Ik probeer een asus router achter ziggo connectbox Giga in bridge mode te zetten, ik heb 2 verschillende routers geprobeerd en beide routers geven de foutmelding: "Your ISPs DHCP does not function properly.".
Tijdens het instellen van mijn routers heb ik gekozen voor WAN connection Types: Automatic IP.
Weet iemand hoe ik mijn asus router moet instellen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op het modem is een MAC-filter actief, in bridge mode is WAN-toegang voor slechts één extern MAC-adres beschikbaar. Bij wisselen van router moet er een reset van het modem worden uitgevoerd. De instelling automatisch/DHCP voor de WAN-interface is correct, er zijn geen verdere instellingen noodzakelijk. Je kunt om het even welke switchpoort gebruiken.
Kun je onderstaande stappen uitvoeren:
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je bent je wel bewust dat alleen LAN-poort 1 werkt ? De anderen zijn niet actief in bridge mode.
Op het modem is een MAC-filter actief, in bridge mode is WAN-toegang voor slechts één extern MAC-adres beschikbaar. Bij wisselen van router moet er een reset van het modem worden uitgevoerd. De instelling automatisch/DHCP voor de WAN-interface is correct, er zijn geen verdere instellingen noodzakelijk. Je kunt om het even welke switchpoort gebruiken.
Kun je onderstaande stappen uitvoeren:
Is dat dan veranderd dat alleen LAN 1 actief is in bridge mode ? Ik weet dat het anders is op de Ubee maar niet bij de CB toch (?)
Er wordt gesteld dat alleen LAN 1 beschikbaar is om te voorkomen dat klanten meerdere apparaten aansluiten, terwijl WAN-toegang alleen op het eerste aangesloten apparaat beschikbaar is.
Klopt, ik heb het inderdaad aangesloten op lanpoort 1.
En als je zowel Modem als Router stroomloos maakt en dan eerst de modem helemaal laat opkomen zoals @tobiastheebe aangeeft ? Dat zou moeten werken; de Router krijgt het WAN IP van het bridged modem.
Anders eens een laptop aan je LAN 1 poort hangen en kijken of die een WAN IP adres krijgt; misschien is dat een IPv6 adres en geeft dat problemen met de Asus.
Het komt heel weinig voor, een kennis van me heeft in een vergelijkbare situatie een keer mee gemaakt dat niet poort 1 maar 4 de actieve poort was. Hier kwamen ze na lang zoeken en bellen met de helpdesk achter.
Komt weinig voor zo als ik al zei.
Router 1 ontvangt wel een ander IP-adres dan router 2 en de laptop, omdat ieder apparaat een ander MAC-adres gebruikt om een DHCP-lease op te vragen. De lease wordt direct bij de DHCP-server van het CMTS opgevraagd, niet bij het modem.
Eventueel kun je ipconfig /all of ifconfig van de PC plaatsen.
Bedankt, dit was de oplossing.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.