1
Vraag
2
Reageer en help mee
qazlrbo

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Arris Modem in Bridge Mode valt vaak uit (tijdens gamen/streamen)


Mijn setup

Beste Ziggo Community, ik hoop dat jullie mij nieuwe inspiratie kunnen geven voor het oplossen van dit probleem. 

Ik gebruik een Arris modem in Bridge Mode, waarachter een ASUS (RT-AC66U) router is aangesloten, waarvan ik het WiFi netwerk gebruik. 

Tijdens het gamen of streamen valt vaak het internet weg — één keer per uur is niet overdreven. Misschien gebeurt het ook tijdens ander gebruik, maar gamen of streamen zijn natuurlijk de momenten dat je het meteen opmerkt. Als dit gebeurt heb ik het idee dat het modem “van slag” is. De router (ASUS) geeft op dat moment een van de volgende meldingen:

  • WAN cable is disconnected
  • The ISP did not provide an IP address
  • Not connected to the internet.

Terwijl dit aan de hand is kan ik ook niet naar de web-interface van het modem verbinden, dat lijkt dan echt ‘offline’ te zijn. Het duurt meestal maximaal 5 minuten voordat het modem weer online is, maar dan heb je het potje gamen natuurlijk al verloren, en ben je vergeten waar je Netflix serie over gaat 😉 

Verder heb ik deze apparaten op het netwerk aangesloten. Allemaal op de ASUS router, want het modem staat in Bridge Mode. Ik zou zeggen dat daarom het modem hier niet gestoord door wordt —aangezien dit allemaal door de Router wordt afgehandeld — maar ik wil volledig zijn:

  • Samsung Smart TV (WiFi)
  • Nintendo Switch (WiFi)
  • Laptop (WiFi)
  • Telefoon (WiFi)
  • Tablet (WiFi)
  • Tado smart thermostat (kabel)
  • Sonos (WiFi)
  • Synology NAS (kabel)

 

 

 

16 Reacties 16
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Dit kan door signaal problemen veroorzaakt worden,

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

Bij jou te vinden op 192.168.100.1

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van... 

qazlrbo
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Henno & Tom,

 

Dankjewel voor jullie reactie!

 

Als eerste een afbeelding van de hoofdaansluiting in mijn appartement (neem ik aan..) Vanaf hier loopt een kabel 3 meter verder naar de meterkast, waar het modem staat.

 

 

Dan de down/upstream informatie. (Een hele lap tekst, maar ik neem aan dat je de hele tabel bedoelt.)

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 5.4 38 256 qam 3
2 610000000 5.5 38 256 qam 2
3 602000000 5.6 38 256 qam 1
4 626000000 5.3 38 256 qam 4
5 634000000 5 38 256 qam 5
6 642000000 4.5 38 256 qam 6
7 650000000 5.3 38 256 qam 7
8 658000000 4.9 38 256 qam 8
9 666000000 5.6 38 256 qam 9
10 674000000 4.6 38 256 qam 10
11 682000000 5.6 40 256 qam 11
12 690000000 4.9 40 256 qam 12
13 698000000 5.8 40 256 qam 13
14 706000000 4.6 38 256 qam 14
15 714000000 5.6 40 256 qam 15
16 722000000 5.1 38 256 qam 16
17 730000000 4.8 38 256 qam 17
18 738000000 4.4 38 256 qam 18
19 746000000 4.8 38 256 qam 19
20 754000000 4.4 38 256 qam 20
21 762000000 3.7 38 256 qam 21
22 770000000 3.7 38 256 qam 22
23 778000000 3.9 38 256 qam 23
24 786000000 4 36 256 qam 24

 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 38.9 1673 5946
2 Locked 38.6 1762 4546
3 Locked 38.6 1654 6558
4 Locked 38.9 1657 4309
5 Locked 38.6 1676 7457
6 Locked 38.9 1787 3702
7 Locked 38.9 1590 6756
8 Locked 38.9 1696 3799
9 Locked 38.9 1698 7118
10 Locked 38.6 1725 4161
11 Locked 40.3 1524 5935
12 Locked 40.3 1622 4080
13 Locked 40.9 1856 5331
14 Locked 38.9 1675 4951
15 Locked 40.3 1564 3968
16 Locked 38.9 1602 5377
17 Locked 38.9 2148 3066
18 Locked 38.9 1540 5610
19 Locked 38.9 1461 2399
20 Locked 38.6 1605 5092
21 Locked 38.6 1475 2130
22 Locked 38.9 1539 4716
23 Locked 38.6 10724645 11869878
24 Locked 36.6 36206166 43241199

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 50900000 45 5120 64 qam 2
2 57800000 46.3 5120 64 qam 1
3 37100000 46.3 5120 64 qam 4
4 44000000 46.3 5120 64 qam 3
5 28600000 46.3 2560 64 qam 6
6 31800000 45 2560 64 qam 5


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 2 0
2 ATDMA 0 0 1 0
3 ATDMA 0 0 1 0
4 ATDMA 0 0 1 0
5 ATDMA 0 0 1 0
6 ATDMA 0 0 1 0

 

Netwerkhistorie

Dit is de netwerkhistorie op dit moment, ik neem aan dat het nuttiger zou zijn om de historie te zien op het moment dat het internet net is uitgevallen. Zodra dat weer gebeurt, zal ik de historie bekijken. Echter, als het internet uitvalt, kan ik het modem ook niet bereiken op 192.169.100.1. Maar zodra de verbinding weer hersteld is, zal ik de netwerkhistorie kopiëren.

 

Tijd Prioriteit Omschrijving
22/11/2020 10:53:6 notice LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 10:52:26 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 10:51:16 Fout DCC rejected authentication failure;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 10:43:35 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 10:08:56 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 10:08:50 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 10:07:1 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 10:07:1 critical SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 09:44:10 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 09:43:48 notice LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 09:43:28 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 09:43:27 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 09:43:25 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 09:43:21 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 09:42:37 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 09:42:34 Fout DCC rejected authentication failure;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 09:18:46 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 09:18:46 Fout DCC rejected authentication failure;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 08:25:22 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
22/11/2020 08:25:18 Let op! Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@qazlrbo De wandcontactdoos op de foto lijkt wel niet het AOP, er gaat immers geen groene kabel naar binnen lijkt het wel…

Weet je waar die wel is?

De wandcontactdoos en de kabel er aan voldoet niet meer aan de huidige normen van afscherming, daardoor zie je zoveel “Fouten na RS”. Deze worden veroorzak door ruis van andere HF signalen zoals 3G /4G en 5G.

 

qazlrbo
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Henno dankjewel, dat is interessant.

 

Voor zover ik weet kan alleen dit het AOP zijn, er is geen enkele andere aansluiting in mijn appartement. Ik weet ook niet waar de kabel aan de onderkant van deze contactdoos naartoe loopt . Het is niet in de meterkast, en ook niet beneden in het (gedeelde) trappenhuis. Ik zal nog eens beter gaan speuren. 

 

In ieder geval goed om te weten dat het aan het signaal kan liggen. Verklaart dat ook dat het modem dan volledig uitvalt en niet meer te benaderen is via de web interface? 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

*verwijderd*

 

qazlrbo
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Tom. Dankje! En het modem kan dus uitvallen door een slecht signaal? 

 

Die instellingen zijn allemaal niet beschikbaar omdat het modem in Bridge Mode staat. 

 

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

*verwijderd*

 

qazlrbo
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Tom. 

 

Foto’s van AOP (vermoedelijk) en up- en downstream heb ik al geplaatst, die staan in mijn vorige bericht (hier: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/arris-modem-in-bridge-mode-valt-vaak-uit-tijdens-g...)

De WiFi Router is een ASUS RT-AC66U (dat staat ook in mijn eerste post, onder andere).

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Oeps excuses.

*goedemorgen Tom*

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Het modem kan zeker uitvallen door een slecht signaal.

In de tussentijd dat je de binnenkomende kabel probeert te zoeken:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 werkdagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @qazlrbo . Welkom hier!

Je bent al een goed stuk de goede kant op geholpen, zie ik wel. 

Het is in principe zo dat je modem zo dicht mogelijk aangesloten moet zijn op het AOP. Maar je weet dus momenteel nog even niet waar deze is! Heb je de afgelopen dagen nog wat kunnen speuren? En kan je ook laten zien hoe je modem momenteel in de meterkast aangesloten is? Of is dat letterlijk de kabel uit de splitter op de foto naar de meterkast - in de modem? 
Heb je ook tv's aangesloten? Zo ja; waar zijn die op aangesloten? 

qazlrbo
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Lycke Ziggo , bedankt voor je bericht.

 

Ik heb gezocht: deze aansluiting is werkelijk de enige aansluiting in mijn woning of het trappenhuis. Kan ik er dan vanuit gaan dat dit de hoofdaansluiting is?

 

Ik heb geen TV of andere apparaten aangesloten. Heb het modem nog even naast de aansluiting gezet, zodat je de hele setup kan zien. De problemen doen zich nog steeds voor met deze setup. (De kabel loopt naar een WiFi router buiten beeld..)

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Top dat je het ook op deze manier hebt getest @qazlrbo! Ik stuur je voor alle zekerheid nog een nieuwe splitter toe! Dit is uiteraard helemaal kosteloos. We horen graag van je hoe het dan gaat, ervaar je nog steeds problemen dan plannen we de monteur in om je AOP te vervangen. 

qazlrbo
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Mariska Ziggo 

 

Dankjewel! Ik heb inmiddels de splitter ontvangen en geïnstalleerd, maar het geeft geen verbetering. Ik zal de klantenservice wel bellen om een afspraak te maken.

 

M.v.g,

 

Thomas

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Ah,  vervelend om te lezen dat de splitter en nieuwe kabel het probleem niet hebben kunnen oplossen. Dan wordt inderdaad de volgende stap een afspraak met een monteur. 
Ik zie dat je hiervoor nog geen contact hebt opgenomen en heb daarom gelijk nu een afspraak voor je ingepland op dinsdag 12 januari in de ochtend ( 08.00 - 13.00 uur). Als dit niet uitkomt kun je de afspraak via je mijn Ziggo account zelf wijzigen naar een moment dat wel uitkomt! 

Laat je ons weten hoe het gaat als de monteur is langs geweest? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic