1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Tinus_communiti

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Asus RT-AC3200 hoe te koppelen aan WiFi Pods?

Ik heb een lichte voorkeur om als nieuwe Ziggo klant mijn Asus router te blijven gebruiken, voor mijn gevoel is de veiligheid daarmee meer geborgd.

Nu zou ik de ontvangen WiFi pods wel graag willen koppelen, alleen heb ik geen idee of dat kan en of ik juist TP link DS units nodig ben waar ik iets over lees

Mijn router staat standaard op WiFi router modus.

Daarnaast hoop ik ook één standaard SSID naam te kunnen hanteren, niet dat er met een extender een tweede naam komt en irritante overgangen in de woning.

Nog een tweede aandachtspunt is dat sinds de Ziggo Next mini in gebruik is, de TV op onverklaarbare redenen aan gaat. Nu al 3x voorgekomen 🤔

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78767Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23521Likes

De Zeshoekige pods werken alleen in 1 mesh systeem met het modem/router van Ziggo en verder werken ze  met geen 1 andere router.

De Deco's staan op zichzelf met het eigen mesh netwerk en dan zal voor een goede verbinding ook de wifi van het modem en de Asus uitmoeten, want de Deco's werken niet samen met het modem/router en de Asus.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Gio2903

Level 17
  • 3454Posts
  • 183Oplossingen
  • 2536Likes

het ziggo modem staat in router-modus, maar wifi ervan staat wel uit neem ik aan? Gezien je een eigen router gebruikt namelijk. als je de pods wilt gebruiken moet de wifi van het modem aanstaan. je heb dan dus 2 netwerken (ssid's)..

staat de mini nog in eco modus? zet m in snelle start

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78767Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23521Likes

De pods werken alleen als de SmartWifi optimalisatie van het modem ingeschakeld is en vormt dan met de pods 1 mesh netwerk.

Het modem van Ziggo is prima beveiligd door de firewall, sla je meer aangevinkt hebt in het modem dan alleen de Firewall, dan blokt het modem zelfs wel eens wat te veel, maar dat is niet anders met je Asus router.

Ziggo SmartWifi pods hebben uitgebreidere specificaties dan de TP-Link pods, maar die werken ook prima en hebben meer instellingsmogelijkheden, maar net wat je voorkeur heeft.

Tinus_communiti
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De mini instelling gecheckt en staat standaard al op snelle start.

De Ziggo modem staat qua WiFi nog wel aan, maar met uitzetten staat dit toch nog steeds los van aan Asus gekoppeld worden?

Tinus_communiti
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dus strekking van jouw uitleg is dat het alleen kan werken met de Ziggo modem?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78767Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23521Likes

De Zeshoekige pods werken alleen in 1 mesh systeem met het modem/router van Ziggo en verder werken ze  met geen 1 andere router.

De Deco's staan op zichzelf met het eigen mesh netwerk en dan zal voor een goede verbinding ook de wifi van het modem en de Asus uitmoeten, want de Deco's werken niet samen met het modem/router en de Asus.