1
Vraag
2
Reacties
ramrod

Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Arris modem van Ziggo valt regelmatig uit

 

Ik heb de laatste weken regelmatig last dat het modem spontaan verbinding met internet verliest, zowel bekabeld als WIFI.

Het lijkt er op dat het regelmatig tussen 17:00 en 20:00 gebeurt , witte lamp op modem knippert dan , geen internet , dan weer even wel , dit gaat soms zo 3x op een avond, uiteindelijk wel weer alles ok maar gebeurt dan meerdere dagen in de week. Er is niets veranderd aan kabels en instellingen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@ramrod

 

Voor deze situatie kan ik niet zomaar een gratis monteur inplannen. @KBX458 geeft al aan "zal het AOP hetzelfde predicaat verdienen"

Kijkend naar je foto's zie ik een goede AOP met wandcontactdoos die aan de eisen voldoet in het voormalig UPC gebied. Daar is niks 'prehistorisch' aan te ontdekken. Daarnaast plannen we daar ook geen installatiemonteurs voor in, die worden alleen ingezet bij nieuwe installatiematerialen. ( denk hierbij aan nieuwe klanten )


Mocht je toch een monteur wensen, dan kan dat zeker. De monteur komt dan gericht voor het uitvallen van het Ziggo Arris modem. Hij zal samen met jou de aansluiting en overige binnenhuisnetwerk onder de loep nemen. Als blijkt dat het inderdaad aan onze AOP ligt, zal hij deze kosteloos vervangen.
Bij oorzaken in de eigen apparatuur of thuisnetwerk, rekent de monteur kosten. Die vind je hier

Als je graag een afspraak wenst, hoor ik het graag.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Schermafbeelding 2021-06-28 om 10.37.47.png

Schermafbeelding 2021-06-28 om 10.36.30.png

Schermafbeelding 2021-06-28 om 10.36.19.png

  

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hierbij de resultaten , zegt mij niets maar wellicht dat jullie er iets mee kunnen ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie de 4G mobiele telefoonfrequenties keurig terug in je modem met een bak ruis wart storingen kan veroorzaken.

De vraag is, waar kan die ruis in je coax kabels komen, ergens is iets niet goed afgeschermd.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nu niet thuis maar geen splitters of versterker .

 

FF voor mijn beeld vorming , zoals het er nu bij ligt/staat doet het al zo,n 10 jaar alleen na het nieuwe modem even de boel los gehad , daarna alles weer prima , sinds een paar weken dan in eens die uitval. Waarom zou het dan opeens aan een coaxkabel kunnen liggen? Dat snap ik niet .

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

coaxkabels splitter etc kan verouderd zijn waardoor storing ontstaan door instelling van 4g digitanne 

 

een foto zegt meer dan 1000 woorden vandaar de vraag om een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) te maken 

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ok ,thx , zoals eerder aangegeven ben nu niet thuis voor een foto ,maar kabels zijn nieuw en dus geen splitter, alleen waar de kabel binnenkomt naar het kastje. Later een foto.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"FF voor mijn beeld vorming , zoals het er nu bij ligt/staat doet het al zo,n 10 jaar "

 

Dan is het heel duidelijk aan vervanging toe.

10 jaar geleden was er nog geen 4G en 5G en waren en nog vrijwel geen mobiele zenders op dezelfde frequenties als die Ziggo veel gebruikt en was afgeschermd aansluitmateriaal niet nodig.

In 2008 is het Ziggo geschikt logo gekomen en Kabel keur vanwege het toekomstbeeld, dat werd jaren later pas gemeengoed.

 

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

20210628_151303.jpg

20210628_190446.jpg

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Is dit wat je bedoelt , bedenk me net dat de kabels nieuw zijn , zijn vervangen gelijk met het nieuwe modem

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedenavond @ramrod,

Fijn dat er met je wordt meegedacht, want dat het modem regelmatig wegvalt is natuurlijk behoorlijk irritant. Ook fijn dat je inmiddels 2 foto's hebt geplaatst. 

Het lijkt erop alsof het modem in de woonkamer op een vensterbank staat. Klopt dat? En komt het signaal daar ook echt binnen? Vaak zit de hoofdaansluiting in de meterkast. Op de foto's zie ik overigens een witte splitter met 3 uiteindes. Heb je toevallig ook een splitter met 2 uiteindes meegestuurd gekregen toen je dit modem kreeg? 

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dit is wat er in de doos zat ,zou moeten kijken of ik die doos nog heb en wat er inzit dan

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Heb je een voorbeeld van die splitter met 2 uiteindes ?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Het even controleren kan geen kwaad 🙂 Als het goed is zit er een POA splitter in, op deze pagina vind je een foto hiervan. 

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nog niet gevonden maar waarom zou de splitter met 3 uitgangen minder zijn dan die met 2 uitgangen . Waarom komt de uitval dan niet constant voor maar vooral in de vroege avond, trouwens nu al weer dagen geen uitval ....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Omdat de splitter met 3 uitgangen zeer verouderd is, niet afgeschermd is tegen allerlei zenders als 4G 5G Digitenne enz. en er ook elektronica in zit die defect kan gaan in de loop van de tijd.

 

Mogelijk zit net op het randje van helemaal defect gaan en dan weer net genoeg werkt of net iets minder ruis binnenkrijgt / veroorzaakt.

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ok , ik kan de doos niet meer vinden maar ik ga deze splitter maar bestellen kijken wat het doet

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo kan je die ook gratis toesturen met een nieuwe kabel naar je modem, omdat die een andere uitgang heeft dan je huidige splitter.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal iedere werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Oh , net besteld al ....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic