playabara

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Atag one Zone thermostaat - wel verbinding, geen internet

Atag One thermostaat krijgt wel verbinding met router, maar ontvangt geen Internet signaal. Zou te maken kunnen hebben met poort 443???

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ik zie in de gebruiksaanwijzing niets over poort 443 en verder op het internet ook niet.

8X516504 Korte installatiehandleiding One Gebruiker V0817.pdf (compano.com)

playabara
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Komt ook niet voor in de handleiding! Het is een poort bij Ziggo die open moet staan om de Atag One te kunnen verbinden met internet. Het is iets voor de technische dienst bij Ziggo. Die kijken toch mee op dit platform hoop ik?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ik begrijp poort 443 niet en kom dat nergens tegen, ook niet in verdere instructies van de Atag One.

 

Poort 443 staat open bij Ziggo, alleen onderstaande poorten staan permanent dicht:

 

Is er een open poort nodig is van buitenaf op je modem/router, dan moet je die zelf openzetten, dat valt onder je eigen instellingen:

 

Port forwarding: Alles over port forwarding bij Zi... - Ziggo Community

 

25: Geblokkeerd voor verkeer met een andere destination dan de Ziggo SMTP server (geldt alleen voor oud-Ziggo gebied) **Mod-edit (Mark) ** Deze blokkade geldt inmiddels ook in oud-UPC gebied
135: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
136: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
137: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
138: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
139: Geblokkeerd voor TCP en UDP verkeer
445: Geblokkeerd voor TCP verkeer
520: Geblokkeerd voor UDP verkeer

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

playabara
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank Bert. Ik ben maar een leek op dit gebied. Poort 443 komt van de adviseur van ATAG. De thermostaat is opeens de internetverbinding kwijt. Hij draait al een jaar zonder problemen. Wellicht kan ziggo verbinding maken met mijn modem om te kijken wat er aan de hand is?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Van Ziggo zul je niet veel hulp kunnen verwachten, zij leveren geen service aan apparatuur van derden.

Hopelijk komt er snel iemand voorbij die de Atag beter kent dan ik.

playabara
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bert, nogmaals het ligt niet aan ATAG, probleem zit bij Ziggo!!!

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 679Likes

Hey @playabara hier ook een leek op het gebied van poorten op het modem, daar heb je met @Bert wel een goeie aan. 
Gek dat je thermostaat ineens geheel geen verbinding krijgt met het internet, net of die afgeschermd wordt. Zoals ik lees uit de uitleg van Bert is poort 443 gewoon open. 

Ik zat nog wat te denken of het misschien wel werkt als je via het gastnetwerk verbinding laat maken, kun je dat eens testen? 
Zie je in het modem bijvoorbeeld deze thermostaat wel terug als verbonden? 

Uitgelicht topic