1
Vraag
2
Reacties
Kevintw

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Asus router aansluiten achter ziggo router in bridge mode

Ik probeer een asus router achter ziggo connectbox Giga in bridge mode te zetten, ik heb 2 verschillende routers geprobeerd en beide routers geven de foutmelding: "Your ISPs DHCP does not function properly.".

Tijdens het instellen van mijn routers heb ik gekozen voor WAN connection Types: Automatic IP.

 

Weet iemand hoe ik mijn asus router moet instellen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Op het modem is een MAC-filter actief, in bridge mode is WAN-toegang voor slechts één extern MAC-adres beschikbaar. Bij wisselen van router moet er een reset van het modem worden uitgevoerd. De instelling automatisch/DHCP voor de WAN-interface is correct, er zijn geen verdere instellingen noodzakelijk. Je kunt om het even welke switchpoort gebruiken.

 

Kun je onderstaande stappen uitvoeren:

 

  • Modem en router beide uitschakelen/stroomloos maken.
  • Router ontkoppelen van modem.
  • Modem inschakelen en volledig online laten komen (duurt ~10 minuten).
  • Router op modem aansluiten. Zorg ervoor dat er geen andere apparaten op het modem aangesloten zijn.
  • Router inschakelen en online laten komen.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Je bent je wel bewust dat alleen LAN-poort 1 werkt ? De anderen zijn niet actief in bridge mode.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Op het modem is een MAC-filter actief, in bridge mode is WAN-toegang voor slechts één extern MAC-adres beschikbaar. Bij wisselen van router moet er een reset van het modem worden uitgevoerd. De instelling automatisch/DHCP voor de WAN-interface is correct, er zijn geen verdere instellingen noodzakelijk. Je kunt om het even welke switchpoort gebruiken.

 

Kun je onderstaande stappen uitvoeren:

 

  • Modem en router beide uitschakelen/stroomloos maken.
  • Router ontkoppelen van modem.
  • Modem inschakelen en volledig online laten komen (duurt ~10 minuten).
  • Router op modem aansluiten. Zorg ervoor dat er geen andere apparaten op het modem aangesloten zijn.
  • Router inschakelen en online laten komen.
Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Is dat dan veranderd dat alleen LAN 1 actief is in bridge mode ? Ik weet dat het anders is op de Ubee maar niet bij de CB toch (?)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Er wordt gesteld dat alleen LAN 1 beschikbaar is om te voorkomen dat klanten meerdere apparaten aansluiten, terwijl WAN-toegang alleen op het eerste aangesloten apparaat beschikbaar is.

Kevintw
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klopt, ik heb het inderdaad aangesloten op lanpoort 1.

Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

En als je zowel Modem als Router stroomloos maakt en dan eerst de modem helemaal laat opkomen zoals @tobiastheebe aangeeft ? Dat zou moeten werken; de Router krijgt het WAN IP van het bridged modem.

 

Anders eens een laptop aan je LAN 1 poort hangen en kijken of die een WAN IP adres krijgt; misschien is dat een IPv6 adres en geeft dat problemen met de Asus.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Het komt heel weinig voor, een kennis van me heeft in een vergelijkbare situatie een keer mee gemaakt dat niet poort 1 maar 4 de actieve poort was. Hier kwamen ze na lang zoeken en bellen met de helpdesk achter.
Komt weinig voor zo als ik al zei.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Router 1 ontvangt wel een ander IP-adres dan router 2 en de laptop, omdat ieder apparaat een ander MAC-adres gebruikt om een DHCP-lease op te vragen. De lease wordt direct bij de DHCP-server van het CMTS opgevraagd, niet bij het modem.

 

Eventueel kun je ipconfig /all of ifconfig van de PC plaatsen.

Kevintw
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, dit was de oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic