Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Arris Modem in Bridge Mode valt vaak uit (tijdens gamen/streamen)
Beste Ziggo Community, ik hoop dat jullie mij nieuwe inspiratie kunnen geven voor het oplossen van dit probleem.
Ik gebruik een Arris modem in Bridge Mode, waarachter een ASUS (RT-AC66U) router is aangesloten, waarvan ik het WiFi netwerk gebruik.
Tijdens het gamen of streamen valt vaak het internet weg — één keer per uur is niet overdreven. Misschien gebeurt het ook tijdens ander gebruik, maar gamen of streamen zijn natuurlijk de momenten dat je het meteen opmerkt. Als dit gebeurt heb ik het idee dat het modem “van slag” is. De router (ASUS) geeft op dat moment een van de volgende meldingen:
WAN cable is disconnected
The ISP did not provide an IP address
Not connected to the internet.
Terwijl dit aan de hand is kan ik ook niet naar de web-interface van het modem verbinden, dat lijkt dan echt ‘offline’ te zijn. Het duurt meestal maximaal 5 minuten voordat het modem weer online is, maar dan heb je het potje gamen natuurlijk al verloren, en ben je vergeten waar je Netflix serie over gaat 😉
Verder heb ik deze apparaten op het netwerk aangesloten. Allemaal op de ASUS router, want het modem staat in Bridge Mode. Ik zou zeggen dat daarom het modem hier niet gestoord door wordt —aangezien dit allemaal door de Router wordt afgehandeld — maar ik wil volledig zijn:
Als eerste een afbeelding van de hoofdaansluiting in mijn appartement (neem ik aan..) Vanaf hier loopt een kabel 3 meter verder naar de meterkast, waar het modem staat.
Dan de down/upstream informatie. (Een hele lap tekst, maar ik neem aan dat je de hele tabel bedoelt.)
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal
Frequentie (Hz)
Vermogen (dBmV)
SNR (dB)
Modulatie
Kanaalnummer
1
618000000
5.4
38
256 qam
3
2
610000000
5.5
38
256 qam
2
3
602000000
5.6
38
256 qam
1
4
626000000
5.3
38
256 qam
4
5
634000000
5
38
256 qam
5
6
642000000
4.5
38
256 qam
6
7
650000000
5.3
38
256 qam
7
8
658000000
4.9
38
256 qam
8
9
666000000
5.6
38
256 qam
9
10
674000000
4.6
38
256 qam
10
11
682000000
5.6
40
256 qam
11
12
690000000
4.9
40
256 qam
12
13
698000000
5.8
40
256 qam
13
14
706000000
4.6
38
256 qam
14
15
714000000
5.6
40
256 qam
15
16
722000000
5.1
38
256 qam
16
17
730000000
4.8
38
256 qam
17
18
738000000
4.4
38
256 qam
18
19
746000000
4.8
38
256 qam
19
20
754000000
4.4
38
256 qam
20
21
762000000
3.7
38
256 qam
21
22
770000000
3.7
38
256 qam
22
23
778000000
3.9
38
256 qam
23
24
786000000
4
36
256 qam
24
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal
Locked Status
RxMER (dB)
Fouten voor RS
Fouten na RS
1
Locked
38.9
1673
5946
2
Locked
38.6
1762
4546
3
Locked
38.6
1654
6558
4
Locked
38.9
1657
4309
5
Locked
38.6
1676
7457
6
Locked
38.9
1787
3702
7
Locked
38.9
1590
6756
8
Locked
38.9
1696
3799
9
Locked
38.9
1698
7118
10
Locked
38.6
1725
4161
11
Locked
40.3
1524
5935
12
Locked
40.3
1622
4080
13
Locked
40.9
1856
5331
14
Locked
38.9
1675
4951
15
Locked
40.3
1564
3968
16
Locked
38.9
1602
5377
17
Locked
38.9
2148
3066
18
Locked
38.9
1540
5610
19
Locked
38.9
1461
2399
20
Locked
38.6
1605
5092
21
Locked
38.6
1475
2130
22
Locked
38.9
1539
4716
23
Locked
38.6
10724645
11869878
24
Locked
36.6
36206166
43241199
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal
Frequentie (Hz)
Vermogen (dBmV)
Symbol Rate (ksps)
Modulatie
Kanaalnummer
1
50900000
45
5120
64 qam
2
2
57800000
46.3
5120
64 qam
1
3
37100000
46.3
5120
64 qam
4
4
44000000
46.3
5120
64 qam
3
5
28600000
46.3
2560
64 qam
6
6
31800000
45
2560
64 qam
5
Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal
Kanaal soort
T1 Timeouts
T2 Timeouts
T3 Timeouts
T4 Timeouts
1
ATDMA
0
0
2
0
2
ATDMA
0
0
1
0
3
ATDMA
0
0
1
0
4
ATDMA
0
0
1
0
5
ATDMA
0
0
1
0
6
ATDMA
0
0
1
0
Netwerkhistorie
Dit is de netwerkhistorie op dit moment, ik neem aan dat het nuttiger zou zijn om de historie te zien op het moment dat het internet net is uitgevallen. Zodra dat weer gebeurt, zal ik de historie bekijken. Echter, als het internet uitvalt, kan ik het modem ook niet bereiken op192.169.100.1.Maarzodra de verbinding weer hersteld is, zal ik de netwerkhistorie kopiëren.
Tijd
Prioriteit
Omschrijving
22/11/2020 10:53:6
notice
LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:5a:f7:b5;CMTS-MAC=00:17:10:93:e1:1e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
@qazlrbo De wandcontactdoos op de foto lijkt wel niet het AOP, er gaat immers geen groene kabel naar binnen lijkt het wel…
Weet je waar die wel is?
De wandcontactdoos en de kabel er aan voldoet niet meer aan de huidige normen van afscherming, daardoor zie je zoveel “Fouten na RS”. Deze worden veroorzak door ruis van andere HF signalen zoals 3G /4G en 5G.
Voor zover ik weet kan alleen dit het AOP zijn, er is geen enkele andere aansluiting in mijn appartement. Ik weet ook niet waar de kabel aan de onderkant van deze contactdoos naartoe loopt . Het is niet in de meterkast, en ook niet beneden in het (gedeelde) trappenhuis. Ik zal nog eens beter gaan speuren.
In ieder geval goed om te weten dat het aan het signaal kan liggen. Verklaart dat ook dat het modem dan volledig uitvalt en niet meer te benaderen is via de web interface?
Je bent al een goed stuk de goede kant op geholpen, zie ik wel.
Het is in principe zo dat je modem zo dicht mogelijk aangesloten moet zijn op het AOP. Maar je weet dus momenteel nog even niet waar deze is! Heb je de afgelopen dagen nog wat kunnen speuren? En kan je ook laten zien hoe je modem momenteel in de meterkast aangesloten is? Of is dat letterlijk de kabel uit de splitter op de foto naar de meterkast - in de modem? Heb je ook tv's aangesloten? Zo ja; waar zijn die op aangesloten?
Ik heb gezocht: deze aansluiting is werkelijk de enige aansluiting in mijn woning of het trappenhuis. Kan ik er dan vanuit gaan dat dit de hoofdaansluiting is?
Ik heb geen TV of andere apparaten aangesloten. Heb het modem nog even naast de aansluiting gezet, zodat je de hele setup kan zien. De problemen doen zich nog steeds voor met deze setup. (De kabel loopt naar een WiFi router buiten beeld..)
Top dat je het ook op deze manier hebt getest @qazlrbo! Ik stuur je voor alle zekerheid nog een nieuwe splitter toe! Dit is uiteraard helemaal kosteloos. We horen graag van je hoe het dan gaat, ervaar je nog steeds problemen dan plannen we de monteur in om je AOP te vervangen.
Dankjewel! Ik heb inmiddels de splitter ontvangen en geïnstalleerd, maar het geeft geen verbetering. Ik zal de klantenservice wel bellen om een afspraak te maken.
Ah, vervelend om te lezen dat de splitter en nieuwe kabel het probleem niet hebben kunnen oplossen. Dan wordt inderdaad de volgende stap een afspraak met een monteur. Ik zie dat je hiervoor nog geen contact hebt opgenomen en heb daarom gelijk nu een afspraak voor je ingepland op dinsdag 12 januari in de ochtend ( 08.00 - 13.00 uur). Als dit niet uitkomt kun je de afspraak via je mijn Ziggo account zelf wijzigen naar een moment dat wel uitkomt!
Laat je ons weten hoe het gaat als de monteur is langs geweest?
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...