nl … Niet heel recent 😉

Ik krijg nu een andere SMTP error maar dat is een issue met de printer. Ik kan in elk geval verder, dank je!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1583Posts
  • 173Oplossingen
  • 303Likes

Goedemiddag @reddish 
Leuk dat je de Community hebt ontdekt! We staan hier altijd voor je klaar voor raad en daad.
Top dat @efok en @bburgg jou uit de brand hebben geholpen met jouw e-mail instellingen. Laat je het weten als je nog hulp nodig hebt?

Uitgelicht topic