1
Vraag
2
Reacties
Carla3

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Auping Connect werkt alleen op 24ghz

Bij mijn nieuwe Auping bed is een Auping connect module geleverd, echter die werkt alleen op 2.4GHz en niet op 5GHz. Is het mogelijk om alleen voor de Auping wifi connectie het modem op 2.4GHz in te stellen? Voor mij oude laptop heeft wwn Ziggo monteur ook een 2.4GHz versie aangemaakt, alleen ik heb geen idee hoe hij dat gedaan heeft. Voor alle andere toepassingen wil ik wel de 5GHz blijvwn gebruiken. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het is inmiddels gelukt om de connect te installeren. Op mijn telefoon lukte het in eerste instantie weer niet, maar op een andere telefoon lukte het wel en daarna kon ik mijn telefoon ook koppelen.

Bekijk in context

31 Reacties 31
RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Als zowel 2.4 ghz en 5 ghz aanstaat zou dat geen probleem mogen zijn. Mogelijk is met de komst van Smart Wifi een aantal zaken veranderd.

Ik kan onze connect gewoon instellen, vanaf mijn tablet, het is wel van belang eerst met het wifinetwerk van de auping module zelf  te verbinden.

De app geeft dit ook aan.

 

https://www.auping.com/nl/smartbase-support

 

 

 

 

Gio2903

Level 17
  • 3111Posts
  • 160Oplossingen
  • 2213Likes

waarschijnlijk heeft de monteur het 2.4ghz netwerk verborgen. hij bestaat dus wel en je kunt er mee verbinden, alleen in de lijst met netwerken op welk apparaat dan ook komt ie niet tevoorschijn.

je kunt inloggen op het modem via: http://192.168.178.1

de inlog hiervan is bij de eerste keer inloggen als het goed is vervangen samen met u, toen de monteur hier de laptop mee heeft verbonden. zet de 2.4 ssid dus even aan, verbind de auping ermee en zet m daarna weer op onzichtbaar.

in ieder geval maak ik uit de vraag op dat het 2.4 netwerk niet te vinden is. corrigeer me als ik het fout heb

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De 2.4gHz is inderdaad gewoon ingeschakeld. Maar bij het Auping netwerk blijf ik de melding internet misschien niet beschikbaar krijgen terwijl er voldoende bereik/streepjes is.

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

De handleiding heb ik gevolgd, maar ik loop vast omdat ik geen connectie krijg. Ik blijf de melding krijgen misschien geen internet beschikbaar terwijl de verbinding prima is. Misschien maar even contact opnemen met de winkel als het niet lukt.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@Carla3  schreef:

De handleiding heb ik gevolgd, maar ik loop vast omdat ik geen connectie krijg. Ik blijf de melding krijgen misschien geen internet beschikbaar terwijl de verbinding prima is. Misschien maar even contact opnemen met de winkel als het niet lukt.


Is dat aan het begin of aan het eind van de procedure als de eigen wifi gegevens moeten worden ingevoerd?

Om eerlijk te zijn gebruik ik nu de gewone afstands bediening via de app is mij te omslachtig.

 

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

@Carla3  Je kan 2 dingen doen, even op je modem de 5 Ghz   uitzetten en dan opnieuw proberen te verbinden, daarna kan je de 5 G weer aanzetten.

Je kan ook, als je het MAC adres weet, dit even handmatig in het modem invoeren bij Instellingen/Draadloos/Beveiligingen en aangeven dat hij altijd op 2,5 Ghz moet verbinden.

 

 

2022-03-08.png

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Tijdens de installatie zegt de app, maak nu connectie met het Auping netwerk en daar loopt het mis.

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Boris,

Dat was inmiddels gelukt, maar geen resultaat. Ik lees net in de appstore dat dit probleem vaker voorkomt. Dus nu de klantenservice maar een email gestuurd.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Ok duidelijk, dat houd in dat je met het ssid van de Connect verbinding moet maken. Je ziet in het netwerk lijst een netwerknaam van de connect daarmee moet je de telefoon verbinden.

Als je met dat netwerk bent verbonden heb je inderdaad geen internet verbinding, omdat dit een interne verbinding betreft.

 

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dat klinkt logisch, echter ik krijg geen verbinding met het Auping netwerk. 

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Ik zal de procedure weer moeten doorlopen, om je goed te kunnen helpen.

Nadat je de telefoon met het SSid/netwerk van de connect bent verbonden, geef je als ik het me goed herrinner de gegevens in van je Ziggo wifi netwerk. Op dat moment mag je de telefoon zelf ook weer met het Ziggo netwerk verbinden om de installatie af te ronden.

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Zo ver kom ik niet helaas, hij blijft zeggen duurt te lang om te verbinden.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@Carla3  schreef:

Zo ver kom ik niet helaas, hij blijft zeggen duurt te lang om te verbinden.


Je hebt het apparaatje naast je liggen?

Ik kan wel een technishe term noemen daar schiet je niet heel veel mee op. Dat apparaatje maakt gebruik van het wifi protocol 802.11G je smartfone of tablet zal dat wel moeten ondersteunen, voor de duidelijkheid je zit het netwerk wel van de connect?

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

@Carla3  klopt mijn vermoeden dat het hier al fout gaat?

Screenshot_20220308-222720_Auping Connect.jpgScreenshot_20220308-222651_Settings.jpg

Mijn tablet verbind meteen als ik dat netwerk kies.

Dan ga je terug naar de connect app en kies volgende hier ging deze automatisch verder.

Dan kom je op het punt het eigen wifi netwerk te kiezen. 

Screenshot_20220308-223356_Auping Connect.jpg

Daar kan je in een lijstje de eigen wifi netwerk kiezen en bij de volgende stap het eigen wifi wachtwoord invullen.

Hierna word de Connect verbonden en kan je het type matras kiezen.

Screenshot_20220308-224831_Auping Connect.jpg

 

De rest zou zich zelf moeten wijzen.

 

Het is belangrijk dat je telefoon of tablet niet zelf terug springt naar het Ziggo wifi netwerk. Je zou daarvoor bij dat netwerk automatisch verbinden kunnen uitzetten.

Screenshot_20220308-225238_Settings.jpg

 

Succes.

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hij blijft hangen bij:

Screenshot_20220309-225429_Auping Connect.jpg

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik kom helaas niet verder dan:

Screenshot_20220309-225429_Auping Connect.jpg

Terwijl de Connect vlak bij het wifipunt zit.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Dat had ik ook, dat gebeurde omdat mijn tablet terugsprong naar de wifi van Ziggo. Dat bedoel ik met mijn laatste opmerking.

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Volgens watbikbzie springt hij niet terug naar de ziggo wifi, maar ik ga het vanavond testen.

RoWi.

Level 20
  • 18168Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Wat jij nu zag, is dat na het verbinden met de Connect netwerk naam? Of tijdens wat op de eerste afbeelding staat.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic