Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb de laatste weken regelmatig last dat het modem spontaan verbinding met internet verliest, zowel bekabeld als WIFI.
Het lijkt er op dat het regelmatig tussen 17:00 en 20:00 gebeurt , witte lamp op modem knippert dan , geen internet , dan weer even wel , dit gaat soms zo 3x op een avond, uiteindelijk wel weer alles ok maar gebeurt dan meerdere dagen in de week. Er is niets veranderd aan kabels en instellingen
Opgelost! Ga naar oplossing.
@ramrod Mogelijk kan een Ziggo moderator er nog iets mee en je ook de juiste kabel van de splitter naar je modem opsturen.
Hallo @ramrod , heb je de bestelde apparatuur inmiddels al in huis? Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen.
Ja de nieuwe splitter is binnen maar 1 op 1 overzetten gaat niet omdat de groene kabel die nu uit de muur komt niet is voorzien van een aansluitplug voor de nieuwe spliiter 😡
Aangezien de splitter al antiek was, zal de wandcontactdoos (AOP) hetzelfde predicaat verdienen.
@Meindert of een andere moderator kan een installatiemonteur voor je inplannen. En....het AOP behoort tot het Ziggo domein, dus vervanging kost je niks. De POA-01B zal daarna ongetwijfeld passen.
@Meindert, kan jij dat inderdaad inplannen , graag dan.
Voor deze situatie kan ik niet zomaar een gratis monteur inplannen. @KBX458 geeft al aan "zal het AOP hetzelfde predicaat verdienen"
Kijkend naar je foto's zie ik een goede AOP met wandcontactdoos die aan de eisen voldoet in het voormalig UPC gebied. Daar is niks 'prehistorisch' aan te ontdekken. Daarnaast plannen we daar ook geen installatiemonteurs voor in, die worden alleen ingezet bij nieuwe installatiematerialen. ( denk hierbij aan nieuwe klanten )
Mocht je toch een monteur wensen, dan kan dat zeker. De monteur komt dan gericht voor het uitvallen van het Ziggo Arris modem. Hij zal samen met jou de aansluiting en overige binnenhuisnetwerk onder de loep nemen. Als blijkt dat het inderdaad aan onze AOP ligt, zal hij deze kosteloos vervangen.
Bij oorzaken in de eigen apparatuur of thuisnetwerk, rekent de monteur kosten. Die vind je hier
Als je graag een afspraak wenst, hoor ik het graag.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...