1
Vraag
2
Reacties
Carla3

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Auping Connect werkt alleen op 24ghz

Bij mijn nieuwe Auping bed is een Auping connect module geleverd, echter die werkt alleen op 2.4GHz en niet op 5GHz. Is het mogelijk om alleen voor de Auping wifi connectie het modem op 2.4GHz in te stellen? Voor mij oude laptop heeft wwn Ziggo monteur ook een 2.4GHz versie aangemaakt, alleen ik heb geen idee hoe hij dat gedaan heeft. Voor alle andere toepassingen wil ik wel de 5GHz blijvwn gebruiken. 

31 Reacties 31
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Carla3  schreef:

Volgens watbikbzie springt hij niet terug naar de ziggo wifi, maar ik ga het vanavond testen.


@Carla3 ik ben heel benieuwd of je al tijd hebt gevonden om het te testen, en belangrijker is het gelukt?

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Vanochtend weer een poging gedaan. Ik heb inmiddels ook extra instructies van Auping ontvangen, maar het werk nog steeds niet. Ik begin nu toch te vermoeden dat de connect defect is. Vraagje, zit er eigenlijk een lampje in de reset knop, zodat je kan zien dat hij ook echt reset? Want er lijkt niks te gebeuren.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nee, volgens mij niet, het auping connect toegangspunt verschijnt zodra je daarop drukt en deze een paar seconden ingedrukt houd, heb je de gehele procedure goed doorlopen dan verdwijnt het Auping connect netwerk naam. 

 

Bij de eerste stap verbind je met dat kastje zelf dan maakt het niet uit hoever je van je gewone wifi toegangspunt verwijderd bent zolang dat maar op dezelfde verdieping is. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Carla3 In de nieuwe modems hebben de 2,4 GHz en 5 GHz dezelfde wifinaam, dus je ziet maar 1 naam, maar beiden zijn actief en daar kunnen sommige apparaten die een wifi verbinding nodig hebben, niet goed tegen.

 

Geef de 2,4 GHz een andere naam als de 5 GHz en probeer dan met de 2,4 GHz verbinding te maken.

 

(Gebruik bij voorkeur voor de wifinamen en de beveiligingssleutel alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers, zonder spaties of vreemde tekens, dan is de kans het grootst dat er verbinding gemaakt kan worden.)

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  daar heeft de Auping Connect geen problemen mee. Ik heb deze zelf ook.

Dit gaat op een heel ander punt fout. Namelijk het verbinden met de ssid die het apparaat zelf uitzend om deze in te stellen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@RoWi. Dank voor je bericht, duidelijk zo.

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Laatste update, na uitgebreid testen met de extra instructies van Auping is nu toch hun conclusie dat de Connect defect moet zijn. Men stuurt tzt een nieuwe en dan gaan we voor de volgende ronde.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is een stap verder ik ben benieuwd.

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het is inmiddels gelukt om de connect te installeren. Op mijn telefoon lukte het in eerste instantie weer niet, maar op een andere telefoon lukte het wel en daarna kon ik mijn telefoon ook koppelen.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Carla3  schreef:

Het is inmiddels gelukt om de connect te installeren. Op mijn telefoon lukte het in eerste instantie weer niet, maar op een andere telefoon lukte het wel en daarna kon ik mijn telefoon ook koppelen.


Dat is goed nieuws dan was het dus blijkbaar toch het apparaat zelf. veel plezier ermee, wat ik eerder al schreef ligt deze hier ongebruikt in de lade. Er zijn leuke opties in die app, uiteindelijk werkt de gewone afstandsbediening prima en makkelijker dan de telefoon ontgrendelen de app starten enzovoorts.

Carla3
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik ben vooral benieuwd naar de anti snurk functie. Verder is inderdaad de afstandsbediening handiger.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Carla3  schreef:

Ik ben vooral benieuwd naar de anti snurk functie. Verder is inderdaad de afstandsbediening handiger.


Ah ja ik ben heel benieuwd naar je bevinding, hier leek het niet te werken of de microfoon van de tablet ving het geluid niet goed genoeg op.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic